Ik ga het laten doen. Het is tweeledig. Enerzijds omdat ik gewoon eindelijk eens gelijke nagels wil die er leuk uitzien en anderszijds om een wat verplichte me time te hebben zonder mogelijkheid om toch weer een of andere klus op te pakken oid. Ik heb augustus een kennismakingsgesprek waarbij mijn nagels beoordeeld worden en mijn wensen besproken worden. Ben benieuwd!
Ik dacht 44 euro maar zie ik dat goed, €4,44? Slijp je je nagel niet mee dan? Ik heb nu een afweeksetje van CND gekocht. Die is 15€ en daar zit gewoon alles bij. Folies, vijl, zo’n stokje om je lak eraf te schrapen, alles compleet. Ik moet eraan denken dit mee te nemen op vakantie volgende week want ik heb pas 15 aug weer een afspraak. Denk dat ik daarna even een losse versterkende basecoat opbreng met eroverheen misschien een transparant ‘gewoon’ lakje. Kan ik O ook gelijk doen, die zeurt al maanden of hij een keer nagellak op mag (ik vind dat geen probleem, alleen hij mag het van mij niet naar school - het liefste wil hij zwart. Zie je het voor je, een kleuter van 5 met zwarte nagellak?)
Oh die van mij ging met roze nagellak naar school. Denk dat de juf het allemaal wel gezien heeft hoor.
En hee, ik moet het even goed uitkienen want vlak voor de bevalling wil ik natuurlijk roze. Als buikbaby nog steeds een dochter is. Ik geloof het gewoon echt nog steeds niet.
Wilde mijn zoon ook toen hij 4 was. Superleuk toch! Ook naar school mocht hij van mij hoor, hij was niet de enige. Waarom een meisje wel en een jongen niet? Is 2022 Voor je het weet worden ze ouder en schamen ze zich en willen het niet meer. Nu nog genieten van deze fase
Jawel het is niet dat het niet mag mag. Alleen ik weet dat er wel een paar etters in z’n klas zitten en ik wil niet dat ie daar onzeker van wordt ofzo. Hij wordt wel ouder en kan prima voor zichzelf opkomen, maar ik wil dat eerst wel zeker weten. Hij had toen hij begon in groep 1 lang haar, tot halverwege z’n rug, en droeg dit altijd in een manbun. Toen hebben ook een paar jochies gezegd dat zijn haar lelijk was en dat vond ie niet leuk. Ik heb hem toen gewoon uitgelegd dat dat de mening was van andere kinderen en dat hij best voor zichzelf mag opkomen en kan zeggen dat hij het zelf wel mooi vindt. Een mening is niet per se een feit. Dat nam hij toen later aan en vond het geen probleem meer. Maar heeft wel even geduurd voordat hij zich wat zekerder voelde en dat wil ik hem graag mee geven. Want naar groep 2 gaan vindt ie - opnieuw - wel een beetje spannend zegt ie.
Oh zo duidelijk. Toch jammer dat je om die reden dingen moet laten he? Kleine kinderen kunnen al zo gemeen zijn. Zo jammer.
Ohhh ik bedenk me opeens dat ie met zijn verjaardagsfeestje gouden nagellak wilde ik moet dat gauw even bestellen haha! Anders is het niet meer op tijd binnen
Ja heel jammer. Maar laat hem maar eerst een beetje aarden in z’n nieuwe klas. Dan mag hij van mij prima nagellak op. Hij wilde bijv ook een tijdje geen lila t-shirts aan omdat iemand had gezegd dat hij op een meisje leek. Ik snapte het wel want met een een manbun, een fijne bouw.. zo op het eerste gezicht.. Joa ik kan erin komen. Maar een ander kindje had er heel lacherig over gedaan. Gelukkig besloot ie zelf na een week dat hij gewoon z’n lila shirt weer aan wilde maar dan vind ik het wel een beetje sneu om te horen. Ik kan hem niet voor alles behoeden en hij moet toch een beetje voor zichzelf op komen. Maar een kind in groep 1 is nog zo jong eigenlijk
Vergis je niet in volwassenen.... mn zoon is pas 1.5 en heeft blond haar met een grove krul en ik hou ervan dus laat het ook langer. Hoeveel mensen niet ze/haar zeggen. Zelfs wanneer hij in een donkerblauwe polo loopt. Verschrikkelijk irritant. Sorry voor mijn off topic geklaag
Oh dat. Ja dat hebben we tot voor kort dus ook gehad. En dat 2 jaar lang. Maar dat boeit me niks. Ik kan me de verwarring voorstellen en vind (vond want hij heeft inmiddels ander haar) dat geen probleem. Ook M (mijn jongste) heeft een bos met krullen wat ik vast doe.
Vraagje: bij acryl nagels? Dat groeit toch uit zodat het elke keer opgevuld moet worden? Ik heb een keer de nagel van mn duim gescheurd zo in het midden. Toen kwam ik bij m’n styliste en die zei: wilt u wat poeder op uw nagels? Dus gedaan. Over m’n hele nagel heen. Maar dat is nooit uitgegroeid. Het groeide gewoon mee met m’n nagel. Wat voor ‘poeder’ zou dat geweest kunnen zijn? Want ik was er wel helemaal weg van. Nagel was ook heel stevig.
Ik denk dat dit gewoon acryl poeder is geweest? Daarmee kun je je nagel namelijk verharden (verstevigen maar ook verlengen). Ik zou niet weten wat het anders geweest moet zijn..
Je hebt ook dipping powder. @Iertje81 deed ze er een “lakje” over. Vervolgens in een poedertje. Weer een “lakje” weer een poeder en dan de gellak?
Yep. Ik gebruik het echt voor nood. Zou niet zeker weten of ik dit elke week of om de paar dagen zou doen.