Poll diverse meisjesnamen

Discussie in 'Babynamen' gestart door Wasabi, 21 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Welke naam voor ons meisje

1. Sophie

39 stem(men)
    36,1%
  2. Fleur(ine)

19 stem(men)
    17,6%
  3. Veerle

21 stem(men)
    19,4%
  4. Olivia

29 stem(men)
    26,9%
  1. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Sorry daar kom ik weer, maar de paniek begint nu al lichtelijk toe te slaan. Wij hebben een aantal namen, maar we komen er maar niet uit.

Op onze lijst staat al heel lang Sophie of Veerle met als 2 naam dan Olivia (of toch als 1e naam?). Recent op zoek gegaan naar nieuwe namen. Daar is Fleur(ine) bijgekomen, roepnaam Fleur.

Fleur.ine is een vernoeming naar mijn moeder en dan denken we aan Frédé.rique als 2e naam naar mijn schoonmoeder. De naam Fleur hadden wij ook al jaren, maar viel steeds af omdat we het voor een volwassen vrouw wat minder vinden. Maar met Fleur.ine is het de ideale oplossing en dubbel zo mooi vanwege de vernoeming. Maar is het niet te zwaar icm Frédérique?

Twijfels aan de namen:
    Veerle, niet netjes/kak genoeg (voor schoonfamilie)
    Sophie, zó populair
    Fleur(ine), misschien weer te apart en Fleur alleen te zoet voor een volwassen vrouw
    Olivia, ook populair, niet kak genoeg?, naam Livia ineens zo in trek en dat vinden wij weer niet zo leuk.

Wij willen graag een nette naam, liefst wat kak (wegens schoonfamilie) maar toch vrouwelijk. Zowel leuk voor een kind als een volwassen vrouw.

Welke naam + 2e naam vinden jullie het mooist? Andere namen die aan bovenstaande voldoen zijn ook welkom!

2. Aries

Aries Niet meer actief

Ik zou me niet teveel aantrekken van je schoonfamilie, maar het zijn allemaal nette namen. Ik vind Fleur en Veerle allebei mooi, Fleur kan ook prima voor een volwassen vrouw.

Wasabi en Zonnestralen vinden dit leuk.
  3. MMVL

MMVL Fanatiek lid

2 mei 2018
    1.367
    880
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Fleurine is prachtig! Absoluut niet te apart; ik ken er wel twee. Vind Fleurine Frédérique heftig, maar wel erg mooi. Ik zou daarvoor gaan. Sophie zo heet iedereen al dus die zou ik zo veel mogelijk vermijden. Olivia is mooi, maar zit erg in de lift.
    Misschien Valentine, Victorine, Valérie of Vivienne i.p.v. Veerle? Ik vind Veerle ook vrij simpel. Is trouwens mijn derde naam, vernoemd naar mijn oma. In Vlaanderen een echte oude vrouwtjes naam.
    Andere tips: Amélie, Maxime, Cécile, Josephine, Charlotte, Juliette, Louise, Eloïse, Émilie, Vivienne/Vivianne, Philippa, Isabelle, Leonore, Ottilie, Valentine, Valérie, Margot
    Of een variant op een naam die jullie al hebben staan? Florine, Florentine, Fleurette, Sophine, Sophia, Anne-Sophie, Olivie, Olivine, Olivette, Oliva, Olive, Veerline

Wasabi vindt dit leuk.
  4. Summerbelle

Summerbelle Niet meer actief

Ik ken ook een Florine (misschien nog optie?).

En ik zou me idd niet teveel van schoonfamilie aantrekken. Het is toch jullie kind? Waarschijnlijk zul je dan nooit goed kunnen doen, hoe “kak” je naam ook is.

ik heb gekozen voor Fleur(ine), leuk met de vernoeming naar je moeder als je ook je schoonmoeder moet vernoemen.

Wasabi vindt dit leuk.
  5. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.820
    8.476
    113
    Vrouw
    Olivia Sophia Frederique of Olivia Sophie Frederique! :thumup:

Wasabi vindt dit leuk.
  6. Hemeltjelief

Hemeltjelief VIP lid

23 mrt 2020
    12.936
    1.183
    113
    Vrouw
    Veerle Sophie!

Amelie
    Philou
    Elena
    Bodine
    Celeste
    Giselle
    Phileine
    Eloise
    Marente

hummeltje5 en Wasabi vinden dit leuk.
  7. Rosa Canina

Rosa Canina Fanatiek lid

28 sep 2009
    3.410
    1.065
    113
    Veerle als eerste naam. Fleur vind ik ook leuk, maar Fleurine niet. Olivia vind ik niet mooi.

Wasabi vindt dit leuk.
  8. MDK

MDK Bekend lid

6 mei 2015
    644
    375
    63
    Vrouw
    Ik heb Veerle gestemd, dat vind ik zowel een vlotte als nette naam en die komt niet zoveel voor.

Fleur en Fleurine zijn beide niet mijn smaak, ik vind ze te zoetsappig. Floor / Florine vind ik al wat stoerder en nog steeds netjes.

Sophie en Olivia prima namen, maar voor mij te populair.

Ik zou gaan voor Veerle Fleurine of Veerle Frédérique of Veerle Fleurique / Frédérine hihi ;)
    Tweede naam een vernoeming vind ik dan wel weer leuk :thumup:

Wasabi vindt dit leuk.
  9. Meisje93

Meisje93 VIP lid

21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Sophie!

Wasabi vindt dit leuk.
  10. Tulp21

Tulp21 Niet meer actief

Fleur of Sophie

Wasabi vindt dit leuk.
  11. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Beetje lastige optie mbt Fleur(ine)...ik heb er wel op gestemd, maar wel echt op Fleur en NIET op Fleurine, want dat vind ik echt niet mooi.

Wasabi vindt dit leuk.
  12. Neilia

Neilia Niet meer actief

Sophie!
    Hoewel.. hoe vaker is Fleurine zeg hoe leuker ik die vind.
    Sophie Fleurine misschien een optie?

Wasabi vindt dit leuk.
  13. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    #13 hummeltje5, 21 apr 2020
    Laatst bewerkt: 21 apr 2020
    Olivia! <3

Veerle juist tè kak i.m.o. en vind m verder erg hard (sorry)!

Sophie om de reden die jij ook zegt.

Fle.urine idd. wel wat tè i.m.o. maar snap de gedachte erachter goed.
    Ik vind zelf Fle.urin.e juist véél zoeter en meisjesachtiger -dus eigenlijk niet bij een volwassenen vrouw passen- dan Fleur! Of zouden jullie er dan Fleu.rine van maken en als ze wat groter is haar Fleur noemen (of het aan haar overlaten of ze zichzelf Fleur wil noemen of niet)?

Olivia héél mooi klassiek en tijdloos. Zelf vind ik m niet kak maar kan me wel indenken dat anderen dat wèl zo zien.

Is Florine niet een optie?
    Kan ze ook nog Floor, Flore, Flor of Flo worden genoemd eventueel.

Philine, Delphine, Dauphine of Quirine moet ik ook nog aan denken, evenals Giselle, Isabelle, Juliette, Isaure en Maudy

PS: mooie tweede naam krijgt jullie dochter sowieso! :) :thumup:

Wasabi vindt dit leuk.
  14. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.511
    13.799
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    @Wasabi Cathelijne, Lidewij en Vronie schoten zojuist nog door mn hoofd (Vronie ipv. Veerle).

Wasabi vindt dit leuk.
  15. Amarens

Amarens VIP lid

24 dec 2009
    11.522
    3.770
    113
    Veerle, heel mooi. Hierboven wordt Lidewij genoemd, ook heel mooi.
    Sophie en Olivia erg gewoontjes, Sophia vind ik zelf veel en veel leuker. Fleur hoor ik ook heel veel en klinkt zeurderig.

Wasabi vindt dit leuk.
  16. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.830
    3.627
    113
    Ik ben vooral heel benieuwd waarom je vanwege je schoonfamilie een ‘kak’ naam zou moeten uitkiezen, zijn het de Oranjes? :D Ik zou vooral lekker gaan voor een mooie naam en al je opties zijn keurige, nette namen.

Sophie en Olivia vind ik allebei prachtig. Olivia vind ik qua populariteit ook nog wel gaan. Veerle vind ik ook mooi, zeker met Sophie of Olivia als tweede naam. Fleur en Fleurine vind ik allebei niet mooi.

Spectre, Snoepjes, Aries en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. Wasabi

Wasabi Fanatiek lid

28 jan 2017
    1.274
    687
    113
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Wat een hoop goede reacties zeg! Kijk, daar heb ik wat aan:thumup:

Ik ga er van het weekend even goed voor zitten om alle reacties met mijn man door te nemen.

Nee hihi natuurlijk zijn het geen Oranjes. Zijn familie geeft al jaren dat soort namen en ik voel me totaal niet verplicht om daaraan mee te doen, maar ik vind het zelf gewoon iets moois hebben om er wel rekening mee te houden ook omdat ik dat soort namen mooi vind:)

18. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Florine of Bodine vind ik wel leuke namen, Fleurine vind ik echt ‘te veel van het goede’, doet me ook teveel denken aan ‘Fleuril’. :eek:

Wasabi en citroenrasp vinden dit leuk.
  19. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Olivia, leuk! Hou enorm van O namen.
    Mochten wij ooit een derde krijgen en dit zou een meisje worden, dan zouden wij gaan voor Oliva.

Wasabi vindt dit leuk.
  20. Dastoch3

Dastoch3 Bekend lid

1 mrt 2020
    582
    513
    93
    Vrouw
    Ik vind Fleur/Floor erg leuk.
    Maud vind ik daar ook bij passen.
    Veerle vind ik ook erg leuk. Mix tussen truttig en stoer!

Olivia associeer ik met het varkentje, en dat vind ik een vervelend tekenfilmpje. Sorry!

Wasabi vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina