Ik ben het hele weekend aan het klussen geweest, hele oude trap opgeknapt e.d. Tijdens het werk de nodige kleine wondjes opgelopen maar toen ik gister een pot verf opentrok bleek daar een venijnig randje te zitten, mijn vingernagel klapte dubbel en trok een heel stuk nagelbed en huid los. Het bloedde flink maar heb met wat pleisters gewoon doorgewerkt en de wond is daar niet schoner van geworden. Vannacht schoot me ineens te binnen dat ik al jaren geen tetanusprik meer gehad heb (min. 15jaar?) M.a.w. is het verstandig een nieuwe te gaan halen? En dan niet zozeer ivm met de pot verf maar meer met alle troep die van de trap kwam en eigenlijk in het algemeen wel, het klussen is nog lang niet klaar. Het staat me niet meer bij hoe vaak dat moet. (Bel de dokter sowieso wel even als hun pauze voorbij is maar jullie weten het antwoord vast ook wel)
tegen mij werd gezegd bij het ggd dat de dtp prik waar tetanus inzit iedere 10 jaar opnieuw moet. het kan dus geen kwaad om deze te halen aangezien je heb langer als 10 jaar niet hebt gehad, ik neem altijd het zekere voor het onzekere.
Op je 20ste moet je een nieuwe halen dan is hij verlopen.. Ik kreeg hem gelukkig na een ongelukje in m'n arm ipv been Gewoon even bellen
Hoeveel kans is er dat er een tenatus-beestje op dat blik zat? Dat lijkt me niet zo groot. Ik heb eens een hele stapel wondjes en splinters opgelopen van een buitenschutting (ruw hout), maar zelfs daar was geen injectie voor nodig. Zolang het maar niet echt straatvuil was, dan hoefde het niet van die arts (weekenddienst)
minimaal, zit wel houtworm in de trap maar dat zal ook wel meevallen. Op mijn 20e heb ik m niet gehad, toch maar eens overwegen. Mijn vriend heeft de prik vorig jaar gehad toen hij tijdens het oogsten van suikerbieten met een kapmes in zijn hand "hakte". Toen al bedacht dat dat ik het ook maar eens moest overwegen.
Tetanus-beestjes? Hihi.. Ik zou het wel doen, voor de zekerheid en ook omdat je zegt nog meer te gaan klussen.. Ach en dan ben je er weer 10/15 jaar vanaf.. Kleine moeite
Klinkt echt heel erg pijnlijk! !! Kwaad kan het nooit. .. De gevolgen van een evt besmetting zijn gevaarlijker dan van een nieuwe prik
Moet hem ook halen, is al bijna 18 jaar geleden en mij is verteld dat als het langer dan 15 jaar geleden is (dacht ik) dan moet je met een bepaalde tussenpose in totaal 3 prikken krijgen. Een hervaccinatie dus.