led strips om muur te verlichten

Discussie in 'De lounge' gestart door vlindermoeder, 1 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    ik zit te denken. ik heb een witte strakke muur. ik heb alleen geen idee welke kleur ik hem zal schilderen.
    nu dacht ik, als ik een led strip doe waar je de kleuren steeds van kunt aanpassen, kan ik elke avond een andere kleur hebben.

is hier iemand die dit heeft of er verstand van heeft. ik wil niet dat maar 10 cm van mijn muur verlicht is. ik hoop wel 1 meter tot 1,5 meter te halen.

hopelijk zijn hier mensen met tips adviezen of ervaringen. het is namelijk een muur van 4 meter dus het is niet heel goedkoop, maar als het lukt wel goedkoper dan 10x de muur in een andere kleur verven.

2. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    Niemand?

3. Yvuna

Yvuna Actief lid

12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Dit heeft in mijn ogen een volledig ander effect dan je muur verven en is dus geen vervanging van. Je muur wordt volgens mij nooit egaal gekleurd en daarnaast geeft het dus (hels en niet sfeervol) licht. Maar misschien begrijp ik je niet helemaal goed? Ik zou hier in ieder geval nooit voor kiezen en gewoon ideetjes op gaan doen qua kleur muurverf en de wand een kleur schilderen.

Saartje33, NiekeKris en Dubbelgeluk vinden dit leuk.
  4. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.040
    113
    Het lijkt mij heel onrustig, ik zou toch eens een kleurenwaaier (bijv die van Farrow and ball) bestellen en kijken of je echt geen mooie kleur ziet. Of een leuk behang, je hebt leuke photo walls met meerdere kleuren in een afbeelding, dat kan ook heel leuk zijn.

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    vlindermoeder vindt dit leuk.
  6. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    Het is meer, dat je met een gekleurde wand best een statement maakt en ik vind het zo lastig kiezen ik heb er echt geen kijk op.

7. Lief of Stoer

Lief of Stoer VIP lid

25 apr 2011
    6.033
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben in ons zitgedeelte een hoogte. Op het hoge stuk hebben wij fotobehang geplakt en daar zit ook een ledstrip. Deze verlicht wel de hele hoek, niet enkel 1 muur. Maar het heeft ook wel iets. De kinderen gebruiken het ook wel eens als feestverlichting als ze gaan dansen. Maar meestal staat het toch wel uit. Onze muren zijn overigens nergens wit. We hebben het stucwerk in een lichte tint groen laten mengen.

8. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Wij hebben het gehad en ik vond het vreselijk. Heel onrustig en echt een ander gezicht dan dat je het een mooie kleur geeft;). M'n man vond het wel mooi. Wij hadden strips van Philips hue.

9. Adje

Adje VIP lid

21 aug 2015
    16.271
    25.742
    113
    Wij hebben Philips hue lampen. Niet om een muur te verlichten, maar gewoon voor sfeerverlichting die we naar wens en bui kunnen aanpassen.

Ze hebben steeds meer artikelen in hun assortiment. Bv de hue gradient signe.
    Dat verlicht wel een mooi stuk van een muur denk ik. Maar ik heb die zelf niet, dus kan dat niet uit ervaring over oordelen.
    En verder hebben ze ook lightstrips en gradient lightstrips (de eerste is op 1 kleur per keer instelbaar, en de gradient heeft kleurverloop als mogelijkheid).

Maar dan heb je wel ook een bridge nodig om ze via een app te bedienen.
    Dit is een voorbeeld. Is dus wel totaal anders dan een muur in een bepaalde kleur verven.
    5487FD46-342B-46E1-A86B-520BDC45D48B.jpeg

10. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Je vroeg om ervaringen.
    Ik heb alleen ervaring met lampen die ik zie in de omgeving en ik vind het verschrikkelijk.
    Een verlichting om de tv heen, gekleurde lampjes op de muur....
    En vooral dat laatste, geeft me, ongeacht de kleur, een Wallen idee

11. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Verlichting om de tv als in Ambilight is echt geniaal. Ik wil echt nooit meer anders.

12. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    Dit heb ik ook. Ik heb geen ervaring met een ledstrip, maar wij hebben wel overal Philips Hue. Dat moet je echt niet op een andere kleur zetten dan normaal geel/oranje licht.
    Het is zo ordinair een kleurtje in huis. Plus je kan maar uit bepaalde kleuren kiezen en die zijn meteen zo hard.
    Je kan met verf of behang voor mooie zachtere kleuren kiezen.
    Verf kost tegenwoordig ook niet zo veel meer, of je kan vragen of familie of vrienden toevallig nog wat moois in de schuur hebben staan om te proberen. In een uurtje is het ook weer wit als het niks is. Succes, ben benieuwd naar het resultaat als je een keuze gemaakt hebt!

13. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.083
    12.040
    113
    je kunt voor niet teveel geld kleuradvies vragen aan een interieur adviseur. Misschien is dat iets?

14. vlindermoeder

30 mrt 2009
    2.596
    1.052
    113
    Hier
    Ik heb toch maar voor een veilige kleur gekozen.urben taupe. Ik heb veel grijze en bruine kleuren in het huis.

Bedankt voor de ervaringen. Ik heb geen zin in een kermis of wallen huis

Bijgevoegde bestanden:

Achterkantvandemaan vindt dit leuk.
  15. Achterkantvandemaan

31 dec 2020
    7.891
    8.065
    113
    Mooie kleur!

vlindermoeder vindt dit leuk.
  16. Yvuna

Yvuna Actief lid

12 jul 2019
    265
    300
    63
    Vrouw
    Mooie kleur. Dit moet helemaal goed komen toch!

17. Freesias

Freesias Bekend lid

14 jan 2021
    511
    376
    63
    Vrouw

Hadden Ze tijd geleden bij kijken zonder kopen, ik vond het verschrikkelijk. Ik zou persoonlijk gaan voor muur verven.

je hebt van die testers die je erop kint doen om te checken.

Wij hebben de kleur Laten samen stellen door iemand in de winkel echt ideaal

Deel Deze Pagina