Is het strafbaar als je een exacte replica van een Samsung verkoopt, ook als je het bij verkoop verteld? De verkoper van mijn telefoon, wat een replica blijkt, beweert nu het van te voren verteld te hebben. Dit is niet waar maar is het nu zijn woord tegen de mijne of is het sowieso strafbaar. Hij is identiek aan een originele, telefoonwinkel zag aan de buitenkant niet dat hij nep was maar wel aan een code in de software.
Als er op staat dat het een Samsung is en het blijkt niet zo te zijn, dan lijkt mij dat dat niet mag en strafbaar is.
Lijkt mij behoorlijk illegaal. Hij had het je mogen verkopen als 'replica', maar nu ik zie dat zelfs het Samsung logo er gewoon opstaat kan hij flink in de problemen komen. Iets met schending van intellectuele eigendom?
Ook de telefoon die er op lijkt maar zonder merk mag je in ieder geval niet zo maar verkopen op bijvoorbeeld marktplaats.als het ook nog eens een is die bijn,, 100% het zelfde is meer de opzet van oplichten. Tenminste dat denk/ vind ik
Je mag het pas verkopen als erbij staat dat het een replica is. Nu ben je mmoedwillig misleid en moet de koop ongedaan gemaakt worden. Heb je de advertentie, evt mails, naam, telefoonnummer nog? Dan kan je hier gewoon mee naar de politie, tis oplichting.