Hoeveel kostte jullie nieuwe badkamer?

Discussion in 'De lounge' started by mw21, Jan 16, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ik snap dat het voor iedereen verschillend is maar ben toch benieuwd :)

Mijn vriend wil het graag zelf doen (zzper dus heeft in die periode dan ook geen inkomsten)

Ik denk dat laten doen goedkoper is

Er hoeft niks verplaatst te worden alles komt weer in de oude opstelling terug

2. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Hier hoefde er bijna niets verplaatst te worden, alleen de badkraan op een iets ander plekje. Wij hebben het door een bekende laten doen en waren iets meer dan 6000 euro kwijt.

3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,187
    1,749
    113
    Hier beide badkamers grotendeels zelf gedaan. Grootste badkamer, met whirlpool, wastafel en aansluiting voor droger/wasmachine waren we 6500 euro aan kwijt alles incl. Badkamer met inloopdouche, toilet en wastafel waren we uiteindelijk 3500 voor kwijt, door lekkage waardoor de vloer er nogmaals uitgebroken en opnieuw terug in moest.

4. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Wij zijn 4000 Euro kwijt. Inkoop zelf gedaan oa tegel restpartij, outlet meubels etc
    Kleine badkamer, wordt compleet gesloopt. Inbouwkast van slaapkamer wordt ook afgebroken en er bij betrokken.
    Er komt aansluiting wasmachine, stroom, aansluiting wastafel wordt verzet. Dan inloop douche. Badkamer is 170/190 dus erg klein.
    Tussenmuurtje met blokken, rechts van deze blokken wasmachine en droger, links inloopdouche met korte glasplaat.
    Tegenover inloop de wastafel meubel. Alles wordt gestuct en betegeld.
    Door aannemer en halen zelf matriaal

5. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,158
    35,816
    113
    Niks verplaatst, zelf alles uitgezocht, wel laten doen, waren zo'n 8000 euro kwijt.

6. Marrie28

Marrie28 Fanatiek lid

Jun 27, 2007
    1,711
    0
    36
    Muur verzet, indeling helemaal anders (wc, wastafel, douche én bad op andere plek), bad met bubbels, inloopdouche en mooi badmeubel met dubbele kranen. Leidingwerk, muren plaatsen en elektra hebben mijn man en schoonvader gedaan, tegelwerk laten doen. Alles bij elkaar € 8000. Het loont om te shoppen voor je kranen, bad, wc enzo.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    wij hebben de badkamer verkleind, uiteindelijk zat alles wel op zijn plek en hoefden we dus niets te verplaatsen, de douche kon aangesloten worden op de plek waar normaal het bad zat.

we hebben wel tegels uit italie laten komen voor de tegels hebben wij 4000 euro betaald, 1000 euro voor de douche set en 1100 euro voor de wastafel meubel set. mijn schoonvader heeft het er in gezet dus daar geen kosten aan gehad.

had natuurlijk veel goedkoper gekund maar dit was wat ons aansprak en we hopen er weel 10/15 jaar mee door te kunnen ;)

8. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Zijn bedragen die ik in mijn hoofd had dus dat gaat goed :)

Als mijn vriend er 2 weken mee bezig is kost het ook 2000 Euro aan inkomen (wel bruto) en als er wat tegen zit nog meer.
    Hij denkt meer dat een ander het niet beter kan dan hij zelf ;)

Ik hoor vaak dat alles overal los kopen veel geld scheelt maar lijkt me zo'n gedoe
    Ik ga liever naar een winkel, kies alles uit en prik een datum :)

9. Ballon

Ballon Niet meer actief

Maar het een sluit het ander toch niet uit? Wij hebben een heel huis verbouwd naast dat we gewoon fulltime werkte. Kan hij niet bv de ochtenden gaan werken en de middagenet de badkamer aan de gang. Tel daar de avonden en weekend bij op en je bent al heel ver. €2000 bruto zou ik echt teveel vinden namelijk.

10. mw21

mw21 VIP lid

Oct 24, 2010
    5,173
    168
    63
    Zorg
    't Westen
    Ja alleen met een badkamer en 2 kleine kids zie ik t niet echt zitten om een maand zonder badkamer te zitten.
    Luxe probleem, ik know maar niet echt praktisch

11. Caithy

Caithy Fanatiek lid

Feb 8, 2013
    3,713
    1,060
    113
    Wij hadden de tegels op de vloer en de wand.
    Er is geplaatst en aangelegd een douche/bak, een bad en een dubbele wastafel en een hangkast. Totale kosten 6.000 euro.
    (Wij hadden al door dat de werkuren wel erg laag waren, maar he dat moet je de offerte goed maken)

Overigens zeg ik achteraf dat ik de spullen, gekocht bij megategel in heemskerk veel te duur vindt, mbt kwaliteit.
    Volgende keer wordt het gewoon ikea!!!!

12. Casara

Casara Fanatiek lid

Aug 20, 2014
    2,263
    416
    83
    Niet te vergelijken. Ik gok max 2500€ voor kleine badkamer met toilet, wastafel(meubel), douchecel (glaswanden) en designradiator. Wij hebben op de wastafel na alls aan inkoop gekocht bij de groothandel. Hebben deel laten doen. Zwart, dus dat viel ook goedkoop uit. Leidingwerk en electra zelf gedaan.

13. Ballon

Ballon Niet meer actief

Hmm.. nee dat begrijp ik inderdaad!

Die van ons koste €4000 ( zelf gedaan )

14. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

Jan 4, 2015
    1,725
    809
    113
    Plaatsen was rond de 5000 euro en duurde drie weken.

15. Blosjes

Blosjes Fanatiek lid

Jan 21, 2013
    1,055
    523
    113
    Female
    Provincie Utrecht
    Mijn vriend heeft de badkamer ook grotendeels zelf gedaan en vooraf hebben we de spullen bij diverse winkels aangeschaft. Alles is op dezelfde plek gebleven, maar bad ging er definitief uit en de vloer moest verlaagd worden, dus een hoop hak en breekwerk. Hier is het met name inderdaad in de avonduren en weekenden gebeurd, met af en toe een extra vrije dag.

Wellicht voor jou een idee: wij hebben de douchecabine uit de oude badkamer tijdelijk op zolder geplaatst. Gewoon twee grote houten platen, met daar tegenaan de douchecabine. Aansluiten met flexibele leidingen en tijdelijke afvoer en zo konden wij blijven douchen en had de verbouwing geen bloedspoed!

16. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Badkamer inclusief tegels kostte 5800 (douchedeur/schuifdeur, meubel 90cm, spiegel, toilet, designradiator). Het plaatsen zelf was 6000 (hoewel...daar zit ook het plaatsen van de keuken bij in...de badkamer plaatsen was wel de grootste kostenpost dus zeg 4500)
    Wij hebben niet zelf de spullen ingekocht, dan hadden we wellicht wat goedkoper uit geweest. Maar dit is voor ons goed zo.

Onze badkamer is ong. 2.00x2.50

17. Ligero

Ligero VIP lid

Aug 1, 2011
    6,823
    1,533
    113
    Oja, in 6 werkdagen zat hij erin. Ze zijn met 2 man bezig geweest.

18. ElizaR

ElizaR Niet meer actief

10.000 voor 2 badkamers.
    1 grote, met bad, inloopdouche met regendouche, toilet en dubbele wastafel met meubel en designradiator.
    1 kinderbadkamer met douchebak met regendouche, toilet en wastafel met meubel.

19. Mythique

Mythique Fanatiek lid

Apr 3, 2015
    4,778
    3,907
    113
    Wij hebben een grote badkamer. Helemaal laten doen voor zo'n 15.000. We hebben een dragende muur gesloopt dus daar moest een balk in, was vrij prijzig. Daarnaast een gietvloer en beton cire op de muren, dubbele inloopdouche met regendouche. Vrijstaand whirlpool bad, dubbele wastafel, meubel van 2 meter breed. We went all out! Ben er erg blij mee :).

20. Patty82

Patty82 Bekend lid

Sep 8, 2008
    591
    3
    18
    Den Haag

Wauw dan heb je het zeker zelf gedaan. Wij hebben een offerte liggen voor 2 badkamers voor 25.000 euro. We zijn nu op zoek naar iemand die het goedkoper kan.

Share This Page