Kleertjes in maat 50 en/of 56

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door liefenklein, 2 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Hoi,

Ik ben al een aantal keer gaan shoppen met mijn moeder en schoonmoeder. Nu hoor ik telkens van hun allebei dat ik maat 56 niet veel nodig zal hebben (1 setje is genoeg) en maat 50 al helemaal niet.

Wat ik me af vraag, is het nou zo dat de maatjes vroeger anders vielen? Want volgens mij kun je best een aantal pakjes in maat 56 hebben voor in het begin. Kunnen jullie me verder helpen?

2. novmama

novmama Fanatiek lid

6 mei 2008
    1.801
    0
    0
    gelderland
    Verwachten dat hij/zij gelijk in 62 zit? ;)

Hier hebben beide meiden zeker een maand in 50 gezeten en tot 4 maand in maat 56 maar dat is per kind natuurlijk verschillend.

3. Gigi85

Gigi85 Fanatiek lid

8 feb 2012
    1.138
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn moeder zegt precies hetzelfde! Maar ik neem toch aan dat in hun tijd de maatjes ook gewoon correspondeerden met de grootte van de baby in centimeters.

4. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    In de meeste gevallen heb je dat echt wel nodig hoor!
    maatje 50 misschien niet, maar 56 toch zeker wel!
    Mijn dochter weegt nu 4400 gr en is 56 cm.
    Maatje 62 van C&A begint nu te passen.
    Van Hema heeft ze nog 56 aan.
    Van H&M past ze ook nog 56.

Dus tenzij je baby 5 kg weegt, heb je echt wel maat 56 nodig.

Bovendien vind ik te grote kleertjes voor een babytje niet mooi.
    Er worden die eerste dagen zo veel foto's genomen, je wilt toch dat je wondertje er een beetje mooi bij ligt he ;)

5. Mamalin83

Mamalin83 Bekend lid

2 dec 2012
    814
    0
    16
    Ik zou zeker wat 50 en 56 in huis halen hoor. Babykleding hoort gewoon goed passend te zitten, en niet 'op de groei'. Ziet niet uit, en zit niet lekker. De meeste kindjes passen toch wel enige tijd in 50, en al helemaal in 56 (uitzonderingen daargelaten...). Desnoods haal je die kleinere maten van een wat goedkoper merkje/winkel, als je het zonde vind dat ze er zo snel weer zijn uitgegroeid?

6. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Als je 3 pakjes mt 50 hebt en daarnaast diverse 56 kom je echt wel uit de eerste weken. Siem heeft 3 weken mt 50 aan gehad daarna 56 en begint na 8 weken sommige shirts en broekjes mt 56 niet meer te passen. Hij weegt dan ook zowat nu 6 kg en 60 cm lang is hij...

Verschilt ook per merk hoor
    Maat 62 c&a valt kleiner uit dus siem kan de rompertjes bv al sinds week 3 aan...
    Hema valt hier wat kleiner uit

7. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Hier was maat 50 te groot in het begin. Heb maat 50 en 56 toch wel lang genoeg gebruikt om er genoeg van in huis te willen hebben.
    Ik had zelfs nog graag een maatje kleiner gehad willen hebben achteraf gezien.

Onze kleine was 47 cm en 3120 gram hoewel ze haar kleiner hadden geschat, hoe schatten ze het bij jou wat het gaat worden?

8. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Zou zelf eerlijk gezegd niet toekunnen met 3 pakjes maat 50.
    Als je een beebje hebt dat bijv. spuugt, mag je dan wel heel veel gaan wassen.
    Verschoon hier soms de kleertjes 2-3 keer per dag, als 't tegenzit en ik was dus niet elke dag.
    Heb zelf 10 setjes in maat 50 en ga misschien zelfs nog wel wat bij halen want ik denk dat ze er nog wel even in blijft "liggen".

9. Roosje83

Roosje83 Fanatiek lid

4 jun 2012
    2.195
    11
    38
    NULL
    NULL
    De maten van vroeger zijn idd anders. Toevallig had mijn moeder nog wat kleding van vroeger op zolder liggen, en maatje 62 toen is kleiner als 56 nu.

Maatje 50 en 50-56 zou ik niet teveel kopen, heeft dochter hier nooit gepast. En mocht je het toch nodig hebben er zijn waarschijnlijk mensen genoeg die even willen shoppen en met de webwinkels heb je veel de volgende dag al in huis.

10. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Niet naar luisteren hoor, mijn moeder zei het ook. Nu ons dochtertje geboren is was het opeens langer.

Mijn dochter heeft tot 2,5 maand maat 50 en 56 aangehad. Ze zit nu net in 62. Je hebt de kleertjes dus best lang aan en het is handig als je veel hebt, ze spugen nogal en een wasmachine is niet zo snel gevuld met al die mini kleertjes;)

tip: koop een zak met maat 50/56 op MP. Daar zit altijd wel wat bruikbaars in en is het niet zo duur voor 2,5 maand.

11. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    o ja, ze was niet zwaar bij de geboorte net 6 pond en zeker 50 cm maar ze groeide 350 gram per week en 1 cm... ze zat al snel boven gemiddeld dus. Dan toch 2,5-3 maanden in maat 50/56

12. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    onze dochter is een kleintje en ik had een paar setjes 50 en paar setjes 56 maar nu past ze met 1 maand soms al maatje 50 en de rest is nog te groot ben begonnen met maatje 44 extra bijgekocht want ze verzoop in maatje 50 maar was ook maar 45 cm en 2560 gram bij de geboorte. maar meestal hebben ze 50 toch wel even en zeker 56 wel aan hoor.
    en de kleertjes van de baby moeten wel een beetje passen vind ik te groot is niet fijn voor ze zit allemaal dubbel enz.. hier dus meegemaakt en kleiner bijgekocht.

13. liefenklein

liefenklein Niet meer actief

Wat ik al dacht, dan blijf ik gewoon lekker doorgaan met shoppen zoals ik al deed. Ik ben nu pas 16 weken zwanger dus heb nog wel even. Maar aangezien ik al heel wat setjes in maat 56 had begonnen de moeders al te protesteren dat dat echt wel genoeg was. Bedankt voor jullie reacties en tips/adviezen.

14. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou ook niet al te veel halen hoor, vaak krijg je ook nog best veel in die maten.

En zoooooo lang hebben ze die maat nou ook weer niet aan, een hele kast vol is dus een beetje zonde

15. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.735
    7.501
    113
    Vrouw
    Kleertjes doe je toch gewoon bij je eigen was:(
    Hier iig nooit problemen gehad met wassen. En ik ben in mn eentje met kleine..

Ontopic: mijn dame was 3620 gram en 54 cm lang en heeft een paar maanden in 50-56 gezeten. Maat 50 had ik 4 setjes van.
    Nichtje is nu 2 maanden en zit ook nog in maat 56. Afhankelijk van merk of ze er nog in past.

16. Amytje

Amytje Fanatiek lid

7 jul 2010
    1.044
    25
    48
    Vrouw
    Midden Nederland
    Hier geen maat 50 gekocht..
    Ze woog 3960 en was 53 cm en heeft alleen maar 56 aangehad.
    Ligt er dus echt aan hoe groot/zwaar hij/zij wordt

17. topper12

topper12 Niet meer actief

Dat hoeft niet zo te zijn hoor. Bij de eerste kreeg ik alleen maar maat 62 & 68 en eerlijk gezegd heb ik max. 5 stuks kleding gekregen (zal wel bekend staan als "zij-met-de-lastige-smaak" :)). Bij de tweede welgeteld 3 stuks maat 50/56.

Hier hebben ze beide vrij lang in 50/56 "gelegen" (maandje of 4). Tip: leg je maatjes 50/56/62 eens op elkaar er zit erg veel verschil in dus niet alleen af gaan op de maat in het etiketje.

Dus ik zou zeggen: shop lekker verder :D:D:D

18. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    oh, ik heb echt al wel een stuk of 20/30 kleding stukken gekregen, voornamelijk maat 56 en 62. Niks in maat 50 trouwens.

19. Vogelmeisje

Vogelmeisje Fanatiek lid

3 mei 2010
    1.036
    303
    83
    Kleine meid hier is 3 weken oud en past ook nog steeds maatje 50, zou zeker wel 6 setjes aanschaffen. Kijk anders bij de wibra, hoeft niet duur te zijn (en die kleding valt soepel is fijn voor de baby).
    Bij de geboorte was ze trouwens 52 cm en 3300 gram.

20. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

26 sep 2012
    1.184
    0
    0
    Mijn moeder zei dus precies hetzelfde! Tot ik haar een maatje 50 liet zien (zonder label) en vroeg of dat wel zou passen, zo inie mini ding (met een knipoog, hihi). Natuurlijk wel, ik zou toch geen peuter baren...

Dus ik denk toch dat de maten wat anders liggen hoor...

Ik dacht trouwens dat kindermaten (tot 176 zeg maar) ongeveer op lengte ging. Dus een beeb van 50 cm, in maatje 50, enz...

Deel Deze Pagina