haha hij zit er gewoon achter hoor (een witte) je zit zeg maar met je rug tegen de buitenmuur (ophangding is verwerkt hierin)
Leuk allemaal! Wij willen binnekort ook onze badkamer doen. Waar zijn jullie voor meubels wezen kijken en wat is een aanrader??
Als je het makkelijk schoon wilt houden is de enige tip die ik je kan geven, neem geen anti-slip vloertegels! Wij dachten dat is handig... ja, je glijd inderdaad niet uit. Maar als je het schoon wilt krijgen moet je op je knieen de badkamer door. Heb er eeuwig spijt van. En hangende kasten en toilet zijn inderdaad ideaal met dwijlen!
Wat een leuk topic! Woensdag is onze badkamer (hopelijk) klaar. Ik wilde absoluut iets praktisch, maar het mocht ook weer geen bakken met geld kosten. Wasmachine is naar zolder. Hier staat nu voor een deel een bad met een schuine kant (ruimte besparend). Een bad lijkt me ideaal met ons kleintje op komst. Wastafel moest kleiner (was een lomp groot ding) en ik wilde een spiegelkast i.p.v. een megaspiegel vanaf de wasbak. Nu heb ik straks nauwelijk spetters op de spiegel en handige opbergruimte. De douchecabine is weg. Wat een ondingen zijn dat om schoon te houden! Inloopdouche wilde ik heel graag, maar werd met het bestaande leidingwerk een hoop gezeur. Nu een douchebak met rondom muurtjes. Via de hoek stap je in. Hier wel echt anti-slip vloertegels, geen ervaring nog met schoonmaken. Hangend toilet blijft. De designradiator komt minder in het zicht te hangen en ik heb nu een model met meer ruimte tussen de spijlen. Zo kan ik het veel beter schoon houden. Mijn tip: neem geen witte voegen! Ons meubel, douchebak en bad komen gewoon bij de bouwmarkt vandaan. Het prijsverschil met een sanitairzaak vonden wij veel en veels te groot. Kwaliteit zal er ook wel naar zijn, maar het meubel is heel stevig (heb een zeer lompe broer met een beperking waarbij het meubel er ook nog fantastisch uitziet!) Verder meerdere mensen gesproken die tevreden zijn met de spullen. Oh en wij hebben alles met van die kortingsstickers enzo gehaald. Scheelde ook echt enorm veel! Oh en als je mensen voor je laat klussen; laat ze het dan voor juli doen; profiteer je nog even van de 6% btw!
ja ik zie dat het wel erg onduidelijk ik ik zou ook niet weten wat er staatm nog een dweil van het schoonmaken ofzo haha geen idee even andere foto.. (aaahh nu zie ik wat er staat (de rolgordijnen nog in de verpakking haha)
Leuk, ik gluur mee hier, want wij gaan onze badkamer ook verbouwen! @Muis, mag ik nog een foto zien van jouw wastafelmeubel? Volgens mij vind ik die heeeeeeel mooi!
Haai anakin , ik ga zo even zoeken maar denk ik niet dat ik die op de foto heb!!! anders maak ik m wel even voor je morgen! Lig net languit op de bank....
dit is de website van de wastafel.... Badkamermeubelen en Handwassers bij Floor and Furniture en dit is het onderstel wat wij hebben http://www.fandf.eu/upload/attach/terra-badkamermeubel-8.jpg maar dan met één groot natuurstenen blad... http://www.fandf.eu/upload/attach/terra-badkamermeubel-8.jpg Moet wel zeggen dat dat meubel zon beetje even duur was als de rest van de badkamer bij elkaar hihi, maar ik moest en zou m hebben
Heel mooi! Is dat natuursteen makkelijk schoon te houden? (geen kalkvlekken o.i.d.) Ik heb ook zo'n soort meubel in mijn hoofd, maar we moeten eerst nog eens wat inspiratie op doen in badkamerzaken.
Muis; Heeel mooi!! Ik heb begrepen dat je leegloopt op de tegels.. waar kopen jullie die? (wij hebben een dure smaak, dat is soms erg lastig!)
Nou, als ik eerlijk ben is het dus niet echt makkelijk schoon te krijgen. Naja wel qua viezigheid.. maar je krijgt wel snel vlekken!!!!! Als ik dus overnieuw mocht kiezen zou ik wel gaan voor 1 die behandeld is ...... Of je moet zo netjes zijn dat je nooit iets op je wastafel hebt staan.. maar die van mij staat inmiddels vol met potjes en dingetjes (foto is van net na de verbouwing... ohh wat wassie nog netjes hihi) En tegels, ja die zijn ook ontzettend duur. ik weet niet precies meer waar wij ze vandaan hebben. ergens in het oosten geloof ik. En nog een tip..... zorg dat als je een inloop douche neemt dat hij iets schuin af loopt richting het putje....anders loopt je water (zeker met een regen douche, net zo snel je douche weer uit....) onze tegelzetter zei dat dat niet echt nodig was.... enfin alles af, eerste keer douchen en water liep zo de overloop op. GRRRRR Dus toen moesten we alsnog een dorpel laten zetten (is een soort drempeltje) uiteindelijk ook heel mooi hoor!!! maar baalde er toen wel van! Oja en wij hebben een easy drain http://t1.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRvJo4jA_QP8fAfqvoOg8HY6jdx9dNclkCrzHGQ2fmuMsVAtyV0UA&t=1 Ook echt super handig! water loopt snel weg, en makkelijk schoon te houden.
Tegels komen hier bij de bouwmarkt vandaan. Ik kan nooit kiezen, dus ik was blij dat we geen grote tegelzaak met 1000 en 1 tegels hebben bezocht. Wel leuk dat er zoveel zijn die hun badkamer (willen) gaan verbouwen. Hier in de omgeving hoor ik het ook regelmatig!
Muis, daar was ik al bang voor, dat het vlekgevoelig spul is.... Jammer... maar wij hebben eigenlijk alleen het ontwerp nog maar af en moeten echt nog op zoek naar alle spullen, dus we zullen ons goed laten voorlichten. We denken na over een waterontharder, dat scheelt natuurlijk ook al ontzettend veel op vlek- en kalkgebied. Iemand ervaring met spiegelverwarming? Lijkt me zo handig he, nooit meer een beslagen spiegel!
Oh nee van het water hebben we geen vlekken hoor! het is meer van spatjes tandpasta, of door een mutsige actie van mij door een vieze jif fles op de wastafel te zetten ja dan krijg je vlekken ! maar door het water valt het echt mee, zie je bijna niet. Maargoed met 2 kids kan je ook niet verwachten dat ze niet knoeien! En voorlichten kan je beter op een goede internetsite doen denk ik, ze hebben in die winkel ook niks gezegd tegen ons, terwijl ik nog vroeg of er niet snel vlekken in kwamen! hier heeft mijn moeder veel gekocht, die heeft ook de hele badkamer verbouwd! Badkamers en badkamer sanitair -70%! | Home misschien heeft een van jullie er iets aan
Wij hebben dit ook en idd erg handig, we hebben em wel aangesloten op een schakelaar zodat ie ook uit kan
wij willen een muurtje laten zetten en dan ene deur ervoor voor de douche. Nu vraag ik me af is dat handig? Zie ook hele glazen wanden. lijkt me vreselijk om schoon te houden. Of valt dat mee????
Muis, Mooie badkamer!! Douglas, Wij hebben 2 muurtjes geplaatst en dan met 1 deur. Helemaal glas zagen we ivm het schoonhouden niet zo zitten. De deur wordt na iedere douchebeurt droog gemaakt zodat er geen kalk op komt. Zal even een foto plaatsen. Dit een deel van onze kleine kleine badkamer