Kindje nr 5 is onderweg.. We willen ons laten verrassen wat betreft het geslacht dus we moeten zowel een jongens als een meisjesnaam bedenken. En het is weer als vanouds moeilijk haha! We houden van scnadinavische namen.. Namen die we leuk vinden maar die het toch niet helemaal zijn: Ebba, Nora, Maria, Freja, Hanna, Ida, Silke, Saga, Victoria (toevallig bijna allemaal namen die op een a eindigen, dit is totaal geen vereiste) Siebe, Kalle, Olle, Elliot, Lucas.. Wie heeft nog wat om ons lijstje aan te vullen?
Svea Sanna Danica Ilvy Jinte Kjenta Liva Ravna Tove Dagny Dyre Espen Ivar Kjell Sverre Nilas Sixten Sten Soren Linus Magnus
Leuk! Dankjewel Jesse en Yara vind ik persoonlijk wat minder (opzich mooie namen maar het past ook niet bij de rest van het gezin) maar Ylva, Mia en Lasse komen erbij op het lijstje!
Leuk topic! Onze zoon heet M.ika. Zou nu voor de tweede wel weer een Scandinavische naam willen. Dus ik kom hier ook even neuzen voor inspiratie.
Ik kom zelf uit Noorwegen, dus vind het heel leuk dat jullie Scandinavische namen gaan gebruiken ik neem even wat namen over van mijn vriendenlijst op fb. Meisjesnamen Emilie June Liv Laila Solfrid Elin Ida Signe Cecilie Anette Annveig Aina Tine Britt Adine Camilla Mette Silje Ranja Linn Beate Hege Ingrid Rita Ina Lene Trine Pernille Katrine Maren Kjersti Bodil Kine Mona Ragnhild Randi Sissel Solfrid Stine Tonje Torunn Tove Jongensnamen Vidar Vetle Gunnar Arild Robin Steinar Andreas Jonas Stian Thomas Joachim/Joakim Roar Frode Alfred Anders Espen Arne Arvid Atle Erlend Henning Lars Ingve Ivar Jostein Karsten Kjetil Knut Leif Magnus Morten Ole Trond Rasmus Ruben Sindre Ståle Sven Terje Tor Vegard
Rekening gehouden met wat er reeds genoemd is: Thorben Kalle Ragnus Sven Lars Kjeld Thor Thorsten Karst Karsten Arno Per Kylian Kian/ Kyan Gilles Björn Arvid Silje (ipv. Silke) Nore (ipv. Nora) Freya/ Freia (ipv. Freja) Fride/ Frida Reina Elin Kirsten Ditte/ Ditta Gitte/ Gitta Brigit(te/ta) Sigrid Hilde Hildegard Hillegonde
Leuk! Mijn dochter heet Iben: een Scandinavische unisexnaam. Andere ideeën: Stine, Tove, Pernille, Cecilie, Solveig, Signe, Oline Axel, Magnus, Stig
Anja, Ava, Birgit, Bodil, Bodine, Britta, Dagmar, Elin, Erica, Erla, Ester, Fenne, Jinte, Karina, Kirsten, Klara, Linnea, Liva, Lova, Madita, Maja, Malin, Merle, Mette, Nea, Nissa, Runa, Sanna, Selma, Sigrid, Thirza, Tove, Tyra, Ylva Arvid, Axel, Bjarne, Bjorn, Erik, Espen, Filip, Ingmar, Ingo, Ivar, Joakim, Joren, Lars, Lasse, Magnus, Mika, Odin, Olan, Oskar, Pelle, Per, Ragnar, Rasmus, Silas, Stian, Stig, Sven, Sverre, Tarik, Thor, Vidar, Viggo, Viktor,
Ik vind Brynja voor een meisje zo mooi! Dat is van oorsprong een IJslandse naam geloof ik. Verder meisje: Ronja Kristin Ingrid Stine Margret Helgi Lynd Ingibjörg (Ingeborg) Erla Maria-Ros Hanna Ylfa Tristana Selja Sanna Elin Ragnild Róska Nadja Njóla Jongen: Jon Einar Olaf Magnus Johann Ottár Kristján Adiel Aldar Aldin Laugi Hiljar