Hallo allemaal Onze dochter van 2 zit sinds een aantal dagen op een koemelkvrij dieet. Nu hebben we thuis natuurlijk alles onder controle omdat we weten wat we geven. Nu hebben we natuurlijk ook verjaardagen en binnenkort een nieuwjaarsborrel. Veel mensen en veeel kinderen. Ze wil ook graag eten wat de andere eten maar dit kan natuurlijk nu niet meer. Hoe gaan jullie hiermee om? Nemen jullie zelf hapjes mee voor je kind? Of, hoe doen jullie dat? Gr baby001
Ligt er echt aan hoe heftig het bij je kind is, blijft het bij een simpele buikpijn idd gewoon eten mee nemen voor je dochter en in de gaten houden dat ze in de beurt is etc. Als het veel heftiger is zoals bij ons in de familie, (stoppen met ademenen etc) dan zou ik nooit adviseren je kind in dat soort risico omgevingen mee te nemen, het is op deze leeftijd te moeilijk om het allergeen gegarandeerd te vermijden. Ik ga uit van het eerste, dan kun je misschien vragen aan de gastvrouw of ze bijvoorbeeld naturel ships, rijstmelk oid. zou willen inslaan/bewaren voor jouw kindje. Succes!!
Ik neem zelf eten mee, dat gaat prima. Ze vraagt zelf ook aan mij of ergens melk in zit, ze eet nooit zomaar iets.
Het gaat inderdaad om het eerste. We moeten echt nog kijken hoe ze er uberhaupt op reageert. Tegen de tijd van de nieuwjaarsborrel zijn we ong twee weken bezig. Overleggen met de gastvrouw word lastig. Iedereen die komt neemt namelijk iets mee Tjonge jasmientje, stoppen met ademen? Dat is heftig!
Wij nemen gewoon eigen eten mee als we op bezoek gaan. Brood, boter zonder melk, en hapjes / koekjes. We hebben ook altijd koemelkvrije koekjes in de luiertas zitten, mochten we onverwacht ergens zijn waar geen alternatief is. Als de bedoeling is dat iedereen zelf iets maakt zou ik iets heel feestelijke maken wat je kindje erg lekker vindt, zonder melk. Dat maakt het leuk
Hoi, Wij nemen zijn eigen schaaltje overal mee naartoe. Alles wat ik in zijn schaaltje doe mag hij eten. Hij is 14 maanden en snapt dit al helemaal! Als hij een koekje op tafel ziet liggen wijst hij ernaar en zegt:au, nee! Op het schaaltje zit met dymotape dit geplakt: 'ik ben allergisch voor gluten, melk, soja en appel geef mij geen eten zonder overleg met mama' Spreek wel af dat niemand anders wat in dat schaaltje mag doen! De familie en vrienden wennen hier snel aan en wij kunnen eindelijk onbezorgd naar verjaardagen Kies een stabiel schaaltje en zorg dat ie opvallend is zodat iedereen m herkent. Wij hebben zon koeienschaaltje van Dick Bruna
Hier geen lactosevrij, maar glutenvrij dieet. Ik neem altijd zelf eten mee, vindt ze prima (meer dan zelfs, want ik neem natuurlijk alleen dingen mee die ze lekker vindt en wat anderen hebben lust ze met altijd ).
Toen mijn zoontje wat kleiner was nam ik altijd zelf mee. Hij wist dat al snel dat tie een eigen trommeltje had. Snel kreeg ik voor een verjaardag ook een appje of belletje met: mag T. dit of dit of wat kan ik voor hem in huis halen Maar had voor de zekerheid altijd iets bij. Nu is het minder geworden...reageert nog steeds op melk maar het beperkt zich nu tot "enkel" buikpijn en opvlamming van zn eczeem en ik laat hem nu soms zelf bepalen, hij is bijna 4. " je kunt dit eten, maar dan kan het zijn dat je buikpijn krijgt of jeuk". Soms heeft hij het er voorover...soms niet. Dit kan natuurlijk niet met elke allergie...met een pinda allergie of coeliakie kreeg hij die keuze niet.
Hier vind ik het heel lastig Mijn Zoontje heeft dus een flinke pinda/cashew allergie en we zijn bezig met verdere testen nog Kan je verwachten dat mensen geen pinda meer op tafel zetten? Mijn zoontje is net 2 en het is pas recent gebeurd en zijn nog met onderzoeken bezid. dus snapt nu echt nog niet wat die niet mag eten of wel en het is binnen een seconde gebeurd? Zouden jullie het bij mensen aangeven of gewoon zelf als een havik erboven op zitten?
Ik heb geen ervaring met allergieën. Maar als gastvrouw vind ik het geen probleem om er rekening mee te houden. Ik zet liever geen pinda's of noten op tafel als iemand er ziek van kan worden en ik bak met alle liefde glutenvrije appeltaart. Gewoon zodat iedereen erbij hoort. Alleen moet ik het dan wel weten. Dus als iemand het vantevoren tegen me zegt houd ik er zeker rekening mee.
Wat noten betreft...als een havik erbovenop en liefst met meerderen opletten. Als jullie hier kwamen zou er niks met sporen of noten op tafel komen. Voor mij niet meer dan logisch, maar verwacht aub niet dat iedereen zo denkt anders wordt je nog vaak teleurgesteld.
Ja precies,de mensen die dicht bij ons staan houden er rekening mee Op de creche ook maarja ik kan niet van iedereen vragen dat ze niks qua pinda of peulvruchten neer zetten. De verdere testen geven hopelijk meer inzichten dan weten we wat meer concreets. Voor nu hebben we gezien dat die op een stukje boterham met pindakaas helemaal opzwelde en bloedtest gaf flink hoog aan op pinda en cashew. Ik denk ook dat mensen niet snappen hoe gevaarlijk het kan zijn tot dat ze het hebben gezien Zelfs mijn man had het tot de kinderarts zei dat het levensgevaarlijk is Sorry ts pik je topic even in
Nog reactie over de koemelk. Ik nam nooit zelf wat mee, er is genoeg wat ze mogen hebben. Bij twijfel kan je altijd de verpakking lezen. Koemelk/weimelk staat altijd dikgedrukt als het erin zit. Vaak staat er ook allergenen info op de verpakking. Komkommer/tomaat/paprika/leverworst/stokbrood/appel/banaan/toast
Dat is zeker niet altijd het geval, al is het wel reuze handig als het gedaan wordt. Vooral goed lezen blijft belangrijk, en niet alleen af gaan op wel/niet dikgedrukt of apart genoemde allergenen. Daarbij heb ik ook vaak gehad dat mensen de verpakking al hadden weggegooid, of dat echt alle koek niet mocht. Het hangt natuurlijk van je kind af, of je dan zelf een koekje wilt geven. Mijn oudste vindt het prima om komkommer of fruit te eten als de anderen dat ook eten, maar als iedereen een koekje heeft en je geeft hem een stuk komkommer reageert hij toch niet zo begripvol