Wij zijn er uit! Tenminste dat dacht ik. Maar door meningen bij andere vraag merk ik dat ik toch weer een beetje twijfel. En jeetje wat baal ik daarom van mezelf!! Wij willen de naam Juul geven aan onze dochter. Dit is de enige naam welke we beide leuk vinden. Maar de zus van mijn man heet Julie. En vandaar dus toch mijn twijfel...kan dit echt wel? Ben eerlijk gezegd ook vooral 'bang' voor de reactie van naasten. Dat men het bijvoorbeeld vreemd vind etc... Hoe denken jullie er over? En gewoon lekker eerlijk zijn!
Ik vind er niets vreemds aan. Houd er alleen rekening mee dat mensen het misschien zullen zien als vernoeming. Als je daar geen problemen mee hebt, dan vooral doen!
Ik vind Juul heel leuk! Hoe willen jullie de J uitspreken? Gewoon als J of als Zj? En bij de zus van je man? Vind dat dat erg uit kan maken voor het idee van de gelijkenis.
Leuk! Maar ik denk dat er inderdaad wel mensen zullen denken dat het een vernoeming is, maar als jullie daar geen problemen mee hebben gewoon doen
Zou ik zeker doen, super naam! En als mensen denken dat het een vernoeming is geef je aan dat je dit gewoon de mooiste naam vindt. Misschien is het onbedoeld zelfs wel speciaal. De naam van onze dochter lijkt op de naam van een familielid waar we een goede band mee hebben. Niet vernoemd maar toch bijzonder.
Als de uitspraak bij beiden hetzelfde is, dus allebei Ju of allebei Zju, zou het voor mij eerlijk gezegd wel een reden zijn om het niet te doen. Tenzij je bewust wilt vernoemen natuurlijk, dan is het juist wel erg leuk.
als we een meisje krijgen staat Linde tot nu toe bovenaan. Mijn zusje heet Linda. Ach ja... ik heb een goede band met haar dus vind het niet erg als mensen denken dat ze vernoemd is.