Inspiratie badkamer

Discussie in 'De lounge' gestart door Sandana, 2 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hallo allemaal,

ivm koop van een huis ben ik alvast wat inspiratie aan het opdoen voor wc en badkamer. Maar je ziet veel dingen die geweldig mooi zijn, maar praktisch?? Dat lijkt mij dan weer een heel stuk minder!

Voorbeeld1: geweldige wand, maar qua schoonmaken verschrikkelijk lijkt me.

Voorbeeld 2: geweldig die nepplanten, maar kiezel op de vloer :$
    Die achterwand daartussen vind ik echt super, kan alleen niet achterhalen wat het is...

Tegenwoordig zie je ook badmeubels die echt mooi zijn, maar waar men dan alle spullen laat? Zoals voorbeeld 1. Maar een paar kastjes.

Daarom mijn vraag aan diegenen met een modernere badkamer?
    Wie heeft er ook apartere dingen in de badkamer? Vind je het nog steeds geweldig of heb je spijt?
    En voor de mensen met een badmeubel met enkele laden eronder: heb je genoeg ruimte?

2. Niny

Niny Bekend lid

21 jul 2009
    731
    94
    28
    Ik heb een badmeubel van 1m breed met twee laden. Daaronder nog 2 mandjes.

Het lukt maar is vaak een rommeltje omdat er nu eenmaal zoveel inzit. In onderste alle handdoeken. Dus het kan zeker en vast, maar kastje meer is geen luxe. Hier kleine badkamer, dus kan niet anders hier.

3. Eline88

Eline88 Niet meer actief

Onze badkamer is vrij groot, maar er staat slechts 1 kastje. In dat kastje liggen de basisbenodigdheden. We hebben een andere ruimte als washok en daar staat de grote voorraad. Ik vind het prima zo, maar als we het washok niet hadden, zou ik voor een praktische inrichting van de badkamer gaan.

4. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Als je zoekt op tegelstrips kun je zo'n muur maken als op foto 2. Succes en gefeliciteerd met je nieuwe woning!

Edit: zie nu dat foto 1 dat heeft haha. Je hebt ze volgens mij ook vlak dus dat maakt het makkelijker schoonmaken. En foto 2 lijkt mij de buitenmuur van dat huis. Wat ze dus voor een deel opengelaten hebben en de rest afgewerkt.

5. Kaila

Kaila Fanatiek lid

7 mrt 2014
    1.593
    215
    63
    Wij hebben ook wildverband (tegels in verschillende grootten). Niet zo puntig en uitstekend als die op jouw voorbeeld, maar wat gladder. Het is natuursteen, en daar blijft in de douchekabine wel wat meer kalk achter. Ik heb nog geen goede manier gevonden om dat schoon te krijgen, aangezien je heel voorzichtig moet zijn met natuursteen (iemand daar ook meteen een tip voor? :p). Verder vind ik het heel erg meevallen. Ik maak de tegels verder niet zo heel vaak schoon op de wand, is niet echt nodig, vind ik. We ventileren goed, dat scheelt denk ik ook.

6. jongenmeisje

jongenmeisje Bekend lid

2 jan 2012
    838
    0
    0
    wij hebben achter de wasbak een muurtje in wildverband met tegelstrips met een ruwe tegel. Geen problemen met schoonmaken. Af en toe zit er een tandpasta spetten op die poets ik even met een oude tandenborstel weg met wat water

7. Joy1

Joy1 Bekend lid

11 mrt 2013
    512
    2
    18
    NULL
    NULL
    Die kiezelvloer hebben wij in onze douche. Is een mat met platte kiezelstenen waar dam cement? Tussen gestort wordt. Makkelijk schoon te houden hoor.. Chloor en schuursponsje en het is weer in orde

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Dank jullie alvast voor de reacties. En hoe zijn jullie meubels? Groot voor veel voorraad of kleiner?

9. LadyyyD

LadyyyD Actief lid

30 jun 2014
    235
    5
    18
    #9 LadyyyD, 2 apr 2015
    Laatst bewerkt: 2 apr 2015
    Donkere tegels zonder glazuur laag is echt een afrader, wat een drama met schoonmaken. Na het douchen slaan ze wit uit van de kalk en dit gaat er ontzettend moeilijk af ondanks dat we na het douchen altijd meteen de tegels drogen. Achteraf had ik liever donkere tegels met een glazuurlaag of witte tegels gehad.

Wij hebben een badmeubel met 2 lades, 110cm breed. Hierin liggen de spullen voor dagelijks gebruik (in mandjes) en in de onderste lade zitten schoonmaakspullen voor de badkamer en föhn/stijltang.
    Voorraad van shampoo etc en handdoeken liggen in een extra kast op de logeerkamer. Dit past bij ons echt niet allemaal in het badmeubel.

10. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Heb het zelf niet vind ze wel super mooi.
    Zijn ook aardige badkamers zeg, zo groot is de mijne niet haha.
    Heb trouwens een kleine badmeubel waar ik de kleine handdoeken, washandjes, en al de voorraad shampoos, badschuim, scheermessen e.d. voor de handdoeken om ons af te drogen is geen plek, voor handdoeken en beddengoed heb ik een aparte kast.

Deel Deze Pagina