Hoi! Mijn man en ik twijfelen over de volgende twee meisjesnamen: Tessy en Lindy. Beiden vinden we het leuke vlotte namen, en ook de afkorting ervan is nog leuk. Het enige waar ik bij beiden nog wel aan twijfel, is of het nog wel leuk is als je straks een vrouw van 40 bent met een carrière. Dank alvast voor jullie mening!
Lindy kan wel voor oudere leeftijd vind ik, Tessy minder maar dan kan de afkorting Tess ook. Teske is ook leuk maar die hoor je tegenwoordig wel veel.
Tess of Tessa, Tessy vind ik te kinderachtig bij een volwassene. Lindy zou wel kunnen voor een volwassene al vind ik Tess/Tessa leuker.
Ik begrijp niet goed hoe je erbij komt dat je de naam Teske tegenwoordig veel hoort.. Ik zou dat juist een zeldzame naam noemen. Hij komt niet eens voor op de SVB namenlijst, wat betekent dat hij dus niet eens in de top 500 staat. Tess komt daarentegen wel heel veel voor, die staat al jaren in de top 20 en momenteel op nr. 9.
Tessy klinkt als een peuter, dan zou ik Tess kiezen er er nu Tessy van maken. Hoewel in mijn omgeving blijft Bobbie Nobbie heten i.p v. Bob zijn officiële naam en de naam die hij liever heeft. Lindy kan wel prima voor een volwassene. Ik vind Lindy ook een volwaardige naam net als Linde of Lynn. Tessy vind ik meer een koosnaampje van Tessa of Tess.
Dit! Of je kind Linde noemen en Lindy dan als koosnaampje gebruiken. Of Thessa en dan Tessie zeggen. Maar Linde/ Lindy vind ik stukken leuker dus zou voor die gaan
Bedankt voor jullie reacties! Idd bij Tessy twijfelde ik of het nog wel leuk was op latere leeftijd. Tess vind mijn man niet leuk. Tessa vind ik ook leuk, maar zo heet mijn nicht al. Mijn man vind toch namen die beginnen met een L een beetje mwah, dus Lindy gaat afvallen. We gaan opnieuw aan de tekentafel!
Tessy vind ik echt een bijnaampje...... Lindy kan wel als volledige naam, hoewel ik zelf zou kiezen voor Linde.
Ik zou ook eerder voor tess of tessa gaan en dan linde. Met -y vind ik het persoonlijk minder leuk voor een volwassene.