Bij onze zoon zijn we gewoon voor 1 naam gegaan. Ik vond een 2e naam toen zo'n rare 'trend' voor een ongedoopt, niet gelovig kind. Mijn associatie met meerdere namen was echt kerkelijk, sorry. Ondertussen denk ik daar anders over. Voor onze dochter hebben we momenteel idee voor de naam R.uby en persoonlijk vind ik dan een toevoeging wel mooi. R.uby June, R.uby Mae oid... maar ik vind het ook weer niet echt kunnen naast ons zoontje nu. Zelf hebben ik en mijn man ook geen 2e naam. Wat vinden jullie?
Als je de toevoeging als naam wilt gebruiken , dus als roepnaam met de eerste naam, dan moet er een streepje tussen. Dus Ruby-Mae ‘Gewoon’ als tweede naam wordt hij niet gebruikt. Allebei de opties kunnen in mijn ogen prima als jullie zoon geen tweede naamt heeft!
Ik zie het probleem niet echt.. de oudste heeft hier 2 namen, de jongste 3. Echt nooit overnam gedacht dat dit raar zou kunnen zijn?
Ik zou het niet doen als je oudste ook maar 1 naam heeft. Hier wel spijt dat ik het niet gedaan heb, zeker nu ik 2 meiden heb weet ik nu hele leuke tweede namen (vernoemd naar de oma's). Maar ja, te laat Ik zou niet de tweede wel een tweede naam geven. Ik weet van mezelf van vroeger dat ik zo baalde dat ik maar 1 naam had. Ik had het absoluut niet leuk gevonden als een broertje of zusje (heb ik niet) wel 2 of meer namen had gehad.
Het kan, maar het zou niet mijn voorkeur hebben. Hier oudste 3 namen gegeven dus jongste ook. Voelde voor ons raar om dat niet te doen. Mooie eerste en tweede namen (en dat terwijl ik vaak niet zo'n fan ben van engels(klinkend)e namen)
Ik zou gewoon meerdere namen geven als je dat wilt. Mijn dochter heeft twee namen maar als ik bij een volgend kindje maar één naam weet, ga ik er geen bij verzinnen omdat het anders niet eerlijk is.
Gewoon doen als je dat wil. Mijn man heeft 2 namen maar zijn broer heeft er 4. Zijn broer heeft er 4. Zelf heb ik er 4 maar mijn zusjes (wel "2de leg" van mijn moeder) hebben er maar 1. Mijn volle broer heeft er 3.
Kan prima? Dan wordt het toch gewoon hetzelfde idee als Jan Willem? Is ook één naam, bestaande uit twee namen. Het is niet Jan eerste naam en Willem tweede naam, het is Jan Willem eerste naam. En streepjes hoeven er niet tussen.