We hebben altijd familie die tot nu toe bereid is geweest op te passen als dat nodig was, dan wel als we iets met zijn tweeën gingen doen. Maar ik zou ook graag een oppas willen hebben die eens een paar uurtjes oppast 's avonds. Maar hoe ontmoet je een goede en leuke oppas? Hebben jullie tips?
Via-via. Onze oppas is de dochter van een vriendin van een vriendin, die in A'dam kwam studeren en graag wat uurtjes oppaswerk wilde. Haar moeder heeft al haar vriendinnen die hier wonen ingelicht en nu past dochter bij 3 gezinnen op, die allemaal tot de kennissenkring van haar moeder behoren. Voor mij voelt dat wat fijner dan een helemaal wildvreemde oppas, ik wil altijd wel iemand kennen die hen al kent, als je begrijpt wat ik bedoel. (en ik zie bij je post staan dat je om half zes bezig was. da's inderdaad wel vroeg...)
De onze hebben we via een briefje van haar bij de super. Gebeld en kennismakingsprek gehad, klikte met ons en met onze zoon (vind ik ook heel belangrijk; hij staat bij wijze van spreke nu donderdags te springen als ze komt ). Tegelijkertijd had ik me voor 3 maanden aangemeld bij de site oppasgezocht.nl, kostte toen 15. Wel contact met een paar mensen gehad maar dat werd uiteindelijk niets.
Ken je geen andere jonge ouders in de buurt? Of oudere volwassenen met een puberdochter/zoon, die je kent van de sportclub? (Zo kwam ik vroeger aan mijn oppasadresjes). Viavia werkt altijd goed. Maar ja, dan moet je wel een ingang kunnen vinden.
wij hebben nu ook (eindelijk!) via via onze oppas gevonden. De dochter van een collega van mijn vriend. Misschien kun je zo iemand vinden?
Wij hebben ook genoeg oppas in de omgeving. Maar ik zit ook wel steeds meer te denken aan iemand die eens in ons hui wil oppassen voor zo nu en dan een avondje. Maar ik zou ook niet weten waar ik die moet vinden. Misschien mijn nichtjes..?