We zitten met het volgende... blijven eigenlijk maar 1 naam echt leuk vinden.... op zich zijn we daar al een heel end mee maar nu moeten we nog kiezen welke spelling we gebruiken en daarnaast vind ik een verlenging van de naam erg mooi en dan zou ik de korte willen gebruiken als roepnaam... Laat me weten wat jullie vinden en of het raar zou zijn om de langere variant te gebruiken en dan de korte als roepnaam. Oja en welke spelling vinden jullie mooier? Kai / Kaiden Kay/ Kayden Kaj/ Kajden Uitspraak zal ai/aj zijn en niet eej* Met de j zal de betekenis van kaj; hen worden... wat ik eigenlijk dus niet erg mooi vind... maar zo geschreven wel weer mooi! Ooow wat moeilijk zeg!! Hehe
Kai! Kay vind ik wat ordi (en zou ik uitspreken als Kee), de langere versies ook. Kai vind ik wel een leuke naam.
Kai! Kaj vind ik ook mooi. Ik heb bij de verlengde variant wel echt de neiging om het als Keejden uit te gaan spreken..
Kai is het leukst. Alleen Kaiden als in kaj-den vind ik echt niet mooi. En zou ik dus automatisch uitspreken als keej-den. Maar dan zullen mensen ook denken dat de afgekorte variant dus uitgesproken moet worden als keej ipv kaj. Dus ik zou gewoon simpel voor Kai gaan en het zo houden.
Idd nog niet eens zo bij nagedacht dat je dat ook zo kan uitspreken ken namelijk zelf van horen alleen zoals ik zelf al voorstelde. En met eejden op eind vind ik ook echt niet mooi. Thnx voor de heads up...
Ik vind Kaiden er raar uitzien, Kaj vind ik mooi en zou ik als Kaj uitspreken. Ons buurjongetje heet Kayden, dat vind ik er beter uitzien dan Kaiden. Hij wordt wel echt Kajden genoemd, alhoewel mensen die hem niet kennen Keeden zeggen. Lastig hoor
Met uitspraak 'kaj' en niet 'kee' zou ik sowieso niet voor Kay/Kayden gaan. Ik denk dat Kai / Kaiden het duidelijkst is. Kaj kan ook nog kash in uitspraak worden. Bovendien vind ik Kajden maar vreemd staan en Kaiden vind ik dan wel oké staan. Ik zou eigenlijk gewoon Kai alleen als naam geven als dat toch ook z'n roepnaam wordt. Kaiden vind ik wat vergezocht als verlenging omdat het in die uitspraak niet echt bestaat (alleen als keedun, niet kajdun). Ik zou in geval van langere naam eerder voor Kaiser, Kaito of Kainan gaan. Maar wat is er mis met Kai op zichzelf? ^-^
Thnx iedereen voor de reacties. Toch goed om te weten hoe omgeving zal reageren. Kai wat op eerste keus stond blijft nog gewoon eerste keus.. en nee hier is niks mis mee haha maar wil gewoon van alles overwegen omdat ik goed zeker wil zijn van de naam! Vinden jullie deze naam mooi staan bij zijn oudere halfzussen? Daisy, Luna en Kai... (luna als met u uitgesproken!)* ook vind ik belangrijk dat naam en achternaam goed zal klinken maar volgens mij doet dat t wel. Achternaam wordt S..choenmaker.