Hoi, Ik hoorde pas deze naam en vond hem erg leuk, maar twijfel toch. Wat vinden jullie van de jongensnaam Zef/ Sef? En welke associaties heb je erbij?
Ik vind Sef en Sev het mooist. Al wordt die laatste volgens mij ook aan meisjes gegeven. Het is niet mijn smaak maar vind het wel een prima naam
Sef beter dan Zef maar ik vind het geen mooie naam. Ik hoor meteen ‘suf’ er achteraan en het klinkt wat volks vind ik. Vind Lev wel heel mooi.
Klinkt als een afkorting van een langere naam. Ik vind Seph mooi, bij deze schrijfwijze vind ik de naam 'af'.
Ik zou er zelf niet voor kiezen. Ik houd niet van korte namen die als een afkorting gezien kunnen worden. Als ik dan toch zou moeten kiezen zou ik voor Sef gaan.
Ik ken Zev als jongensnaam en dat betekend Wolf. Vind het een mooie naam. Met een S vind ik het minder...
Ik vind het zo'n modenaam die voor mijn gevoel ineens is ontstaan nadat de rapper Sef bekend werd bij het grote publiek (die overigens IRL ook maar 'gewoon Yousef' heet). Persoonlijk hou ik er niet zo van als namen als afkorting van een langere naam klinken. Seph zou ik het mooiste vinden omdat dat me doet denken aan de naam Séphèrin/Séphèrine. Maar dan dus wel onduidelijk of het om een jongen of meisje gaat (gezien met -e voor een meisje is). Uit Sef/Sev/Zef/Zev/Seb/Zeb en alles met dubbel -f/-v/-b vind ik Sev of Zev het mooist. Edit: o ja, al die verschillende schrijfwijzes maken voor mij dat ik ook daarom nooit voor zo'n naam zou kiezen. Lijkt me heel vervelend als men het om de haverklap verkeerd schrijft.