Hooi! Van de week positief getest.. jeuj! Dus het is nog heel pril en afwachten of het goed blijft gaan... maar ik wil toch graag alvast wat inspiratie opdoen voor een meisjesnaam Jongensnaam komen we wel uit denk ik, maar meisjesnamen verschillen we van mening We zoeken een stoere en toch ook lieve, niet veel voorkomende en niet te lange naam. Ik vind leuk: Lone, Joes, Nouk, Luus, Vonne. Man vindt leuk: Pip of Jip, Lien, Puck. Wat vinden jullie van deze namen en hebben jullie nog ideeen voor ons? Alvast bedankt voor t meedenken!!
De namen van je man vind ik leuker dan die van jou. Misschien nog wat ideeën Plien Pien Pleun Cato Lot Ella Bibi Alix Bella Bo Coco Didy Ditte Dot Doris Jorie Jitte Jet Ilja Fran Flo Flin Fiep Fieke Fiebe Fee Kaat Keet Kiki Laurie Lexi Lies Loes Loe Lou Maan Mies Millie Noï Suzy Suze Suus Soof Stien Sien Sam Rox Pixie Wies
Ik ken Joes alleen als jongensnaam. Ken ook 3 jongens/mannen die Joes heten. Paar suggesties: Loïs Riva Nila Fien Fië Noya
De namen zijn niet echt mijn smaak. Vonne vind ik nog wel leuk, Nouk gaat, maar vind ik een afkorting van Anouk. Lone vind ik teveel op alone denken. Joes en Luus vind ik echt niet mooi. Pip, Jip en Puck vind ik schattig voor kleine meisjes, maar niet voor volwassen vrouwen. Lien vind erg ouderwets en ondanks dat dat wellicht heel hip is, vind ik het toch niet zo’n leuke naam en ook ‘onaf’. Namen als Reva, Nyah/Nia, Flore, Lune, Mae, Lot, Liva, Nola, Jet/Jette, Fiene, Maud vind ik leuker, maar dat is natuurlijk persoonlijk. Lucy vind ik bv. ook leuk en dan kun je als roepnaam altijd nog Luus doen. Zelfde als bij Anouk/Nouk dus. Of Eline en Lien.
Thanks dames! Bo, Loes, Juul en Maud vind ik ook mooi, maar komen voor mijn gevoel vaak voor. Misschien heb ik wel een vertekend beeld, want ik geef les en ik heb t idee dat in bijna elke klas wel een meisje met die naam zit...
Ik werk ook in het onderwijs, maar ken maar een Maud en een Bo. En geen Loes (alleen een juf ) en alleen een jongens Juul. Zal vast ook regiogebonden zijn.
Hier oa veel Noor(tje), Yenthe/Ninthe/en varianten daarop, Liv, Elin, Julia, Jill, Cato, Nova, Sofie, Kiki, Yasmin(e), Saar/Sarah, Elise/Elize, Danique/Daniek en veel namen beginnend met Jay-.