Gisteren bij de action een elastiek gekocht om buiten mee te spelen. Vroeger als kind hier uren zoet mee geweest. Wie weet nog hoe die rijmpjes gingen? Iets van in spin, de bocht gaat in. Uit spuit de bocht gaat uit. Maar verder kom ik niet..
charlie chaplin ging naar de disco leerde de meisjes dansen de engelsen en de fransen de eerste was de chachacha de tweede was de hoelala de derde was de pijl-en-boog de vierde was de rok omhoog de vijfde was de kapitein de zesde was de maneschijn de zevende was de bloemenkrans de achtste was de slangendans de negende die vertel ik niet de tiende was de split En dan allerlei hand-en beenbewegingen erbij.
Die uit mijn tijd ging zo: Erin Eruit Erin Erop Erin Eruit Sluit (draaien) En dan springen op het elastiek. En daarna 2 x overhalen: 1x op dichtsbijzijnde elastiek en 1x op het elastiek ‘aan de overkant’ Ik zou het nog heel soepel voor kunnen doen
Tip tap top (steeds van links naar rechts springen met het stiek tussen je voeten) Erin (tussen de stieken) Eruit (beide benen aan de buitenkanten van het stiek) Erop Eruit (beide benen aan de buitenkanten van het stiek) Sluit (stiek gedraaid tussen je voeten) stiek uit (ernaast springen)
Elastieken, erin, erop, eruit, kippekruid. En dan werd hij steeds smaller en daarna ging het elastiek steeds hoger.
Toevallig ook van de week gekocht, haha. En ik ken ook de kippenkruid versie ben het wel verleerd hoor, dat gespring
Zoals Adje zegt, zo deed ik het ook. En nog dingen met op het elastiek staan enz. Kon het meeste nog uit mijn hoofd toen mijn dochter een tijdje geleden wilde elastieken.
Heerlijk dat ‘ouderwetse’ buitenspeelgoed! Hier laatst zoontje leren ‘eitje kakken’ was ook zo hilarisch. Dochter doet nu verwoede pogingen om te hinkelen met een steentje, zie ik ook bijna niemand meer doen. Ben van plan om op de rommelmarkt een paar stelten te scoren dat vond ik ook zoo cool vroeger
Jaaaa leuk was dat!! We deden dan ook extra wijd, extra smal (om 1 been zelfs) en hoog tot aan boven de knieen zelfs en variaties ervan haha.