Inspiratie gezocht

Discussie in 'De lounge' gestart door Madelie, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Nu de winkels al een tijd gesloten zijn en ik van mening ben dat mijn kledingkast flink aangevuld mag worden, wordt het tijd dat ik via internet ga shoppen. Van sites als Zalando word ik echter horendol. Staat teveel op, honderdduizend keer klikken voor ik iets leuks tegenkom. Daar heb ik bij voorbaat dus al geen zin in.

    Ik ben op zoek naar leuke merken die hun eigen website hebben. Gewoon overzichtelijk en geen aanbod waar je in verdrinkt. Mijn stijl? Die ben ik al een paar jaar kwijt :rolleyes:, dus graag hoor ik van jullie waar leuke kleding te vinden is :D
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  2. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    Ik zou toch eerst uitzoeken wat je stijl is (bv. via Pinterest), dan kun je daarna gericht zoeken. Het aanbod van webwinkels, en soms ook binnen webwinkels (zoals Zalando), is eindeloos als je niet weet waar je naar op zoek bent.

    En filteren op maat en op prijs, dan wordt het vaak ook al een stuk overzichtelijker.
     
  3. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Filteren op maat en prijs maakt het weinig overzichtelijker heb ik gemerkt. De keuze blijft dan reuze. Prijs kijk ik niet echt naar. Als het goede kwaliteit is en een basiskledingstuk dan wil ik daar best voor betalen.

    En ik weet op zich best wat ik leuk vind, maar dat is heel breed. Mijn kledingkast hoeft ook niet perse 1 bepaalde stijl te zijn. Meestal draag ik broeken in vrij neutrale kleuren, zwart, spijkerbroek, zomers wel eens een lichtere broek. Ik draag veel skinny, maar een hele wijde broek vind ik ook mooi. Maar af en toe een kleurrijk jurkje vind ik ook leuk. Ik houd af en toe ook wel van een print in bovenkleding, zolang het niet te schreeuwend is. Het is dus nogal breed.
     
  4. Claprose

    Claprose Actief lid

    9 jun 2020
    289
    490
    63
    Vrouw
    Scotch en Soda, Moscow, Summum, 10days en AaiKo zijn mijn lievelingsmerkjes! Ook Josh-V en Rue de Femme vind ik erg leuk. Wellicht inspireert het je wat!
     
  5. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Aah, dank je wel. Allemaal nog nooit van gehoord, dus ik ga eens kijken :D
     
  6. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.510
    8.362
    113
    King Louie voor jurkjes?

    Ik draag voornamelijk jeans met een trui/sweater en als ik werk een chino meteen blouse/shirt met een vest. Vrij basic dus, denk ik. Jeans koop ik bij Monki en Bonprix, chino’s bij de C&A. Bovenkleding wisselt erg, maar meestal bij Zalando (juist vanwege de grote keuze ;)), Esprit, P&C, Hema, H&M, Sting en The Stone.
     
    MinnieMouse94 vindt dit leuk.
  7. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.674
    33.044
    113
    Ik was nooit zo van het online shoppen maar sinds Corona wel :cool:
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik de App van Wehkamp nog het fijnste vind.
    Heel makkelijk. Heel overzichtelijk. Genoeg makkelijke zoekfuncties. Etc.
    Ik doe alles met mijn mobiel en zelfs daar vind ik het fijn gaan.
    Kun je niet ‘gewoon’ beginnen met een simpele broek en trui of blouse?
    Wat ik helemaal handig vind aan Wehkamp is dat je het de volgende dag in huis hebt en achteraf kunt betalen. Retourneren ook gratis. Wel even een DHL punt in je buurt vinden. Er zijn veel punten gesloten nu door COVID.
     
  8. MamavanLieverd

    MamavanLieverd VIP lid

    1 dec 2014
    7.253
    5.205
    113
    Ik kocht altijd veel bij esprit, maar ik vind de kwaliteit daarvan soms echt belabberd de laatste jaren. Ik heb deze winter niet zo heel veel gekocht, een paar paar jeans bij jeans centre (ltb zena vind ik een fijn model) en wat truien van Another woman, betty barclay en cecile (bij een lokale winkel, maar dan de webshop ;)). Allemaal beduidend betere kwaliteit dan esprit, dus ik ga daar vaker dingen van kopen.
    Ik heb overigens hetzelfde probleem bij zalando, zoveel keus en dan zit er ook zoveel goedkope kwaliteit tussen, ik shop daar weleens, maar dan filter ik merken eruit die ik ken.
     
  9. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.830
    1.677
    113
    Vrouw
    Als je bij bijvoorbeeld Zalando, Wehkamp, enz. filtert op merk, kun je van een jurk bijvoorbeeld de stijlen zien per merk. Je ziet al snel welk merk je aanspreekt of niet
     
  10. hummeltje5

    hummeltje5 VIP lid

    28 dec 2014
    21.603
    13.151
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Misschien is modetalente.com wat voor je.
     
  11. pippa26

    pippa26 Fanatiek lid

    14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Ik zou ook eerst eens goed bedenken wat je staat. Bijv: wat was de stijl van dat ene lievelingsrokje dat je zo graag droeg? En de kleur van die trui waarbij iedereen je complimenten gaf? Enz enz.
    Ik winkel vooral bij Asos en Mango maar filter helemaal terug op item/kleur/pasvorm enz enz zodat ik precies zie wat ik wil hebben, ideaal! :)
     
  12. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Ik heb laatst ook mijn garderobe vernieuwd.
    Ik heb gekozen voor een kleding capsule. Dat betekent dat alle kleding onderling te dragen is. Gekozen voor de kleuren rood, zwart, wit. En ik had nogal veel kleding in blauw (dus iets gesmokkeld) en ik heb wat meer items dan noodzakelijk. Als je weet wat je zoekt, wordt de selectie al wat kleiner.
    Kijk ook naar het materiaal, polyester vind ik al snel zweten.

    Een nadeel, als je compleet bent. Dan heb je niets meer te shoppen.
    Ik mag nog 3 viscose zomerbroeken kopen, met 3 t-shirts en dan is zelfs mijn zomerkleding collectie compleet.

    2e nadeel, je moet heel veel kleding wegdoen. Ik schat dat ik nog 4 volle vuilniszakken kleding moet vullen.

    Voor de oudste (bijna 20) ben ik nu bezig om heel dr garderobe te vervangen. Die is wat lastiger. We hebben gekozen voor een boho stijl. Dus geen specifieke kleurenpalet maar een bepaalde stijl, die je vooral in de zomer tegen komt.
     
  13. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Nog wat extra tips:

    Wat vind je mooi aan jezelf, en benadruk die punten!
    Welke kleuren staan je goed. Gebruik die, ipv altijd het veilige zwart.
    Kies het goede model kleding voor jouw lichaamsbouw.
    Er zijn allerlei trucjes om langer, slanker of juist voller te lijken. Op Pinterest kan je die oa vinden.
     
  14. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Hartstikke bedankt voor alle tips. Ik vond het nog steeds een vreselijke klus, maar ik ben twee tuniekjes, twee wijde zomerbroeken en twee lange vesten rijker.

    Ik merk dat ik op sites afhaak omdat er teveel op staat, ik 99% van de kleding niet leuk vind en je er gewoon veel langer over doet dan in een winkel. In een winkel schiet ik langs de rekken en zie ik zo of er iets van mijn gading tussen hangt.
    En ik heb van alles wat nodig, heb geen vaststaande kleuren en modellen in gedachten, dus dat maakt het filteren ook lastig.
    En wat ik ook vervelend vind, dan denk je iets te hebben gevonden en dan is het nog maar afwachten hoe de kwaliteit is en of de maat goed zit en of het kledingstuk goed valt. Op de foto's valt er een hoop te manipuleren.

    Die kleding capsule waar Eenkadootje het over heeft klinkt handig, maar ik vind het lastig bij elkaar zoeken. Ik vind het ook wel leuk om wat verschillende kleuren in mijn kast te hebben.
     
  15. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Zwart en spijker en natuurlijke tinten gebruik ik vooral voor de basis. Een gekleurd shirt of blouse/tuniek vind ik dan wel leuk. Verder heb ik gelukkig een makkelijk figuur.
     
  16. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Maar jij weet wat je wil :D Dat is bij mij juist het probleem :roflmao:
     
    pippa26 vindt dit leuk.
  17. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Heb ik gekeken maar niets gevonden helaas. Dank je wel :)
     
    hummeltje5 vindt dit leuk.
  18. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Dit moet ik nog even uit gaan proberen. Had op sites al wel gewoon op merk geselecteerd, maar dan zie ik bijvoorbeeld 1 broek dat ik denk, oké zou iets kunnen zijn, maar vind ik de rest niet leuk. Dus moet dan alsnog door de gehele collectie.
     
  19. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Esprit kocht ik vroeger ook veel. Al een tijd niks gekocht dus geen recente ervaring mee. Wel bij Cecile gekeken en zag een mooie jeans. Misschien dat ik die nog bestel.
     
  20. Madelie

    Madelie VIP lid

    14 jun 2014
    11.383
    8.488
    113
    Wehkamp heb ik nog niet uitgeprobeerd. Ben ook een beetje gaar van het onlineshoppen op dit moment hahaha.
    Ga ik later nog proberen. Vooraf betalen vind ik zelf niet zo'n probleem. Als het niets is en ik stuur het terug dan wordt het geld toch weer terug overgemaakt.
     
    Iertje81 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina