Wanneer babykamer klaar?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Renieta, 12 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Hoihoi ladies

Ik ben heel erg benieuwd vanaf wanneer jullie de babykamer klaar hebben.
    Ben nu zelf in verwachting van ons 3e kindje, zijn druk bezig met de nieuwe slaapkamer van onze dochter ( 2e dochter vorig jaar november overleden bij 21 wk zwangerschap). En ben nu 31 wk zwanger en beide kamertjes nog niet klaar.
    Ik zit "lichtelijk" in de stress... maar krijg steeds te horen dat ik me niet zo druk moet maken en dat het wel nesteldrang zal zijn..

Vanaf wanneer hadden jullie het klaar?

2. Juels75

Juels75 Actief lid

11 aug 2014
    294
    0
    0
    Ik snap je gevoel, want ik wil het ook altijd ruim op tijd klaar hebben. Ik ben nu 26 weken zwanger en heb het kamertje zo goed als klaar. Ik moet nog wel spulletjes kopen hoor, zoals het badje, voedingskussen, luieremmer etc. Mijn verstand zegt dat ik nog genoeg tijd heb, maar ik word nu gedreven door mijn gevoel (nesteldrang) haha

Succes! Het komt vast goed!

3. Lusvi

Lusvi Bekend lid

16 okt 2012
    570
    19
    18
    Hier had ik het kamertje met ongeveer 22 weken klaar. Ik weet niet hoe ik me op het einde voel, en nu kon ik alles nog op mijn gemak zelf doen. Vind dan ook niet dat je je aanstelt hoor, beter te vroeg dan te laat..

4. Eki

Eki Fanatiek lid

20 jan 2012
    2.127
    1
    36
    Haha herkenbaar hoor, hier prcies hetzelfde verhaal :)
    Zoon is nu net een weekje over naar zijn nieuwe kamer (die in de tussentijd nog afgewerkt wordt) en de babykamer is nu dus pas vrij om aan te beginnen. Gelukkig hoeft er niet veel te gebeuren en kunnen we als het meezit dit weekend gaan starten. Ik hou zelf 37 weken aan, dan moet het voor mn gevoel toch echt wel af zijn!

5. Klavertjegeluk

15 mei 2014
    34
    1
    8
    Gelderland
    hier had ik hem met 36 weken klaar. Met 38 weken is mn zoontje geboren.

Nu moest bij ons ook veel gedaan worden. Mn dochtertje ging naar de zolder. Deze moest eerst helemaal verbouwd worden en er moest een dakopbouw geplaatst worden. Nu hadden we heel veel gedoe met de vergunning waardoor de verbouwing dus pas met 32 weken gedaan werd. Daarna moest alles nog gelegd worden. Vloer, ondervloer en laminaat. Alle muren stucen, isolatie plaatsen en alles. Ik had dus ook wel aardig stress maar het is echt goedgekomen zoals iedereen zei. Mijn zoontjes kamer is in een paar dagen klaar gemaakt met mn ouders(zoals ze beloofd hadden) Nieuw plafond alles.

Bij mn tweede dochter was haar kamer rond de 30 weken af. Bij de geboorte van mn oudste met 34 weken.

Nu moet er ook veel gebeuren maar ik ben wel al begonnen aangezien ik veel weg moet breken. Ik heb nu 12 weken hiervoor in de planning omdat ik niet te snel te zwaar wil breken (moet dat zelf doen) Ik wil die kamer dus met ongeveer 20 weken af hebben.

6. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik ben 25w en ik zou niets liever willen dan het kamertje klaar... Helaas moet ik wachten tot de aannemer begint en daarna nog de stucadoor en de schilder. Dus ik hoop/duim dat het nog voor de Kerst lukt allemaal... ;)

7. Dubbelbloed

Dubbelbloed Actief lid

25 sep 2014
    155
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben aardig energie loos. De baby kamer is nu een rommelhok en kantoor. Er moet nog veel gebeuren dus. Beetje bij beetje gooien we de troep weg met kerst zal de kamer worden gedaan. Wiegje hebben we al dus de baby kan liggen. Binnenkort ook maar alvast luiers enzo kopen.

Ben trouwens 24 weken zwanger.

8. Suusvw

Suusvw Actief lid

13 jun 2014
    163
    0
    0
    Wij krijgen 30 december de sleutel van ons nieuwe huis.. ik ben dan 34 weken zwanger. We hopen alles in 2 weken te kunnen doen (er hoeft niet veel te gebeuren, alleen een likje verf op de muren en boven de vloerbedekking vervangen door zeil) zodat met 36 weken de babykamer (en de rest van ons huis) helemaal klaar is. Nou maar hopen dat onze kleine dame goed blijft zitten haha

9. Gewoonsamen

Gewoonsamen Actief lid

29 sep 2012
    477
    235
    43
    Ik denk dat het met 28 weken zo goed als klaar was. Moest daarna nog wel wat kleine dingetjes als gordijnen ophangen en aankleden met accessoires. Dit hebben we geloof ik rond week 34 gedaan

10. Shakes

Shakes VIP lid

2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Hier toen ze al lang geboren was, ze was al ruim 5 maand oud toen de kamer eindelijk klaar was.

11. mammalies

mammalies Actief lid

4 mei 2012
    129
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet nog een wandplankje oid en gordijnen. Oh ja, en nog een waskussenhoes maken! Verder is wel bijna alles gewassen en gestreken en ligt klaar in de kasten. Wiegje staat ook klaar, alleen nog niet opgemaakt, daar wacht ik nog even mee. En ik moet de ring opzoeken van het hemeltje... Die is verdwenen... Oftewel, ligt errgens op zolder en ik heb geen idee waar ik moet zoeken, ik dacht dat alles bij elkaar lag ;)

Ik ben trouwens 31 weken zwanger, 11 januari uitgerekend....

12. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Hij is eigenlijk nog steeds niet klaar, er moet nog wat opgehangen worden en de gordijnen moet ik nog afmaken en ophangen.
    Gelukkig slaapt ze bij ons op de kamer dus we hebben er geen last van.

13. wondertjenr3

wondertjenr3 Fanatiek lid

26 feb 2012
    2.658
    2
    38
    Zuiden
    Hier moeten we behang van 1 muurtje afhalen en dan kunnen we verven enzo.
    Maar komende weekenden zijn we zo druk met o.a. verjaardagen van de kids, en andere klussen dat we gewoon er niet aan toe komen.
    Daarbij houden we het geslacht voor anderen geheim en ben te bang dat mijn oudste het kamertje oploopt en ziet welke kleur op de muur zit ;)
    Dus we proberen het nog even te rekken tot eind dec/begin januari en dan beginnen. Dan ben ik ong 29 weken denk ik?..
    Maar het is wel moeilijk want heb zin om aan de slag te gaan!

14. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik wilde bij mijn dochter perse de babykamer rond de 30 weken klaar hebben. Uiteindelijk heeft ze er de eerste 6 mnd geen nacht geslapen en de volgende 6 mnd ook amper hahaah.

15. Renieta

Renieta Fanatiek lid

24 okt 2009
    1.587
    0
    36
    Verzorgende IG
    Friesland
    Doet me goed om te lezen dat ik niet de enige ben. deze gaan we het laminaat uitzoeken en het behang ophalen.En dan beginnen met behangen en verven. vloer leggen.. over 3 week hopelijk klaar. Mijn verlof begint 3 dec ( al zit ik nu al 100% thuis) en dan wil het echt heel graag klaar hebben,zodat onze dochter naar haar nieuwe kamer kan en ik de kleine dingetjes in de babykamer kan doen.

16. Sieza03

Sieza03 Bekend lid

19 feb 2014
    548
    0
    0
    Groningen
    Wij zijn nu bezig met verhuizen, meubels staan al wel in het kamertje, maar verder nog niks klaar! Snap je stress, hier ook erg last va, want wat nu als....??!!
    Hoop zelf dat het kamertje volgende helemaal ingericht kan worden :D

17. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    hier nu 22 weken. De kamer is leeg en geschilderd. Aankomend weekend behangen en weekend erop laminaat zodat weekend daarop de meubels erin kunnen. Dan kan ik ook andere spullen gaan shoppen ivp kleertjes want dat kan ik nu allemaal niet kwijt. Van de ene kant heb ik nog tijd genoeg maar denk ook vaak wat als...? Nu ben ik lichamelijk nog okay maar weet niet of dat zo blijft

18. Loontje1

Loontje1 Bekend lid

5 mei 2014
    894
    2
    18
    oncologie verpleegkundige
    Wij waren te laat, hij is dan ook wel te vroeg geboren. Ik dacht altijd dat overkomt me niet.. Het kamertje zou pas komen als ik 33 weken zwanger zou zijn.
    Ach ja als je eerder bevalt ligt de kleine toch eerst in het zkh.

Biancalina vindt dit leuk.
  19. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Hier ook nog geen kamertje klaar.
    Onze middelste zoon gaat straks bij zijn grote broer op zolder slapen.
    Zolang dat nog niet gedaan is is de babykamer nog niet vrij.
    Als die eenmaal vrij is moet ik een muurtje opnieuw sauzen en dan is het al klaar!

Wil er wel snel aan beginnen gewoon omdat de andere opbergkasten uitpuilen van al het babyspul.

20. Rainbow88

Rainbow88 Fanatiek lid

13 jan 2014
    3.648
    305
    83
    Volgende week wordt de kamer behangen en midden december worden de meubeltjes geleverd, dan ben ik ongeveer 30 weken ver, vind ik ideaal :)

Deel Deze Pagina