Inspiratie gezocht voor feestje! (2 jaar)

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Lucia, 24 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Hallo hallo,

mijn kleine meid wordt in maart alweer 2 jaar!:(:D

Nu willen we graag iets leuks doen natuurlijk, maar wat???

Er komen niet veel kindjes van haar leeftijd (waarschijnlijk maar 1tje) en voor de rest kinderen tussen 7 en 14 jaar.(een stuk of 5, waarvan 4 ouder dan 10 jaar)
    We willen natuurlijk iets speciaals voor haar doen (bijvoorbeeld binnenspeeltuin zoals ballorig oid), maar hebben de andere kids daar wel iets aan? Binnenspeeltuin is ook vaak maar tot 10/12 jaar denk ik?
    Ze is een heel actief typetje trouwens, rennen, klimmen, springen, enz.:D
    We dachten ook aan zwemmen, vindt iedereen wel leuk, maar het lokale zwembad hier is dicht en blijft dat waarschijnlijk ook nog wel een tijd.;)

Vorig jaar hebben we gewoon rustig thuis een feestje gegeven, maar dit jaar komen er waarschijnlijk iets meer mensen en is ze ook weer wat ouder, vandaar dat we wat anders willen.;)
    Ze slaapt 's middags nog makkelijk van 14-16.30, dus da's ook effe lastig.;) (was aant denken om ergens iets te doen vanaf 17u tot 20u ongeveer, voormiddags lijkt me lastig. En ze slaapt ook niet ergens anders dan hier en bij m'n ouders.;))
    Ik wil eventueel wel iets thuis doen, maar dan moet het wel echt leuk zijn.:p

Wie heeft er ideeën??
    Wat hebben jullie gedaan met de verjaardag van jullie 2-jarigen?

2. liane

liane Fanatiek lid

12 nov 2008
    3.349
    0
    36
    Vrouw
    misschien ergens een zaaltje huren met een buitenplek erbij? en dan een springkussen huren, hebben wij gedaan met onze bruiloft :D en dan misschien van die oudhollandse spelletjes doen? vind elk kind leuk! heb ik ook met me nichtjes en neefjes gedaan van verschillende leeftijden :D
    en je kan erg veel leuke dingen huren, komen ze vaak opzetten en afbreken, kan zelfs tot in de avond.

3. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Maar is Alyna voor die spelletjes zelf niet een beetje te klein?
    Vind het wel een leuk idee. :)

Nog vergeten te vermelden, heb zelf geen tuin dus kan hier geen springkasteel oid kwijt. :D

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Je onderwerp is verplaatst naar het juiste forumonderdeel. Zou je de volgende keer willen kijken waar je iets het beste kunt plaatsen (je bent volgens mij lang genoeg lid, om het forum van binnenstebuiten te kennen.;););))

5. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Prinses; sorry, dacht dat het misschien beter in de Lounge thuishoorden omdat het echt om het feestje gaat en kids met verschillende leeftijden enz. ;)

Heb nog getwijfeld. :D

6. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Met 2 jaar heb ik het gewoon thuis gevierd, ze hebben dan nog helemaal het besef nog niet van een speciaal feestje. Daarbij kan het gewoon nog te overweldigend worden, die extra drukte om haar persoontje..

Milan heeft zijn eerste eigen feestje pas afgelopen oktober gekregen, toen werd hij 5..Hij mocht een paar vriendjes uitnodigen en samen met hen hebben we leuke spelletjes gedaan. Al die jaren daarvoor, gewoon thuis met vrienden en familie gevierd en niet zoveel speciaals gedaan (wel natuurlijk kadootjes uitpakken, kaarsjes uitblazen, lekker taart eten en snoepen van bijzondere snoepjes;))..

7. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    @Loetje, daar heb je misschien ook wel gelijk in...(te overweldigend)

Pfff, wat een dilemma weer. :D
    En ik wil uitnodigingen gaan maken! :D

8. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Hier met de tweede verjaardag een 'gewoon' feestje thuis.
    De visite, taart en cadeautjes waren al een belevenis op zich.
    Ik ga pas echt dingen organiseren als mijn zoontje naar school gaat en dan het liefste thuis een gezellige middag. Gewoon ouderwets dus... kan heel leuk zijn!

9. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    ...

10. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    Ik denk dat de grote kinderen een echt partijtje wel leuk zullen vinden, maar je eigen kindje wordt nog maar twee, dat is best nog klein.
    Jesse wordt over drie weken ook twee, maar wij blijven gewoon thuis. Ik denk dat hij elders niet zo zou genieten als thuis, want daar voelt hij zich toch het beste op z'n gemak. Zoveel visite en cadeautjes zijn vaak al overweldigend genoeg.

Voor de grotere kinderen kun je ook thuis leuke dingetjes verzinnen, zoals: de vorige dag al pannenkoeken bakken en hen die laten versieren met snoepjes, spekkies, smarties, tumtummetjes, manna...
    Tekenfilmpje opzetten, snoepjes zoeken (die de kinderen om de beurt verstoppen in de kamer)

Maar goed, dat is mijn idee. Je moet natuurlijk doen wat je zelf het leukste vind...

11. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Wij doen het gewoon nog thuis en houden Joey smiddags op of we leggen hem rond 11 uur nog even weg voor een "powernap".
    Hier doen we het van 12-16.30 en daarna is er rust voor Joey. Ik ga dan ook vriendelijk verzoeken of de visite weg wil gaan want kan hij zelf nog even uitrazen van alle drukte en aandacht en lekker op tijd weer naar bedje toe! (misschien ontdankbaar, maar ik heb geen zin in een overstuur kind dat s'nachts niet meer kan slapen)

12. Marni

Marni Bekend lid

26 apr 2007
    770
    17
    18

Vind ik niet ondankbaar hoor maar logisch dat je een eindtijd vermeld bij een kinderfeestje, dat doen wij ook. Tristan is na zo'n dag helemaal hyper en moet echt even tot rust komen voor hij naar bed gaat, dat lukt echt niet als er nog visite zit. Gewoon doen wat goed voelt voor jullie en je kent je kind zelf het beste om te bepalen wat voor hem/haar de leukste manier is om het te vieren.

13. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Wij hebben bij alle kinderen hun 2e verjaardag gewoon thuis gevierd.
    Nu wordt keano binnenkort ook 2 en voor hem zal het net zo zijn.
    Pas toen de oudste 5 waren hebben wij een feestje gegeven voor klasgenootjes.
    Ik denk dat als ik een groot fees zou organiseren voor keano hij echt hlemaal van slag zou zijn.
    Dat zie ik echt niet zitten en ach 2 jaar veel begrijpen ze er dan toch echt nog niet van hoor.

14. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Ik zou er eerder ook nog voor kiezen om het lekker thuis te doen op die uren wat jou het beste uitkomt ivm het slaapje! Ze is nog jong en of ze het wel beseft en waardeert als er zoveel omheen is georganiseerd? Ligt helemaal aan het kindje!

Hier word Joris 3 in maart, maar geen extra's. Gewoon gezellig thuis, slingers, ballonnen, taart, etc. Hier de 1e en 2e verjaardag gevierd van 3 tot 6 en dat gaat dit jaar ook weer zo gebeuren. Iemand zei iets van ondankbaar, maar hier gaat ook echt de laatste om 6 uur de deur uit. Opruimen en bijkomen vooral voor Joris. Is al druk genoeg geweest dan, dus dan even rust voordat hij naar bed gaat ;)

15. lolly

lolly Fanatiek lid

20 sep 2006
    3.475
    0
    0
    Ik zou het gewoon thuis vieren en idd vanaf een jaar of 5 een echt kinder feestje geven. Misschien kun je op deze site nog leuke ideeen opdoen. Je zou bijvoorbeeld prikketjes kunnen maken met een foto van je dochter of een plaatje van dora. Je zou tasjes kunnen maken met wat snoepjes die ze dan kan uitdelen als de kinderen weggaan.

PartyKids, leuke traktaties en tips voor kinderfeestjes

Ps kom gezellig mee kletsen bij de maart mama's deel 2!

16. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Gister vierden we Joey's verjaardag. De laatsten kwamen pas na 16.30 aanzetten. Gevolg; later eten, Joey later op bed en Joey vannacht overstuur van alle indrukken. Volgens mij werd zn speelgoed afgepakt im zijn droom want hij gilde; nee van mij, nee mij, mijhij! Dus dat was even wat minder.....

Deel Deze Pagina