'Donker van vrede'

Discussie in 'Babynamen' gestart door RoxannaG, 14 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoxannaG

RoxannaG Niet meer actief

Ik vind de betekenis van een naam bijna net zo belangrijk als de naam zelf. Nu kwam ik de meisjesnaam Fie tegen en sloeg aan het Googlen. Deze naam betekent 'donker van vrede'. Ben ik nou zo'n idioot of begrijpen jullie ook niet wat hier mee bedoeld wordt? Eerlijk zeggen hoor ;)

2. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik denk dat je dan niet de precieze betekenis hebt gevonden.

Kijk bijvoorbeeld naar de officiële namenbank van het Meertens Instituut: NVB - verklaring voornaam Fie

Als naam voor een meisje is het dus een afkorting van Sophia (en als naam voor een meisje van Theofilus). Sophia komt van het Griekse sophia, wat '(levens)wijsheid' betekent. Mooi toch? :)

3. Oliviafaye

Oliviafaye Fanatiek lid

13 nov 2013
    2.268
    208
    63
    Vrouw
    Utrecht
    Nee, ik zou ook niet weten wat er mee bedoeld word maar geloof niet alles wat er op internet staat over betekenissen.
    Fie komt waarschijnlijk gewoon van een naam als Vivienne/Fiona of van het engelse woord Fidelity en daardoor kan het op elke site een andere betekenis hebben.

Edit: Ja Sofia klinkt ook heel logisch haha

4. RoxannaG

Ohh, dat is inderdaad mooi, maansneeuw! Beter dan wat ik vond :p

5. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    #5 Fides, 14 dec 2015
    Laatst bewerkt: 14 dec 2015
    Dit is wat jij gevonden hebt

* Fie name meaning

Maar dat gaat over een Schotse jongensnaam.

De betekenis "dark of peace" (huh ?) lijkt me op de één of andere manier verkeerd in elkaar geknutseld.

Bij keltische namen betekent "dark" meestal "donker van huid en/of donker van haar."
    Dus iemand met donker haar en/of donkere huid, die iets met vrede te maken heeft.
    Geen idee wat of wie dat is.

Fie als meisjesnaam komt, zoals al gezegd van Sofie.

6. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
  7. RoxannaG

Dat is inderdaad interessant! Maar ik blijf toch eigenwijs in de waan dat namen iets betekenen ;)

Deel Deze Pagina