Ik vind het niet zo mooi. Josje, Noortje, Eefje, Maartje, Floortje, Bregje/Brechje/Brechtje/Bregtje of iets dergelijks vind ik dan mooier.. Of Pleun of zo?
Namen in verkleinvorm vind ik persoonlijk niets, lukt me vreselijk als je volwassen bent. Maar het is niet mijn kindje dus jullie moeten gewoon doen wat jullie leuk vinden!
Ik vind het heel leuk!! Iedereen heeft natuurlijk een andere smaak ^^ maar je moet kijken naar wat jij mooi vindt. Gepest wordt ze iig niet hoor! Nogmaals, ik vind het echt een leuke naam.
Joh, gewoon lekker voor die naam gaan! Je ziet al aan de reacties hoe verschillend iedereen er in staat. En alle meiden die de naam niet mooi vinden, hebben waarschijnlijk weer favoriete namen die jij niet mooi vindt. En wat betreft namen met -tje of -je: lekker boeiend! Ik heb ook zo'n naam en echt waar, ik heb daar nog NOOIT over nagedacht TOT er iemand over begon. Ik was toen 30 Oja, en ik vind Guusje echt een leuke naam!
Gepest zal wel meevallen, misschien op late leeftijd met Guus kom naar hus maar dat is niet echt pesten haha. Ik vind -tje namen alleen leuk als de afkorting ervan ook leuk en volwassener klinkt zoals Noortje (Noor) en Floortje (Floor). Maar Guusje wordt Guus en dat lijkt me als volwassene of vrouw in het algemeen echt niet leuk. Als je het echt graag wilt, dan zou ik haar een tweede naam geven. Mocht ze als tiener erg meisjesachtig zijn en een vrouwelijke naam willen dan kan ze altijd nog haar tweede naam gebruiken Ps. Ze kan natuurlijk ook een hele stoere meid zijn die erg trots is op haar naam, en dan hoeft de tweede naam helemaal niet gebruikt te worden maar dan heb je er wel rekening mee gehouden!