Nou, salades hier op vakantie is geen doen. De sla is enorm bitter! Bah! Ik eet hier nu wel veel gevulde omeletten, met ui, paprika, spekjes, knoflook, tomaten, wat er maar voor handen is. Van de week een heerlijke courgettesoep gemaakt. 2 uien en 2 tenen knoflook fijn snijden en fruiten in een soeppan. 2 courgettes klein snijden en er bij gooien. 3 minuten mee laten bakken. Ca. 1 liter groentebouillon (of gewoon heet water met wat kruiden) er op gooien en aan de kook brengen. Een minuut of 10 laten koken. De courgette moet goed zacht zijn, maar niet uit elkaar vallen. Ondertussen een handvol munt fijn hakken en mengen met zo'n 4 eetlepels olie. Dit pureren tot een fijne saus. De soep ook pureren en de muntsaus er doorheen roeren. Op smaak brengen met peper, zout en evt. citroensap voor een frissere variant. Je kunt er ook een scheutje slagroom doorheen doen, als je van een romigere soep houdt.
Ik kreeg van een arts het advies om mijn bloed te laten testen (algemeen bloedbeeld), om te controleren of ik door mijn aangepaste eetstijl niks tekort kwam. Ik wil deze tip graag delen met jullie. Ik heb van de week laten prikken en gelukkig zit ik met alles mooi binnen de norm. Alleen mijn percentage Eosinofielen was te hoog, maar de absolute waarde was nog binnen de norm. De verhoging was ook perfect te verklaren, want ik heb al 3 dagen echt enorme last van hooikoorts en de Eosinofielen gaan omhoog als je lichaam reageert op een allergie. Hebben jullie wel eens bloed laten prikken tijdens een dieet, of na een aangepast eetpatroon?