ik heb gister deze groente lasagne gemaakt, was erg lekker! alleen best veel vocht, maar de smaak was heerlijk. - Gevulde tomaten saus maken van gezeefde tomaten, Italiaanse roerbakgroente, gehakt. op smaak brengen met knoflook/kruiden... - ipv lasagne bladen dunne plakken courgette gebruiken. - als bechamel saus gebruik je creme fraiche. - Dan laagjes bouwen van saus, plakken courgette en creme fraiche. - boven op plakjes mozzarella en dan in de oven. ongeveer 45 minuten
Ik mis overal het fruit. Hier kun je ook eindeloos mee variëren. Overigens heb ik nooit aan tellen van verhoudingen gedaan. Ook ik heb van een diëtist het oerdis dieet gekregen met recepten. Dat heb ik op een gegeven moment versimpeld, want je hebt nou eenmaal niet altijd tijd, geld en zin om tig ingrediënten te kopen en te bereiden. Hier eet ik veel fruit (buiten zws en bv periode om) groenten, noten, zaden, eieren, vlees en een weinig vis. Verder geen grassen en granen, zelden aardappels (bij mij geen negatief effect) en geen koek, snoep etc. 's morgens bv plakjes kipfilet van de LIDL of rookvlees met 2 stuks fruit tussendoor noten/zaden of (gedroogd) fruit lunch groenten met vlees (leftovers) of omelet met kaas of dadel (kan ook als ontbijt) of magere kwark met fruit tussendoor fruit of stukje extra pure chocola avond groenten met vlees (wat de rest van het gezin ook eet, alleen zonder de grove koolhydraten) eventueel aangevuld met extra groente, bv paprika tussendoor fruit, chocola etc. Als je veel afwisselt met groenten, fruit en omelet, dan krijg je van alles genoeg binnen. Hier mocht ik overigens ook geen peulvruchten omdat dat slecht is voor je schildklierwerking.
Fruit bevat ontzettend veel suiker en noten bevatten heel veel vet. Als je af wilt vallen, is twee stuks fruit en twee handjes noten meer dan voldoende. Kan je dat van de peulvruchten en schildklierwerking eens uitleggen?
idd. En veel fruit bevat veel koolhydraten. Ikzelf eet een stuk fruit en misschien wel pond groente per dag
Ik eet ook steeds minder fruit. Een appel voor de trek en een banaan als ik heb gesport, maar geen druiven e.d. Gaat mijn insulinespiegel ook enorm an pieken trouwens! Wortels en komkommer ben ik gek op. Lekker knagen!
mykelti, zoals hier boven al gezegt wordt past veel fruit niet in een koolhydraat arm dieet. In fruit zitten veel suikers, ook al zijn het natuurlijke suikers... Je kunt beter groente nemen.
ideetjes voor kleine hapjes: - rookvlees met roomkaas erin - partjes gekookt ei met rookvlees eromheen - plakjes avocado met een plakje kipfilet eromheen - schijfjes komkommer gebruiken als een toastje, om wat salade op te doen zoals kipkerrie salade of ham-prei salade. - gevulde eieren
dit lijkt me ook lekker: chocolade cake in een mok Ingrediënten - 2 el boter - 3 el amandelmeel - 1 tl kokosmeel - 3/4 tl stevia poeder of naar smaak - 1/4 tl vanille aroma - snufje zout - 1/2 of 1 el ongezoete cacaopoeder - 1 blokje pure chocolade, fijngehakt - 1/2 tl bakpoeder - 1 ei Bereidingswijze Stap 1 Smelt de boter in een kleine magnetronbestendige kom ( ongeveer 30 seconden ). Voeg na het opwarmen van de boter de overige ingrediënten toe en meng dit goed. Stap 2 Giet het beslag vervolgens in 2 kleine ingevette mokken of schaaltjes. Verwarm het mengsel in de mokken 1 minuut en als het nodig is 30 seconde langer. Stap 3 Haal de mokken uit de magnetron en serveer de chocoladecakejes met light slagroom. Eet smakelijk!
Eventueel als lunch tip voor degene die wat (extra) tijd hebben: -zilvervliesrijst 80gr -broccoli 25gr -wortel 25gr -doperwtjes 25gr -vlees (kip/kalkoen) of vis of een gekookt eitje 50gr De meeste groenten kan je van te voren al snijden voor een paar dagen, dan hoef je alleen nog de rijst te koken en alles even te bakken. Wij eten ongeveer 200 gram per persoon. Vult ontzettend goed, en in deze groenten zitten ook de meeste vitamines. Af en toe gooien we er ook een champignonnetje, of uitje of paksoi bij ofzo, voor de afwisseling Koolhydraatarm, weinig calorieën, maar toch gezond! En vegetarische dingen inderdaad, zitten ook meer eiwitten in.
Quinoa of bulgur is ook zo klaar en heerlijk in koude salades! Kan je ook een dag if twee bewaren in de koelkast.
Stomme vraag misschien..... maar gezien jullie zo lekker bezig zijn met voeding, kan ik het vast wel aan jullie vragen. Ik ben een slanke dame, maar ik heb een buik gekregen. Inmiddels ben ik 4 kinderen verder, eet ik echt veel te veel snoep, snacks en drink ik frisdrank, en aan sport komt het er echt niet van. Stel dat ik zou stoppen met de suikers, weer aan de Zumba zou gaan, en over ga op water, heeft het dan wel nut? Val ik dan af rond mijn buik? Of kan ik beter doorsparen voor de plastisch chirurg.
Klopt helemaal! Er zitten veel verborgen koolhydraten in fruit. Ik ben geen voorstander van alle koolhydraten mijden, maar je moet wel opletten op hoeveel je binnen krijgt. Persoonlijk kom ik nog niet eens aan 2 handjes noten Avocado (ook vet, maar minder koolhydraten) eet ik ook vaak tussendoor, door de salade of in guacemole. In 80 gram zilvervliesrijst (gewogen vóór het bereiden!) zit zo'n 60 gram koolhydraten! Als je ná het koken 80 gram afweegt, dan zitten er toch nog 20 gram koolhydraten in. Als je koolhydratenarm eet, dan heb je nog maar een hele kleine marge voor de rest van de dag. Als je koolhydraatarm eet, moet je er juist op letten dat je genoeg calorieën binnen krijgt, dus dan is het juist handig om energierijke producten te eten. Ik denk dat je in het verkeerde topic zit. Bulgur en quinoa zijn ook graanproducten en die passen niet in een koolhydraatarm dieet.
Ik weet het niet zeker, maar dat is wel wat ik begrepen heb. Koolhydraaten gaan op je buik zitten. Vraag het me nog eens over een maand
Dat heb je mis. Alle koolhydraten passen in een koolhydraat-ARM dieet en dan liever die soorten die veel vitaminen, mineralen en vezels bevatten ipv puur de suikers uit fruit of uit zoetmakers als honing. Het gaat om de juiste verhoudingen, maar langzame en voedzame koolhydraten heb je gewoon nodig en zeker als je sport. Tinateenslipper is ruim 30 kilo afgevallen en die eet gewoon brood en bulgur. Het gaat er simpelweg om dat je niet meer kcal binnenkrijgt dan dat je verbrandt! Dus als je 2 a 3x pw intensief sport, heb je gewoon koolhydraten nodig. Je hebt het over energierijk. Over koolhydraten dus. Maar maak de juiste keuze wat soorten en hoeveelheden betreft!
klopt wat dappertje zegt. Man ik heb wat bulgur gegeten afgelopen jaar. En brood ook altijd blijven doen. Alleen ipv 6/7 xneetjes per dag. Nu hooguit 3. En bulgur een kwart bord kwart vlees en dan helft groente. Maar idd zonder koolhydraten kan geen mens. Zeker niet als je een actieve levensstijl hebt. Alleen de meeste mensen eten het veeel te veeel. Dat is het hele euvel eigenlijk