Hoi, Oudste dochter wordt bijna 7, en ik heb een leuke traktatie gevonden met een ligakoek en een klein snoepje erop. Bij dochter in de klas zitten ook 3 kinderen van buitenlandse komaf (Marokko en uit Syrië). Zij mogen (volgens mij) geen traktaties met suiker?? Sorry als ik het verkeerd zeg, maar weet het niet precies . Anyway, natuurlijk wil ik hen dan ook iets geven waar ze van kunnen genieten. Heeft iemand misschien een tip hiervoor? Alvast bedankt!
Waarschijnlijk bedoel je dat ze geen gelatine mogen ipv suiker Suiker mogen ze wel hoor. Maar heel veel snoep zit gelatine in.
Waarom geen suiker? Meestal is het geen gelatine Ik zou voor de zekerheid even informeren op school Mocht je wel gelatine bedoelen Er is veel snoep zonder gelatine bv van katja metgroene veggie sticker Of bv schepsnoep bij kruidvat
Volgens mij is het enkel gelatine, en daar hebben lang niet allemaal problemen mee. Ten slotte is culturele achtergrond ook anders dan (streng)religieuze achtergrond. Ik zou gewoon aan de juf vragen of er allergieën of andere dieetbeperkingen bekend zijn in de klas.
Zou gewoon aan juf vragen of er allergieën of dieetbeperkingen in de klas zijn ,zo ja kun je daar op inspelen en zo nee dan kun je gewoon trakteren. Denk trouwens dat het eerder gelatine is wat er dan eventueel niet mag, tenzij er in de klas iemand zit met diabetes. Toevallig heeft mijn dochter een nieuw klasgenootje en die mag geen lactose, dus ik moet ook nog even bedenken wat ze kan trakteren.
Mijn kinderen hebben beide kinderen uit Syrië in de klas, maar we hoeven niks aan te passen qua traktaties. Ze trakteren zelf op heeeeel veel snoepgoed Zou het gewoon even aan de juf of meester vragen. Die weet het vast wel.
Ik zou het aan de juf vragen. Het zal inderdaad om gelatine gaan maar misschien spelen er ook wel allergieën bij andere kindjes
Ik zou idd kijken of er een gelatinevrije versie van je snoepje bestaat, mijn vegetarische kind eet ook geen gelatine snoepjes. Maar wat al gezegd is niet alle moslims zijn er even streng in. De moeder van dochter haar vriendin vindt dat haar dochter zich daar niet mee bezig hoeft te houden, vader wil het niet hebben. Want wij hadden het laatst met marshmallows. Maar ook die bestaan als gelatine vrije variant.
View attachment 626430 Sorry voor de gedraaide foto.. deze zakjes met de groene veggie sticker hebben geen gelatine. Er is nog best veel keuze.