Inspiratie vegetarische recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door Manolito, 9 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zulema

Zulema Fanatiek lid

8 aug 2019
    1.670
    1.136
    113
    Vrouw
    Ook maak ik vaak curry's zonder vlees, met veel groentes oa bloemkool soms aardappel blokjes erbij en dan met rijst en naan.

Zara75 vindt dit leuk.
  2. DeeLighT

DeeLighT VIP lid

9 jan 2007
    8.725
    628
    113
    Jumbo heeft een vega kipfilet wat ook echt eruit ziet als een stuk kipfilet. Heerlijk gekruid en super "echte" structuur.

De Lidl vega schnitzels zijn lekker en netjes geprijsd.
    De vega balletjes en hamburgers ook. Lekker een beetje stevig.

3. mariska165

mariska165 Fanatiek lid

4 jan 2009
    4.106
    624
    113
    groningen
    Ik herken de openingspost van ts. Daarnaast heeft mijn man wat overgewicht en willen we ook daarom wat bewuster eten.

Lijkt me heerlijk, heb je het recept?

4. Marti

Marti Fanatiek lid

18 apr 2014
    2.385
    867
    113
    Verschillende soorten champignons roerbakken met uitje en knoflook. Zout peper en bouillonblokje erbij en een flesje kookroom. Alles mengen en even laten pruttelen.

Lana1986, Manolito en mariska165 vinden dit leuk.
  5. Lana1986

Lana1986 Fanatiek lid

2 okt 2014
    1.194
    400
    83
    Vrouw
    Dat vroeg ik me ook af! Hoe smaakte het? En heb jij uiteindelijk alles verwarmd? :p Mijn man is geen fan van koude feta, maar misschien kan ik de feta ook wel mee verwarmen zodat er een mengsel ontstaat?:roflmao:

6. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113

Kan je een paar succsrecepten hier misschien plaatsen?

7. bunchy

bunchy VIP lid

21 aug 2009
    6.683
    516
    113

Heb jij misschien het recept in het Nederlands voor mij? Bedankt!

8. Jet2018

Jet2018 Niet meer actief

Aan mij heb je een hele slechte. Ik kook AVG en eet zelf alleen AG. Die kant en klare vleesvervangers vind ik niks aan, smaakt me te veel naar vlees. Slik daarbij wel extra B12 o.a.

Bij pasta en rijstgerechten bak ik het vlees apart of heb twee saus pannen op het vuur staan.
    Incidenteel eten we een eenpansgerecht met vleesvervanger, zoals morgen. Wraps met vega gehakt en heel veel groenten.

Ik ga hier even meelezen denk ik, inspiratie opdoen :)

9. Novi

Novi Niet meer actief

Ik vond het erg lekker! Vooral de vegetarische gyros viel me echt niet tegen. En ik heb de overige ingrediënten koud erbij gedaan. Weet niet of het zo hoort dus, maar was goed te eten zo :D

10. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Tuinbonen met gebakken aardappelen en Boursin cuisine:
    • Tuinbonen koken tot ze net gaar zijn. In een koekenpan 2-3 uitjes opbakken met een bakje gesneden champignons en 2-3 tenen knoflook. Tuinbonen erbij als de uien lekker zacht en zoet zijn geworden en de champignons gaar. 1 minuutje doorbakken en dan een bakje Boursin cuisine erin. Opdienen met gebakken aardappelen
    Bietenburgers van the green kitchen. (The vinden als je dit zo in Google tikt)

Pasta met heel veel groenten en een blik kikkererwten. In de pasta voor 5 personen twee dagen gaan hier minstens een grote bak champignons. 3-4 uien, halve bol knoflook. 1 courgette en vaak ook een aubergine. 3 paprika's. 250 Gr. Cherry tomaten/ gewone tomaten. 2-3 preien. Paar wortelen. Soms ook nog dun fijn gesneden rauwe biet. Wat spinazie/boerenkool (afhankelijk van het seizoen). Soms een blik mais. Vaak ook 1-2 appels en 2-3 bananen (smaakt wonderlijk genoeg heel lekker door de pasta). 400-600 ml tomatensaus (gewoon simpele passata met alleen tomaat en geen suiker/kruiden enzo erin). Verse of gedroogde Italiaanse kruiden.
    Verder gaat er in de pasta ook nog heel veel groenten die op moeten :p. Maak pasta ook wel met knolselderij, pastinaak, koolraap, sperziebonen, tuinbonen, linzen :p. Echt alles wat ik nog heb liggen. Opdienen met lekkere parmezaanse kaas erover. Met zoveel groenten mis je het vlees echt niet.
    Ook lekker om als variant hierop een soort lasagnette te maken. Basis is hetzelfde. Flinke scheut melk er als extra doorheen en dan droge pasta erdoorheen roeren . In een ovenschaal. Plakjes banaan erop en flink wat geraspte kaas . Daarna 3 kwartier in de oven.

Gebakken rijst is ook altijd er lekker. Rijst die over is van de dag ervoor kan je daarvoor goed gebruiken. 2-3 uien, paar tenen knoflook, champignons, diepvries erwten, klein gesneden wortel allemaal roerbakken. Rijst erdoor met flink wat sojasaus. Als het allemaal gaar is dan 2-3 eieren in de pan breken en erdoorheen roeren.
    Voor extra eiwitten en een beetje crunch vind ik het ook wel lekker om hier cashewnoten aan toe te voegen.

Kinderen vinden regenboog pannenkoeken ook altijd erg lekker. Pannenkoekenbeslag maken en in drie delen verdelen. Door 1 deel doe je ong. 100 Gr. Gepureerde spinazie. Ander deel 1 gepureerde biet. Derde deel ongeveer 100 gram gepureerde wortel. Zo krijgen ze ongemerkt toch een beetje groenten binnen en de kleur vinden ze leuk. Ook een hit op kinderfeestjes.

Dit zijn even een paar dingen zo uit mijn hoofd. Heb nog wel tientallen recepten in mijn hoofd zitten, maar dan moet ik iets meer nadenken en dat is nu een beetje lastig op de tijdstip en met een pasgeboren huilerige baby ;)

11. Gruffalo123

Gruffalo123 Fanatiek lid

26 jun 2017
    3.940
    4.461
    113
    Oh en de citroen ricotta lasagna (met de helft minder citroen dan het recept zegt) van the green kitchen en Portobello in Witte wijn gestoofd ook van the green kitchen zijn hier ook succes recepten :thumup:.

Deel Deze Pagina