Ik weet niet zeker of ik dit onderwerp onder deze topic moet plaatsen, maar ik doe een gok.. Ik was even op internet aan het snuffelen voor kinderopvang. Ik ben toen op de site van de GGD terechtgekomen en zag dat de GGD inspectierapporten publiceert van de kinderdagverblijven in de regio. Ik weet niet of alle GGD's dat doen, maar de GGD Eemland heeft dit wel op de site staan. Zie onderstaande link: http://www.ggdeemland.nl/client/1/?webs ... erapporten IK vond het heel interessant om te lezen en het zal me zeker helpen met het zoeken naar een goede kdv. Dacht ik ga dit even op het forum zetten, misschien dat jullie er ook iets aan hebben.
Ik had mijn GGD even gemaild, ik zou ze kunnen vinden op de site van mijn gemeente en anders kunnen opvragen bij de gemeente of bij de betreffende kinderopvang.
Ik werk zelf op een KDV en onze rapporten staan ook op internet. Houdt er wel rekening mee dat het naar de maatstaven van de GGD is en sommige dingen wel heel erg krom zijn. Zo hebben wij de deur voor de keuken hoog een slot zitten, zo'n deurknip. Dit was onveilig omdat een kind altijd op een tafel of stoel kan klimmen om zo toch het slot open te doen. DAt vonden wij wel heel erg ver gezocht. Dan zou niets meer veilig zijn en de kinderen het beste vast aan tafel kunnen zitten zodat ze nergens meer bij kunnen. Was een voorbeeld van ons, wil niet zeggen dat ze overal zo zijn hoor!