ik zit te denken. ik heb een witte strakke muur. ik heb alleen geen idee welke kleur ik hem zal schilderen. nu dacht ik, als ik een led strip doe waar je de kleuren steeds van kunt aanpassen, kan ik elke avond een andere kleur hebben. is hier iemand die dit heeft of er verstand van heeft. ik wil niet dat maar 10 cm van mijn muur verlicht is. ik hoop wel 1 meter tot 1,5 meter te halen. hopelijk zijn hier mensen met tips adviezen of ervaringen. het is namelijk een muur van 4 meter dus het is niet heel goedkoop, maar als het lukt wel goedkoper dan 10x de muur in een andere kleur verven.
Dit heeft in mijn ogen een volledig ander effect dan je muur verven en is dus geen vervanging van. Je muur wordt volgens mij nooit egaal gekleurd en daarnaast geeft het dus (hels en niet sfeervol) licht. Maar misschien begrijp ik je niet helemaal goed? Ik zou hier in ieder geval nooit voor kiezen en gewoon ideetjes op gaan doen qua kleur muurverf en de wand een kleur schilderen.
Het lijkt mij heel onrustig, ik zou toch eens een kleurenwaaier (bijv die van Farrow and ball) bestellen en kijken of je echt geen mooie kleur ziet. Of een leuk behang, je hebt leuke photo walls met meerdere kleuren in een afbeelding, dat kan ook heel leuk zijn.
Mijn kinderen hebben deze op hun kamer: https://www.bol.com/nl/nl/p/wiz-ledstrip-starterset-slimme-led-verlichting-gekleurd-en-wit-licht-2-meter-wifi-basis/9300000007836537/ Volgens mijn zoon verlicht die de hele muur (en kamer). Je kunt uit verschillende kleuren kiezen.
Het is meer, dat je met een gekleurde wand best een statement maakt en ik vind het zo lastig kiezen ik heb er echt geen kijk op.
Wij hebben in ons zitgedeelte een hoogte. Op het hoge stuk hebben wij fotobehang geplakt en daar zit ook een ledstrip. Deze verlicht wel de hele hoek, niet enkel 1 muur. Maar het heeft ook wel iets. De kinderen gebruiken het ook wel eens als feestverlichting als ze gaan dansen. Maar meestal staat het toch wel uit. Onze muren zijn overigens nergens wit. We hebben het stucwerk in een lichte tint groen laten mengen.
Wij hebben het gehad en ik vond het vreselijk. Heel onrustig en echt een ander gezicht dan dat je het een mooie kleur geeft. M'n man vond het wel mooi. Wij hadden strips van Philips hue.
Wij hebben Philips hue lampen. Niet om een muur te verlichten, maar gewoon voor sfeerverlichting die we naar wens en bui kunnen aanpassen. Ze hebben steeds meer artikelen in hun assortiment. Bv de hue gradient signe. Dat verlicht wel een mooi stuk van een muur denk ik. Maar ik heb die zelf niet, dus kan dat niet uit ervaring over oordelen. En verder hebben ze ook lightstrips en gradient lightstrips (de eerste is op 1 kleur per keer instelbaar, en de gradient heeft kleurverloop als mogelijkheid). Maar dan heb je wel ook een bridge nodig om ze via een app te bedienen. Dit is een voorbeeld. Is dus wel totaal anders dan een muur in een bepaalde kleur verven.
Je vroeg om ervaringen. Ik heb alleen ervaring met lampen die ik zie in de omgeving en ik vind het verschrikkelijk. Een verlichting om de tv heen, gekleurde lampjes op de muur.... En vooral dat laatste, geeft me, ongeacht de kleur, een Wallen idee
Dit heb ik ook. Ik heb geen ervaring met een ledstrip, maar wij hebben wel overal Philips Hue. Dat moet je echt niet op een andere kleur zetten dan normaal geel/oranje licht. Het is zo ordinair een kleurtje in huis. Plus je kan maar uit bepaalde kleuren kiezen en die zijn meteen zo hard. Je kan met verf of behang voor mooie zachtere kleuren kiezen. Verf kost tegenwoordig ook niet zo veel meer, of je kan vragen of familie of vrienden toevallig nog wat moois in de schuur hebben staan om te proberen. In een uurtje is het ook weer wit als het niks is. Succes, ben benieuwd naar het resultaat als je een keuze gemaakt hebt!
Ik heb toch maar voor een veilige kleur gekozen.urben taupe. Ik heb veel grijze en bruine kleuren in het huis. Bedankt voor de ervaringen. Ik heb geen zin in een kermis of wallen huis
Hadden Ze tijd geleden bij kijken zonder kopen, ik vond het verschrikkelijk. Ik zou persoonlijk gaan voor muur verven. je hebt van die testers die je erop kint doen om te checken. Wij hebben de kleur Laten samen stellen door iemand in de winkel echt ideaal