hoi hoi, ik ben op zoek naar bepaalde informatie over hanen. wij hebben een haan en heb daar een aantal vragen over. - waarom kraait hij vaker op een dag en niet alleen zij zonsopgang? hij begint om half 2 inde nacht en doet het dan om de paar uur een aantal keer achter elkaar. - waarom pikt hij op je benen? er zijn nu al meerdere mensen gepikt en lopen dus met blauwe benen
Heel handig forum hiervoor: www.kippenforum.nl Onze haan had ook van die aparte tijden. Waarom? Misschien omdat er een eng beest (marter ofzo) in de tuin liep, of omdat hij ergens licht vandaan zag komen en dat verwarde met zonsopgang? Op je benen pikken... Geen idee, maar misschien is het nogal een territoriaal haantje en loop je hem in de weg?
de haan die komt gewoon op je af, hij valt je als het ware aan. nog even een vraag: hoe vaak en wanneer geven jullie ze te eten?
Een haan verdedigd zijn hennen. Jullie zijn voor hem indringers en die wil hij wegjagen. Jullie hebben blijkbaar een erg felle haan, want niet alle hanen zijn zo. Ik had ook een hele felle haan, die heb ik terug moeten geven aan de fokker, want de tuin was voor hem gewoon te klein. Kraaien kan je tegen gaan door hem op te sluiten in een laag kistje, zodat hij zijn nek niet kan strekken. Hanen die 's nachts kraaien horen vaak iets en slaan dan aan. Soms kraaien ze ook, doordat een haan uit de buurt kraait. Begin er eentje, dan hoor je de rest vaak ook.
ik had net een heel veerhaal getypt maar helaas deed ie het niet wij hadden vroeger kippen en één haan. die ging met de schemering zijn nachthokje in. daar kon hij zich niet volledig uitrekken en dan kraaide hij dus ook niet. en zo hadden we geen overlast voor de buurt (een goeie haan hoor je een straat verderop ook nog) als hij dan smorgens weer uit zijn hokje werd gelaten, ging hij eerst alle kippen een goeie beurt geven en dan pas eten. de sexverslaafde hahaha
@ loopy: hahahahaha , ja echt wel mijn ouders zijn op vakantie en moet nu dus op ze passen, maar de haan heeft mij niet gepikt gelukkig.pfffffff maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.