Baby 7 weken slaapt overdag slecht

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Groovy87, 30 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Mijn zoontje van 7 weken heeft overdag erg veel moeite om in slaap te komen. Dat begint eigenlijk al na zijn ochtendfles van 7 uur, dan duurt het gemiddeld een half uur/drie kwartier voor hij in slaap komt. Hij is dan een hele tijd aan het mopperen en soms gaat het over in echt huilen en raakt hij overstuur. Hij slaapt met een speentje en vaak is hij die dan kwijt, maar soms als ik hem terug wil geven dan pakt hij hem niet omdat hij hem niet wil. Na een tijdje valt hij uiteindelijk in slaap, maar is dan vaak na een half uur weer aan het mopperen/huilen. Dit gaat de hele dag zo door met zijn slaapjes, heel af en toe slaapt hij ineens een paar uur achter elkaar maar de laatste dagen is dat eigenlijk niet meer aan de orde. Na zijn fles van 19u valt hij heel goed in slaap en na zijn laatste voeding om 23u valt hij ook gelijk in slaap zonder mopperen en slaapt hij vaak de nacht door. Wat kan ik er aan doen dat hij overdag ook beter slaapt?? Ik merk dat ik zelf erg onzeker ervan wordt en ook bijna niet meer met hem op pad durf te gaan overdag omdat ik bang ben dat hij dan gaat huilen en niet wil slapen, of dat ik hem niet in slaap krijg als we weer thuis zijn. Hij slaapt trouwens in de puckababy, gisteren heb ik het weer zonder puckababy geprobeerd maar dan slaat hij zichzelf telkens wakker dus dat werkt niet.. We zijn ook net overgestapt van borstvoeding naar flesvoeding en heel af en toe heeft hij wel krampjes, maar ik heb het idee dat dat niet de oorzaak is van het huilen in bed want dan ziet hij er niet uit alsof hij kramp heeft op dat moment..
    Heeft iemand tips of adviezen? Of opbeurende woorden, die zijn ook van harte welkom ;)

2. Ingeltje33

12 okt 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb je alle medische mogelijkheden uitgesloten? (reflux, allergie, pijn in de oortjes, spijsvertering etc.).
    Ik ken je gevoel en helemaal dat je niet meer van huis wegdurft, want stel dat je dan een slaapje verstoort? Ik ben zelf ook heel veel met haar thuisgebleven, totdat ze wat langer kon wakkerblijven. Toen durfde ik in haar wakkerperiodes wat meer te ondernemen.

Bij ons heeft het boek Baby in een droomritme van Stephanie Lampe heel erg geholpen om iets van een ritme te krijgen. We zijn vanaf toen heel erg naar haar gaan kijken en hebben ons daarop aangepast. Dus sliep ze kort, dan deden we soms tot wel 6 slaapjes per dag overdag. Sliep ze lang, hielden we dat aan. We hadden dus totaal geen vast schema, ook niet met de voedingen.

En opbeurend: ik zei het toevallig vandaag nog tegen mijn man dat het echt klopt wat ze altijd tegen ons zeiden, dat ze uiteindelijk vaak beter gaan slapen als ze op minder slaapjes overgaan. Want sinds ongeveer 2 maanden komt het bij ons steeds vaker voor dat ze een langer slaapje overdag doet.

Dus het komt goed, wanhoop niet, en probeer zoveel mogelijk te voorkomen dat je kindje oververmoeid raakt. Dus helpt het om je mannetje in slaap te wiegen, in een draagdoek te nemen, auto te rijden, etc. Gewoon doen! Want oververmoeid ben je vaak verder van huis om de boel weer in een ritme te krijgen.

Succes!

3. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Reflux heb ik ook nog aan zitten denken, we hebben zijn bedje wel iets verhoogd aan het hoofdeind. Maar hij spuugt eigenlijk helemaal niet veel en dat hoort toch juist bij reflux? Het stomme is ook als ik weg ga dat hij in de reiswieg ook niet echt wil slapen en in de maxi cosi vaak wel in slaap valt.. Ik weet ook niet waar ik nu goed aan doe, gewoon wel de deur uit gaan als ik dat wil of me aanpassen aan hem en zoveel mogelijk thuis blijven? Het voelt zo dubbel, ik wil dat hij er aan went om ook mee te gaan overal naar toe en aan de andere kant wil ik dat hij goed slaapt...

4. Ingeltje33

12 okt 2012
    77
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij verborgen reflux spugen ze juist niet tot bijna helemaal niet, ze slikken hetgeen naar boven komt weer door. Mijn dochter slikte alles altijd heen en weer en soms kwam er nog uren na de voeding ineens een scheutje terug, vaak in het bedje of als we haar uit bed haalde.

En over uitstapjes, dat is lastig. Ikzelf vond en vind het slapen van mijn dochter het belangrijkst, leuke uitstapjes komen later wel. Maar die keuze moet je zelf maken. Ik geloof niet dat kindjes die wat meer thuis zijn omdat ze ergens anders niet zo goed slapen te beschermd worden. Ikzelf vertrouw erop dat mijn meisje het gelukkigst is als ze niet oververmoeid is en als ze lekker in haar vel zit, ze juist meer geniet van uitstapjes. Ze moeten al zo snel zo veel vind ik zelf. Maar goed, kijk gewoon goed naar je kindje, dan zie je zelf wat je kindje leuk vindt.

5. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Dit zou mijn verhaal kunnen zijn.. mijn zoontje is ook 7 weken! En heb sinds een paar dagen precies hetzelfde! Ik ben ook zoekende wat het nou kan zijn... denk ook verborgen reflux.. de klachten die jij beschrijft heb ik ook hier! Ik lees even mee dus....

6. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ik vind het slapen van mijn zoontje ook belangrijker dan uitstapjes hoor. Alleen soms voel je je zo opgesloten in je huis dan. En ik merk dat ik dingen om hem heen plan nu. Als ik even naar de winkel moet doe ik dat dan liever niet want stel dat hij daarna niet meer goed in slaap komt.. Dat soort dingen :) En dat wil ik eigenlijk helemaal niet.. Misschien toch maar een keer na laten kijken of het geen reflux is dan! Het is zo lastig, rond deze leeftijd maken ze ook allemaal ontwikkelingen door, en hij is van de borstvoeding naar de flesvoeding dus daar moet hij aan wennen, en hij heeft kiss syndroom waar hij voor behandeld is en dan nu sinds kort dus dat slechte slapen overdag. Dus het is dan ook zo lastig om te zeggen waar het allemaal van komt! Je voelt je alleen zo hopeloos op een gegeven moment :)

7. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ik heb trouwens gelijk dat boek besteld, bedankt voor de tip!

8. Miranti

Miranti Fanatiek lid

1 jan 2013
    1.445
    0
    36
    Wat lastig he!? Hier rommelt onze man ook heel erg, en het meeste overdag! Jouw verhaal is best herkenbaar.. Hier is hij soms wel 2,5uur achter elkaar wakker! Ik doe van alles om hem in slaap te krijgen, maar ik probeer niet teveel van het ritme af te wijken.. Ook hier is verborgen reflux besproken ( omdat hij veel wakker blijft, jammert, veel smakt, onrustig is en ik laast al eens aan had gegeven vaak wat zuurs te ruiken), we hebben op advies Johannesbroodpitmeel gekocht en hij krijgt dit sinds gisteren, maar ik merk er helaas niks van..

Ik lees hier ook nog even mee dus.

9. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb gisteren een soort gelijk verhaal hier neer gezet over m'n dochter van ruim 7 weken. De eerste 4 weken was ze erg rustig, we hoorden haar nooit en moesten haar vaak wakker maken voor een flesje. Nu sinds een week of 3, na haar eerste sprongetje ongeveer, is het overdag lastig. Ze slaapt amper, eigenlijk alleen als ze bij ons ligt en zodra we haar 'weg leggen' begint ze te huilen. Van de week heb ik haar in bed gelegd overdag en ben niet gelijk naar haar toe gegaan wanneer ze huilde maar na enige tijd was ze zo over haar toeren wat ik zo zonde vind voor zo'n klein meisje dat ik haar weer uit bed heb gehaald. Het is alleen zo vreemd want 's avonds na haar laatste fles valt ze wel lekker in slaap in haar eigen bedje. Nu heb ik vandaag een draagdoek besteld en nu lijkt het iets beter te gaan, maar ik vind het ook erg lastig allemaal.
    Een echt antwoord heb ik niet maar ik heken het wel helemaal en met mij nog een aantal moeders waardoor ik denk dat het ook een soort fase is en we er 'doorheen' moeten maar vind het erg zonde voor m'n kleine meisje..

10. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Het doet me inderdaad ook wel goed om te lezen dat er veel herkenning is. Dan klinkt het iets meer als een fase waar we allemaal last van hebben ja :) Je gaat gewoon denken dat er iets met je kleine aan de hand is ofzo..

11. nina82

nina82 Lid

27 jan 2013
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    C1987, het lijkt mijn verhaal wel. Mijn dochter is negen weken en slaapt ook slecht overdag. Na de laatste fles is ze helemaal knock out en slaapt de hele nacht. Ik heb het cb gebeld en daar zeiden ze, leg haar na de fles eens in de box en laat haar even spelen. Let goed op wan ze moe wordt, dus als ze gaapt, in haar oogjes wrijft, weg kijkt of staart of gaat jammeren, leg haar dan meteen in bed. Hier werkt dat al aardig. Sinds dien slaapt ze meer en is ze veel vrolijker.

12. RoAn1981

RoAn1981 Fanatiek lid

17 nov 2011
    1.858
    461
    83
    Ook wij hadden dat probleem toen ons meisje die leeftijd had, maar bij ons was er wel degelijk iets aan de hand. Sinds ze aan de Pepti en maagzuurremmers zit, gaat het slapen overdag stukken beter. Eerst dus de medische dingen uitsluiten, dan evt. beginnen met de ritme-dingen.

13. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Nina82, bedankt en fijn dat het toch ook wel herkenbaar is. Dat wat jij beschrijft heb ik ook al gedaan, zowel in bed gelegd, de box als de wagen maar telkens als ik haar weg leg is ze klaar wakker en gaat ze huilen. Hopelijk gaat het snel wat beter met m'n meisje en lukt het dan wel om haar in bedje te leggen zodra ze signalen van vermoeidheid laat zien..

14. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    Ik denk echter overgang van borst naar fles is
    dan krijgen de kindtjes ook weer krampjes
    dan wordt de ontlasting iets harder en ook pijnelijk
    alle kinderen krijgen daar last van .

maak lekker warme kruikjes met hydrofiele luiers om
    zijn buikje dat doe ik ook en dat deden ze ook in ziekenhuis
    toen ie net gebboren was en last van de krampjes had

15. Juni83

Juni83 Actief lid

6 nov 2011
    431
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier een mannetje van 8 weken dat 7 weken aan een nauwelijks sliep overdag. Het zou zo mijn verhaal kunnen zijn.
    Ik heb ook alles geprobeerd incl. Ritme en regelmaat maar niks hielp.
    Had wel het idee dat het geen reflux ofzo was dus ben ruim 1,5 week geleden naar een osteopaat geweest en had gelijk een ander mannetje!! Zo fijn! Hij is nu na elke voeding 1 uur en een kwartier wakker en slaapt dan tot de volgende voeding.
    Ik zeg ook eerst het medische uitsluiten natuurlijk, maar een osteopaat is nu heilig bij mij ;) :)

16. Groovy87

Groovy87 Bekend lid

15 okt 2012
    748
    6
    18
    Ik ben bij de huisarts geweest en moet 12 nov naar de kinderarts met hem. Misschien toch verborgen reflux.. Hoop dat ze ons kunnen helpen! Heb vandaag ook het boek binnen gekregen, dus daar ga ik me ook eens in verdiepen :)

Deel Deze Pagina