Ik kreeg het idee hiervoor in een topic op dit forum: Een pakketje maken voor de kinderen voor op kerstavond, met allemaal dingen voor op kerstavond. Ik ben op zoek naar nog wat last minute ideetjes... Wat ik nu al heb (maar dingen kunnen er uit en vervangen worden voor iets anders): 2 snuggly Star Wars pyjama's 1 zak popcorn 1 zakje marshmellows 1 zakje chips 1 DVD (De GVR) Wat kan ik er nog meer in doen, van dingen die niet eetbaar zijn? Bijvoorbeeld iets van drinken? Maar wat dan? Mijn oudste houdt wel van warme chocolademelk, maar heeft daar niet altijd zin in. De jongste houdt er niet van. En misschien nog wat kleine leuke dingen? IK was ook op zoek naar Star Wars sloffen (zachte, dus niet met een harde zool), maar ben er niet in geslaagd. Misschien iets van een briefje van mijn man en mij, voor de kinderen? De oudste kan het dan voorlezen. Maar wat zet ik er dan in, wat de kinderen leuk vinden? Oja, al dat eten wat er nu in zit: Het is niet de bedoeling dat ze alles met zijn tweeën opeten. Ze mogen wat kiezen en daar 1 of 2 kleine bakjes van of zo. Het is dus de bedoeling om vroeg op de avond het pakket open te maken, pyjama's aan te doen, filmpje op te zetten en het gezellig te maken. Bedankt voor het meedenken!
Denk het wel. Fleecedekens hebben we al te veel. Maar je brengt me wel op het idee van een knuffel of zo... Star Wars bekers... al te veel mokken enzo. Kast puilt uit. Laatst al de helft weggedaan. De kinderen drinken overigens uit glas.
Wc kaart raadsels. Als er geplast moet worden tijdens de film kunnen de achterblijvers een raadsel oplossen. Bv een mopje, rekensom of rebus. Aangepast op leeftijd.
Leuk idee, ga ik onthouden, is ook leuk voor de eerste avond van een vakantie! Meest logische dingen om aan te vullen hebben anderen al genoemd. Ik maak zelf al jaren een 'kerstvakantieoverlevingspakket' voor dochter (10) met dit jaar bijv luistercd's, Legomagazines, Legobouwboek, Lego grondplaat, Donald Duck kerstspecial, houtbrander, setjes douchegel/bodylotion en een werkboek handlettering met wat fineliners. Gewoon ff wat nieuwe dingen om mee bezig te zijn om zelf ook wat vakantiegevoel te hebben Jongste (1,5) snapt er geen bal van maar hij krijgt een knuffeltje, een Bobbi boekje en een zak Megabloks. Samen krijgen ze kaartjes voor Disney on Ice. Ze vindt dit altijd helemaal geweldig, is ook altijd heel snel thuis uit school de laatste dag voor de kerstvakantie Vanmiddag is ze op pad geweest in het dorp om voor ons ook een cadeautasje te vullen, ben benieuwd...
Star wars sokken zag ik toevallig bij de zeeman liggen. Misschien ipv sloffen? Verder hadden ze er ook Chips bakjes / (koek) trommel van star wars. En onderbroeken, drinkbekers, stickers, mutsen, verrassingseieren (plastic met speelgoedje er in). Vast wel meer, maar meer kan ik me niet herinneren
Oh dat klinkt leuk! Dat ken ik nog niet! Ga ik even op Googlen! IK zag bij de AH grote candy canes van Star Wars, dus die heb ik er ook maar bij in gedaan.
Ben heel benieuwd waar je dan op uitkomt als je het googled want ik dacht het zelf maken. Maar wie weet is er iemand al zo creatief geweest. Wat je bv kan doen is een kaart(star wars) verknippen en deze in een envelop stoppen. Heb je een puzzel.