Wanneer naar de kapper?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Valora, 31 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valora

Valora Niet meer actief

Mijn zoontje heeft nog niet echt een bos haar, maar hij begint een soort "matje" in zijn nek te krijgen wat ik niet echt mooi vindt. :) Is het al de moeite om daarvoor naar de kapper te gaan? Ik ben ook bang dat hij niet bepaald stil zal zitten daar, ik heb al moeite om zijn nagels te knippen. ;)

Wanneer gingen jullie voor het eerst naar de kapper?

2. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Voor babytv zetten en zelf knippen :)

3. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Mijn dochter is met een aardige bos haar geboren dus t/m 8 maanden zelf wat geknipt daarna door een thuiskapper laten doen. (we betalen 5 euro) :)

4. meme29

meme29 Actief lid

21 okt 2013
    132
    0
    0
    NULL
    NULL
    je kunt rustig naar de kapper gaan hoor, of een thuiskapper later komen (1 die ingeschreven staat bij de KVK, er zijn veel die zeggen dat ze kapper zijn maar geen opleiding hebben gehad en het er zwart bij doen) ze zijn het gewend om kinderen te knippen, en kinderen zitten niet stil dat is 1 ding dat zeker is. Neem hem lekker op schoot tegen je aan en de kapster kan haar gang gaan in de nek. Het kost misschien wat tijd, maar hoe eerder je ermee begint, hoe eerder ze eraan gewend raken. Naar de kapper moet gewoon soms, en ene keer gaat beter dan de andere maar maak je niet druk. De kapster is heel handiger met de schaar dan jijzelf en knipt eerder in haar eigen vingers dan in het velletje van je kindje.

Ik ben kapster en mijn vingers hebben zo hun sporen na het knippen van veel kindjes ;) met een hoop geduld kom je heel ver hoor. zoek een lieve en geduldige kapster en blijf bij dezelfde, ik merk dat veel kindjes dat fijn vinden. Ik heb kleine klantjes die eerst begonnen te huilen als ze weer moesten, maar inmiddels krijg ik een dikke knuffel een tekening en word uitgezwaaid tot ik de hoek om ben :D

5. KnuffieQ

KnuffieQ Niet meer actief

Gewoon gaan als jij het matje niet mooi vind is het zeker de moeite waard.

Hier met 3,5 maand voor het eerst geweest.

Zelf knippen zou ik niet doen als je geen ervaring hebt met knippen als het fout gaat loopt ie voor aap.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier met 10 maanden voor het eerst de tondeuse er overheen gehaald, daarna nog twee keer en van de week een vriendin ingeschakeld...die kan er wat meer model in brengen, ik kan maar één coupe :D

Als je het zelf niet aandurft of niemand kent die dat kan dan gewoon naar de kapper...

7. Metire

Metire Niet meer actief

Mijn zoontje is toen hij 18 maanden was voor het eerst naar de kapper geweest, tot die tijd heb ik het zelf geknipt! Gewoon in de kinderstoel voor de tv en dan snel knippen :)

8. moorske

moorske Actief lid

4 jan 2008
    479
    0
    0
    yep hier het zelfde, ook van de week voor de tv zelf geknipt....best goed gelukt hihi...
    Hij kreeg ook zo'n matje en een paar lange sprieten boven op.

Deel Deze Pagina