Jongensnaam die wij al lang in gedachte hadden. Collega haar zoon heet ook zo...

Discussion in 'Babynamen' started by tamt, Jan 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tamt

tamt Lid

Jan 13, 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi Dames,

Ik heb al jaren een jongensnaam in gedachte, en mijn vriend is ook verliefd op deze naam.

Nu werk ik sinds driekwart jaar ergens anders, en een collega haar zoon heet ook zo.. En ze heeft het er redelijk vaak over, plaatst berichten op fb etc.

We weten nog niet wat het geslacht van onze baby wordt hoor maar miss wel een jongen.. Nu hebben we andere namen gezocht maar geen naam tot nu haalt het bij die naam..

Daarbij speelt ook wel mee dat ik niet meer dan 2 jaar bij dit bedrijf wil blijven. Maar toch ik ben bang dat ze het niet leuk vind..

Wat zouden jullie doen?

2. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

Jan 5, 2012
    4,525
    2
    36
    Als het nou een goede vriendin was... Maar van de naam van het kind van een collega zou ik me niets aantrekken als het dé naam was.

3. Jon1978

Jon1978 Fanatiek lid

Nov 28, 2013
    1,339
    1
    36
    Tja erg lastig wat dan te doen. Denk dat vrouwen hier anders over denken bij mij op werk heten ook 2 jongens van mannelijke collega's hetzelfde trouwens eigenlijk 4 dus 2 keer 2 heten het zelfde die mannen hoor je er niet over.

Als je heel veel contact hebt met deze collega zou ik het niet doen maar is denk meer een vrouwending. Of overwegen is er nog een andere leuke naam n misschien wordt het wel een meisje dan is het opgelost lijkt me.

4. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,859
    19,255
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Ik zou me er niet druk om maken als het 'maar' een collega is van een bedrijf waar je niet lang wilt werken.

5. Maartje 1

Maartje 1 Lid

Nov 19, 2014
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon de naam doen. Ik zou me er absoluut niet druk om maken. Het is een collega, geen vriendin.
    En wie weet heb je over twee jaar weer andere collega's.

6. mel78

mel78 VIP lid

Feb 12, 2008
    8,320
    242
    63
    Gewoon doen! Wij hadden het ook op het werk. Iemand's dochter heette Lotte, en toen onze andere collega beviel was de naam ook Lotte. Het was vanaf haar tienerjaren al DE naam. Collega was juist een soort van vereerd :) je gunt toch iedereen DE naam?

Kijk. Met zussen en beste vriendinnen vind ik het net iets anders.

7. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

Jun 23, 2014
    7,299
    6
    38
    Als je rekening moet gaan houden met alle namen in je omgeving, dan blijft er toch geen naam over?! Je zal maar op een grote afdeling werken :D

Nee hoor, lekker jullie droomnaam geven!

8. jongmama

jongmama Fanatiek lid

Jun 1, 2008
    1,476
    0
    36
    T is maar een collega die je over een paar jaar misschien niet eens meer spreekt. Ik zou me als collega nog vereerd voelen ook.

9. Anna25

Anna25 Fanatiek lid

Sep 6, 2011
    2,049
    0
    0
    Ik zou het gewoon doen hoor. Zeker omdat dit allang jullie naam is.
    En het is inderdaad maar een collega, over een tijdje zie je haar misschien nooit meer.

10. Vdvl95

Vdvl95 Niet meer actief

In eerste instantie zou ik zeggen Nee omdat het voor zo'n collega waarschijnlijk heel vreemd gaat overkomen zeker als ze het er veel over heeft. Maar om DE naam nou aan de kant te schuiven.. Misschien het voorleggen aan de collega?? Vaak reageert zo iemand dan vrij goed en dat geeft jou ook weer een fijn gevoel. Als je bij de geboorte ineens met die naam komt lijkt het toch een beetje "gestolen"

11. Bine84

Bine84 Actief lid

Dec 22, 2014
    442
    288
    63
    Echt gewoon doen! Een vriendin van me heeft de naam van haar dochter aangepast omdat er een kindje was geboren met de naam die zij in gedachten hadden. Hier heeft ze nog steeds spijt van.

12. Tralalala

Tralalala Fanatiek lid

Dec 29, 2012
    1,968
    1
    36
    Zuiden van NL
    Ik heb er ook wel eens over nagedacht. Heb een vrij grote afdeling met voornamelijk moeders, en ik heb al vele namen voorbij horen komen van kinderen van collega's die ik zelf ook erg leuk vind. Dacht eerst ook, dat kan je toch niet doen, om dan je kind dezelfde naam te geven. Maarja, als het voor jou dé naam is, dan zou ik het toch gewoon doen denk ik. Vooral als je nu al weet dat je niet super lang meer daar zal werken waarschijnlijk.

13. LMI

LMI Bekend lid

Jan 21, 2014
    655
    54
    28
    Female
    Gewoon de naam geven die jullie leuk vinden.
    Hallo zeg, als je daar ook al rekening mee moet houden of dat je collega's dezelfde naam hebben.

14. tamt

tamt Lid

Jan 13, 2014
    35
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt allemaal! Gelukkig zegt merendeel gewoon doen, ik blijf twijfelen maar zullen ook de hormonen wel zijn ;) En heb gelukkig nog even.

Liefs

15. maja246

maja246 Fanatiek lid

Oct 7, 2009
    1,468
    30
    48
    Tuurlijk gewoon doen. Die naam is voor het leven. Wie weet neemt je collega een maand na de geboorte wel ontslag, of jij, en het is niet je zus hè..
    Voor je eigen gemoed zou je het er kort voor de geboorte met haar over kunnen hebben. Niet om toestemming te vragen, maar om je eigen bezwaarde gevoel te verhelpen. Dan voel je je niet opgelaten als je zoon geboren wordt.

16. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

Sep 11, 2013
    1,845
    183
    63
    Female
    Ik zou het gewoon doen, aan de andere kant kan ze het toch ook als compliment zien dat ze zo een leuke naam heeft gekozen voor haar kindje. ik zou het juist wel leuk vinden als ik dezelfde naam zou horen, dan valt hij in ieder geval in de smaak :) wat dat betreft word er allemaal zo moeilijk over gedaan, iedereen schiet in de stress als de naam voorbij komt.. best sneu vooral als het DE naam is.

een vriendin/collega van mij kreeg het voor elkaar om een naam te kiezen die nog nooit gebruikt was bij ons op het werk en wat bleek... Toen ze met verlof was beviel er een vrouwtje en haar dochter had dus dezelfde naam.. denk je er een te kiezen die je nog nooit hebt gehoord! en we werken bij een kdv... Daar komen enorm veel namen voorbij

Share This Page