inspiratie topic kerstdiner op school

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 8 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Leuk joh en dan van die hollandse vlaggetjes erin;)

2. SYRV

SYRV Fanatiek lid

29 nov 2009
    3.133
    453
    83
    Deze zijn echt super leuk! Voor het kerstontbijt op de crèche van mijn dochter wilde ik ook iets maken. Dit is dan wel erg leuk. Alleen dat neusje moet ik dan vervangen voor wat anders denk ik, vind die kleine snoepjes voor de allerkleinsten nog een beetje eng. Waar heb je de oogjes mee gemaakt als ik vragen mag?

3. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Mijn dochter wil dat ik poffertjes maak.
    Dus ik doe simpel magnetronpoffertjes, op een schaal in de vorm van een kerstboom en dan smarties erop als kerstballen en snoepveters als slingers.

4. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
    of iets met stroopwafels?

5. huggybird

huggybird Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.738
    803
    113
    Ah leuk! Deze ga ik ook maken :)

6. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Ik ga toch even mijn vraag hier stellen...
    Mijn zoontje heeft een high tea op de pdo en ik heb fruit opgeschreven.
    Maar nou bedenk ik me toch dat ik geen idee heb welk fruit nou goed blijft hiervoor.
    Ik moet het of in de avond maken of in de ochtend en heb dan ongeveer een uurtje de tijd en moet ongeveer 10 minuten op de fiets.
    Ik weet ook niet precies wat ik nou wil maken... De ene keer denk ik dat het leuk is om van die eetbare ijsbakjes met wat fruit te doen, de andere keer denk ik dat ik misschien toch beter een fruitspiesje kan maken en dan met zo'n steekvormpje een ster van iets te maken en die bovenop doen om zo een soort toverstafje te maken en de andere keer denk ik is het niet beter om verschillende kleine hapjes te maken, denkend aan misschien 2 stuks fruit per prikkertje oid zodat ze zelf kunnen kiezen wat ze lekker vinden en anders wellicht veel niet lusten.
    Kortom, ik ben er nog niet uit...
    Wat denken jullie dat beter geschikt is bij een high tea van 45 minuten?
    Wat voor fruit denken jullie dat geschikt is om te gebruiken?
    En hoeveel zou ik moeten maken? Ik geloof dat er ongeveer 15 kinderen zijn en ik gok gemiddeld 15 volwassenen erbij.
    Het is mijn eerste keer dus ik heb echt nog helemaal geen ervaring ermee.

7. Yellowsun

Yellowsun Fanatiek lid

23 apr 2009
    2.021
    287
    83
    Ik moet tot laat werken, dus mijn man mag het dit jaar doen.
    Daarom worden het hier worstenbroodjes , die kan hij gewoon opwarmen in de oven en hopelijk worden ze niet zwart

8. debq

debq Fanatiek lid

10 mrt 2010
    3.797
    761
    113
    Wij gaan wraps maken. Ik denk 2 soorten, 1 met gerookte zalm en 1 met kipfilet. Q wilde eigenlijk sushi maken maar gelukkig was papa zo helder om te zeggen dat waarschijnlijk bijna niemand dat lust, behalve de juffen en hulp ouders, hihi.

9. tuc

tuc Niet meer actief

Die ijsbakjes en prikkers zijn allebei leuk. Wat ze niet lusten mogen ze hier laten liggen en wordt evt opgedeeld aan andere kindjes.
    Qua fruit: banaan, druif (doormidden) kiwi, appel, mandarijn...van alles wel toch?
    Eten die volwassenen ook mee? Hier brengen we de peuters en gaan dan naar huis. Er zijn hier 30 peuters en er wordt geadviseerd om voor max de helft te maken.

10. DragonBaby

DragonBaby Bekend lid

8 dec 2012
    826
    204
    43
    Vrouw
    Oh dus appel en banaan kan toch wel, ben zo bang dat ze helemaal verkleuren en vies worden .
    Ja volwassenen eten dan ook mee, hier is het dan wel eerst wegbrengen en dan komen de ouders in de laatste drie kwartier voor de high tea.

11. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Wij moeten blokjes kaas meenemen. Iemand een idee hoe we dat leuk kunnen presenteren? (het idee van Lief is ook leuk trouwens)

12. tuc

tuc Niet meer actief

In een vormpje uitsteken, bv sterren?
    Of met een leuk prikkertje erin. Als het toch per se blokjes moeten zijn kun je die ook in kerstboom of stervorm neerleggen.

13. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Ja ook leuk idee! Waar zou ik kerst prikkertjes kunnen kopen?

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Xenos!

15. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Hema, 1 euro per zakje

16. SDonya

SDonya Niet meer actief

Wij hebben kerstlunch op de peuterspeelzaal en daar zag ik de gekste dingen voorbij komen.... Pitabroodjes met gehakt, rijst met kebab, maar ook croissants met jam... Word vast een heerlijke combinatie haha... Echt bijna alle denkbare dingen worden al gemaakt. Fruit, cakes etc.. Dus ik heb besloten om pompoensoep te maken.. Ik vind het wel een beetje gek want ik had bij een kerstlunch meer kleine hapjes verwacht maar goed.

Mijn oudste wilt iets met chocolade... Ik zat te denken aan wentelteefjes met nutella, aardbeien oprollen en dan door een beetje suiker. Wat blauwe bessen overal overheen strooien en klaar :)

17. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.178
    10.716
    113
    Haha ja ik verwacht eigenlijk ook dat ze gewoon kotsmisselijk wordt die avond... Allerlei salades, gefrituurde hapjes, worstenbroodjes, paar soorten taart/cake... Nou ja het is maar een keer je eerste kerstdiner op school, en daarna is het vakantie ;)

Deel Deze Pagina