Inspiratie van de naam.

Discussie in 'Babynamen' gestart door dinh, 18 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Waar halen jullie de inspiratie vandaan voor de naam?

1. Nederlandse televisie

2. Buitenlandse televisie

3. Muziekwereld

4. Sporter

5. Woonomgeving

6. Bijbel

7. Ander boek

8. Zelf een naam verzinnen.

9. Overige

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Eylem

Eylem Niet meer actief

De namen van onze beide dochters komen uit de Koran. Niet bewust voor gekozen, want ik vond beide keren eerst de naam en daarna kwam ik erachter dat ze in de Koran voorkwamen, maar nu vind ik het wel een mooie gedachte (ondanks dat ik zelf niet islamitisch ben) en voor een evt. derde zou ik dan toch eerst kijken naar namen die uit de Koran komen. En de betekenis vind ik ook heel belangrijk.

2. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb niet gestemd, ik had 3 keuzeopties :D

1= (minder bekende) radiodeejay Colin Banks
    2= Colin Firth
    3= Opa van man, man zelf en mijn vader heten alledrie Cornelis voluit (maar zijn alledrie verkort) Collin lijkt er wel een beetje op :D

3. miep84

miep84 Niet meer actief

overig: wij gaan onze zoon vernoemen naar zijn papa en opa.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wij hebben in onze familie gekeken en uiteindelijk de namen van oma's en opa's gebruikt met een naam die betekenis heeft.
    Mijn schoonmoeder heeft haar naam heel kort afgekort, voor mijn dochter gebruiken we de volledige naam, die vinden we veel mooier.
    Dirk zou eigenlijk eerst Christiaan genoemd worden, de naam die hij vanwege de betekenis kreeg, maar toen hij een paar uur bij me had gelegen wist ik het zeker, Dirk paste veel beter bij hem.

5. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Kylian vond ik in een namen boek geleend van een oud collega. Ik vond het lekker klinken en mijn man ook. Toen herinderde mijn man zich in eens dat het ook een oud soort bier van Heineken is geweest. Na een verdere zoektocht vonden we uit dat het een oude Keltische naam was.

Tja en Kinley, iedereen die wel eens bij de Hema wat drinkt ziet het daar in het schap staan. Een merk bitterlemon is het en wij vonden het meteen leuk klinken voor onze meid. Na een verdere zoektocht bleek het ook een oude Keltische naam te zijn met een mooie betekenis. En ik moet zeggen ze doet haar naam eer aan :D

6. Linda86

Linda86 VIP lid

De naam Milan hoorde ik jaren geleden (al ver voordat hij hier bekend was) op vakantie in Tsjechiƫ. Ik vond het meteen een mooie naam, maar doordat 'ie hier zo veel werd gegeven inmiddels wilde ik liever een andere naam (Olivier en Julius stonden hoog op mijn lijst). Mijn vriend heeft echter een hele andere smaak qua namen als ik en Milan vond hij als enige naam op mijn lijst wel mooi, dus toch maar die gekozen.

De naam Isabelle staat ook al heel lang op mijn lijstje, vanaf dat ik een boek aan 't lezen was van Isabelle Allende. Ik vond dat meteen een mooie naam en hij was toen ook nog niet zo bekend als nu.

Deel Deze Pagina