Sinds een weekje nu misselijk (ben vast niet de enige), en al weet ik wel wat wel/niet verstandig is, ik heb gewoon geen inspiratie om te bedenken wat ik nou in huis kan halen. Zo heb ik gister de hele dag alleen rijstewafels gegeten omdat dat het enige was dat ik door mijn keel kreeg Maar om dat nou nog 5 weken vol te houden leek me ook niet echt lekker Dus aan jullie de vraag; wat eten/aten jullie bij misselijkheid? Ik heb nu in huis; - fruit (bananen, kiwi, appels) - yoghurtjes - rijstewafels - toastjes waar ik dan evt nog kaas of ham of jam op kan doen als ik dat aandurf Er moet toch wel meer verteerbaar zijn voor de misselijke vrouw? 'S avonds kom ik ook niet verder dan soep.. Ik las dat rijst goed te doen is maar waarmee dan? We hebben drie maaltijden te verzinnen per dag, dus stort hier je tips/ideeen/recepten, ze zijn van harte welkom!
ik eet tot nu toe ook alleen brood. heel soms vette dingen, heel weird dat dit blijft zitten. Alles wat erin blijft zitten is meegenomen. Zorg iig dat je genoeg vocht binnen krijgt. En bij extreme misselijkheid kun je medicijnen vragen emesafene of primperan. Misschien dat dit voor jou zou kunnen helpen.
ik at veel toast met smeerkaas. Super licht om te eten. Brood moest ik totaal niet werd ik alleen maar zieker van. En soep inderdaad. Beschuit met kaas of salami. Het avondeten was bij mij ook een ramp. Ik woon bij mijn ouders dus at gewoon wat ze op tafel zette, alleen dan wel hele kleine beetjes. Kon bijna niets naar binnen krijgen.
Ik ben tot me 15e week van me zwangerschap misselijk geweest, en deed neits anders dan overgeven. S ochtends als je wakker wordt gewoon proberen een broodje te eten.. Ik werk zelf in de thuiszorg, dus onderweg had ik pepermuntjes, dit hielp echt goed bij mij! Was nog wel misselijk, maar hoefde op ten duur niet meer de auto langs de weg te zetten om te spugen... succes!!!
kiesBeter.nl - Voeding tijdens de zwangerschap Rauw vlees Eet geen (half)rauw vlees zoals rosbief, fricandeau, tartaar, filet américain en ossenworst. Gekookte, gerookte of gedroogde vleeswaren, zoals ham, rookvlees, bacon, salami, en gerookte zalm kunt u wel nemen. Zorg wel dat het vers is.
Volgens mij mag die 'echte' salami niet, maar de salami die gewoon in Nederland gemaakt is mag dan weer wel. Ik ben ook een paar weken flink misselijk geweest en het enige wat ik toen wegkreeg waren rackers met (smeer)kaas, toastjes. En bij mij hielp het om frisse dingen te eten zoals fruit, smoothies, vruchtenyoghurt. Ik had altijd een liga in mn tas en van die napoleon-snoepjes met citroensmaak. Het hielp bij mij om de hele dag door kleine beetje te eten, en vooral te zorgen dat ik geen hongergevoel kreeg want dan werd de misselijkheid nog erger. Avondeten was niet te doen, ik probeerde wat groenten te eten en later een toetje. De vk vertelde dat het niet zo erg is is, ik moest maar proberen te eten wat ik binnenkreeg en als het lukte zo gezond mogelijk. Veel drinken. Ben nu in week 10 en opeens heb ik er een stuk minder last van. Ik kan overdag redelijk normaal eten (wel in kleine beetjes) alleen avondeten lukt nog niet. Ik kook wel gewoon en probeer dan vooral groenten te eten en een klein hapje aardappelen en vlees.
Hoi. Ik ben ook heel misselijk soms alleen 's ochtends maar ook wel eens heel de dag. Ik begin smorgens met Brinta of drinkontbijt. Daarna kijk ik het even aan of ik pak kwark ,liga of fruit. Middag eten brood en S avonds beetje avondeten. Als het eruitkomt pak ik INDd een kauwgom met sterke mint smaak. En INDd vetter eten blijft bij mij meestal het beste zitte. Hoop dat het snel overgaat bij je. Ik ben nu 9.5 weken en heb er al 3 weken last van dus begrijp wat je bedoelt. Probeer gewoon dingen af te wisselen. Want de ene dag werken liga koekjes goed de andere komen er ze er heel hard weer uit
Appels, zure witte druiven (en hoe gek het ook klinkt: patat). Appels en zure druiven vind ik altijd al heel lekker maar patat houd ik eigenlijk niet eens van.
Als je je vocht in de gaten wilt houden dan kun je het beste coca cola original drinken. Wordt ook geadviseerd door medisch personeel
Ik zie wat goede tips voorbij komen! Ik ga pepermuntjes, zure snoepjes en cola op het boodschappenlijstje zetten. Ik geef niet snel over, maar kan dan wel heel erg misselijk worden omdat het er niet uitkomt. Over brood; wij hebben hier alleen stokbrood wat lekker is want anders heb je 'pain de mie' en dat is mierzoet.. Maar stokbrood valt meteen zo zwaar op de maag. Daarom staat dat nu ook even niet op mijn lijstje. Heeft iemand nog een recept voor iets met rijst voor vanavond?
Dat is echt per persoon en per zwangerschap verschillend. Ik hield alleen boterhammen met kaas binnen. Soms met tomaat erop uit de oven. Rauwe worteltjes bleven ook goed zitten meestal. Maar tijdens mijn eerste zwangerschap vond ik rauwkost superlekker, zoetzure komkommer en zo, maar dat vond ik nu in het begin echt afschuwelijk. Geen zure dingen voor mij... Qua avondeten licht verteerbare dingen ZONDER knoflook en ZONDER veel kruidentoestanden. En dan heel langzaam eten. En per 5 hapjes kijken of het erin bleef zitten
Avondeten was een ramp bij mij.... het enige wat ik binnen kreeg was rauwkost. Verder moest ik niks van vlees hebben dus ik haalde dat er altijd uit. Misschien dat je rijst met wat groente en een woksaus kan proberen? Lekker ananas of appel er door voor de frisse smaak? Ik at ook heel veel waterijsjes. Dat was lekker fris en dat verdroeg ik beter dan water.