Insomnics unite! Slapelozen-topic

Discussion in 'Zwangerschap' started by MamaJulia, Apr 23, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    Al heb ik er persoonlijk niet heel veel last van (behalve nu op dit moment dan, en toevallig altijd wanneer het volle maan is, maar dat laatste terzijde), ik weet dat er heeeeeel veel vrouwen zijn die tijdens hun zwangerschap aan slapeloosheid lijden. Dit topic* is dus voor:

- De net-zwangeren met nachtelijke trek
    - De al wat langer zwangeren met onverklaarbare aanvallen van met-zonder-slaap om 3 uur 's nachts
    - De op-het-laatst-lopende zwangeren die gewoon niet meer lekker liggen, hun draai niet kunnen vinden en die het niet kunnen slapen inmiddels spuugzat zijn

Deel je frustraties, je tips, je trucs, je (liefst slaapverwekkende) verhalen en je suggesties voor nachtelijk tijdverdrijf en wie weet help je er andere dames mee. Ikzelf zou momenteel heel wat over hebben voor een goede slaaptip..

*Note van de redactie: openingstijden voor dit topic zijn van 00.00 uur 's nachts tot 06.00 uur 's ochtends.

2. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Heel herkenbaar... net bakje yoghurt met banaan op... voelde me zooo leeg en word dan licht misselijk. Hoefde deze nacht niet zoveel te plassen ( drie keer vanaf half twaalf)
    Kleine uk is lekker druk. Dus zit echt saampjes op de bank.
    Zeggen mensen: slaap nu maar goed, straks heb je gebroken nachten. Ik heb nu juist t gevoel dat ik strakjes wat meer kan slapen omdat er dan niets meer op mn blaas danst of me terugpord als ik te ver op mn zij draai...l:)
    Enne als je het je afvraagt, ik voel me prima en hoop dat onze babe nog even blijft zitten!

3. Lymmetje

Lymmetje Actief lid

Oct 16, 2012
    157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan de hele dag wel slapen maar wanneer het de tijd voor is lukt het niet.

Ik wordt gek van al dat plassen midden in de nacht. Het vervelendste ervan is dat wanneer ik opsta weer zo moeilijk in slaap kom zoals nu. Zucht.

Soms slaap ik ook slecht omdat ons mannetje zo druk is. Meestal vind ik het leuk om hem te voelen maar soms wel lastig :)

Ik hoop dat ons mannetje een hele rustige baby is als hij geboren is zodat mama lekker kan genieten van haar wel verdiende slaap.
    Tja dromen kan altijd toch?

4. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    zo herkenbaar...
    snachts wakker worden ivm veel plassen
    kom daarna niet goed inslaap zo irritant pff pff ..!!

soms ik lig er gewoon halve nacht van wakker zucht!!

5. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    @Shandy Ik eet ook altijd yoghurt (al dan niet met fruit) 's nachts! Omdat yoghurt zo lekker weg eet zonder dat ik er al te veel moeiten voor hoef te doen qua kauwen enzo, en ik er dus niet nóg wakkerder voor hoef te worden dan ik al ben :)

@Lymmetje & @Bibi Irritant hè?! En dat ze dan op van die sites adviseren om 'vanaf 20.00 uur niets meer te drinken'. Well, al drink ik vanaf 13.00 uur 's middags niets meer, plassen moet ik. Continu.. :)

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

Apr 6, 2012
    2,254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Nou ik moet drinken want heb snachts veel droge keel mond
    naast mijn bed staat ook glas water gelukkig hebben wij
    ook een wc boven :)

7. moppie1992

moppie1992 Actief lid

Jan 21, 2012
    369
    112
    43
    Female
    hier ook vanacht miss maar 2 uurtjes geslapen. zometeen naar de verloskundige kijke of ze er niks aan kunnen doen zit er lichamelijk en geestelijk helemaal doorheen, kan amper eten en kan niet veel doen bij lichte inspanning al een harde buik enzo dusja enige optie is zitten en dat kost al moeite want om de paar minuten moet ik anders gaan zitten krijg anders pijne rug en heupen. hopelijk gaan ze actie ondernemen ben er echt klaar mee nu.

dit is misschien een heel negatief berichtje maar zo voel ik me ook sorry daarvoor

8. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    @Bibi Het was ook hypothetisch bedoelt hoor, 'al zou ik vanaf 13.00 uur niets meer drinken'.. Ik heb ook altijd zo'n dorst 's nachts, dus ik drink ook gewoon :)

@Mop Daar is dit topic ook voor hoor meid, om af en toe lekker te klagen. Lukt liggen ook niet? En slaap je overdag wel goed?

9. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Om de 2 uur wakker om te plassen....
    Hele dag dood op...en idd lig je in bed.....kan je zo een boek uitlezen omdat je niet in slaap kunt komen:)
    Je word er best gaar van.....

10. Yunami

Yunami Bekend lid

Aug 25, 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Hey mooi plekkie waar ik me de komende dagen/weken kan melden!
    Ik kom weer kletsen als ik weer last heb van een slapeloze nacht!

11. Fleur88

Fleur88 Actief lid

Dec 12, 2012
    342
    289
    63
    Had ik tóch vannacht nog even op zwangerschapspagina moeten kijken :) elke nacht zelfde ellende. Ivm bekkenklachten lig ik lekkerst op mn rug maar mn buik wordt inmiddels zo zwaar (29wk) dat ik daar benauwd van wordt. Dus toch maar telkens wisselen van zij maar dat hou ik maar max 1 uur per kant vol. En dan dat plassen... Aaaarrgghh!! Ik vin zwanger zijn NIET leuk. Sorry!

12. Shandy

Shandy Fanatiek lid

Jan 14, 2012
    2,603
    18
    38
    Hihi, staan veel herkenbare dingen op...
    Yoghurt hoef je ' s nachts idd niet over na te denken en boeken lezen kan ik als de beste.

13. Lirial

Lirial Bekend lid

Sep 5, 2012
    819
    0
    0
    ik word sinds de innestelling elke nacht wel een paar x wakker, als ik me omdraai doen mijn borsten zeer of ik moet plassen (nu al :( )
    Gelukkig kan ik een beetje later op mijn werk aankomen maar vervelend is het wel *geeuwt vanachter haar toetsenbord*

14. MamaJulia

MamaJulia Bekend lid

Oct 11, 2012
    719
    0
    0
    @Fleur Zwanger zijn is stiekem ook helemaal niet altijd leuk.. Maar dat vertellen al die vrouwen niet verder, anders krijgen ze nooit meer de kans om van die kleine lieve pasgeboren babietjes te knuffelen :) 't is een complot, wat ik je brom ;)

@Lirial Resepct meid, vond die eerste tijd ook echt heeeeeel heftig.. Zooooo moe en gewoon maar door moeten gaan op kantoor. Bah! Ben blij dat ik nu verlof heb en dus gewoon lekker overdag bij kan slapen.

En nou we het er toch over hebben; ik ga even wat verloren uurtjes inhalen. Cho! *Snurkt*

15. moppie1992

moppie1992 Actief lid

Jan 21, 2012
    369
    112
    43
    Female
    nou overdag slapen lukt niet ga zo wel even liggen kijken of het misschien toch lukt even met verloskundige overlegt krijg 2 tabletjes om goed te kunne slapen 1 voor vanavond en 1 voor donderdag hoop dat ik me daarna stuk beter voel want dit is echt hopeloos zo

16. souries

souries Fanatiek lid

Sep 5, 2011
    2,578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hey, dit is wel wat voor mij :D

Meeste nachten gaat het goed en slaap ik redelijk door zonder klaarwakker te zijn, maar soms heb ik een nachtmerrie van hier tot tokyo,dan kom ik gewoon niet meer in slaap! Hele Saw praktijken in mijn eigen huis, verschrikkelijk..

Ik neem even een abbo hier!

17. Suprise

Suprise Fanatiek lid

May 14, 2012
    2,293
    1
    36
    hier ook een zwangere vannacht 3 uur klaar wakker geweest. Om 05.00 weer in slaap gevallen en om 07.00 gaat de wekker weer om Ridder klaar te maken voor school. Ben dus nog even lekker gaan liggen toen hij naar school was maar ook dan slaap ik niet echt meer. Heb wel het geluk dat ik niet meer hoef te werken door de bi die me snachts wakker houdt

18. Yunami

Yunami Bekend lid

Aug 25, 2012
    971
    0
    0
    Nederland
    Zwanger zijn is ook echt niet leuk... baby's zijn leuk, alles daarvoor niet :).
    Sterkte met alles!! :(

19. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

Oct 10, 2012
    2,106
    1
    38
    Ik sluit me ook bij jullie aan! Eerste trimester: klaar wakker midden in de nacht, onverklaarbare redenen... toen van week 14 tm 24 best lekker geslapen en sindsdien weer elke nacht tussen 3 en 4 wakker omdat ik 1. Moet plassen 2. Dorst heb 3. ik in elkaar wordt geschopt door een mannetje van nu ongeveer 40 cm... 5. Zomaar zonder reden.

En het leuke is, meestal val ik pas weer in slaap als de wekker bijna gaat ek dan ben ik de rest van de dag niet te genieten. En m'n omgeving vindt het op en of andrre manier leuk om elke keer weer te benadrukken dat ik er zo moe uit zie! Ja dat weet ik nou wel...:(

20. Starling

Starling Actief lid

Jul 12, 2012
    253
    0
    0
    Ik kan me hier ook aansluiten.. Heb al in weken geen nacht meer doorgeslapen.. Begint nu wel op te breken.
    Gelukkig ben ik vervroegd met verlof (BI) dus kan ik overdag nog een dutje doen.

Share This Page