Help! Mag dit wel??

Discussion in 'Voeding' started by Kitty07, Jun 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Financieel administratief medewerker
    Ergens in Limburg
    Hallo dames,

Even een dringend vraagje mbt het aantal flessen!

Mijn zoontje is nu 5.5 maand en eet al vanaf 4 maanden groenten en fruit. Dit gaat supergoed en hij vindt het heerlijk. :)

Het CB vertelde mij met de 4 maanden controle dat fruit nooit een voeding vervangt maar groenten dus wel.
    Dus toen vroeg ik hoeveel groenten een fles verving.
    Ze vertelde toen dat je begint met een aantal hapjes en mss dan een schepje melk weglaat enz enz.
    Later begreep ik van de wijkverpleegkundige dat een heel potje 4+ groenten (125 gram) in principe een voeding vervangt.

Nou, mijn zoontje smult van de groenten en eet dus al een aantal weken rond 17:00 zijn potje groenten op ipv een fles.
    Nu dus nog 4 flessen van 200 cc, 50 gram fruit en 125 gram groenten.
    Hij heeft duidelijk geen honger en slaapt ook heerlijk de klok rond. :)

Maaaaaaaaaaaar......nou lees ik ineens ergens anders dat groenten NOOIT een fles mag vervangen vóór 6 maanden!! :(:(

Had ik mijn zoontje toch een 5e fles moeten geven (en ook de groenten)?

Ben nu zo bang dat 'ie mss te weining voedingsstoffen heeft binnen gekregen....:(:(:(

Wie o wie kan duidelijkheid geven?

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Geen zorgen: 4 flessen is nog prima! 800 ml melkvoeding in combinatie met andere voeding is heel mooi maar hou het voorlopig nog wel even zo (tot 6 maanden)

Mijn kids gingen met 4 maanden over op 4 flessen zonder bijvoeding dus in jouw geval is de bijvoeding alleen maar extra!

3. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Pffffffffffffffffff....pak van m'n hart!!!!! ;)

Bedankt voor je reactie!!! :)

4. Nova81

Nova81 VIP lid

Nov 18, 2009
    5,879
    1
    36
    Nee inderdaad geen zorgen.... Je geeft nog 4 flessen van 200cc, dus 800cc per dag en dat is prima.
    Maar zoals Cygnet2 al zegt, nu even niet minderen.
    Hier gingen we bij 7,5 maand of zo naar 3 flessen. Toen at ze hier groenten,fruit en brood.

5. wendy339

wendy339 VIP lid

Oct 27, 2010
    9,744
    1,061
    113
    Dat krijgt mijn uk ook hoor, die heeft alleen in de ochtend en in de avond een fles van 210. En in de laatste 3 kleine schepjes rijstebloem. (maar ik heb ook een flinke knul). Je geeft niets te weinig hoor!

6. Kitty07

Kitty07 Fanatiek lid

Jan 5, 2011
    2,297
    25
    48
    Ergens in Limburg
    Bedankt dames!!

Stemt me echt weer gerust! :)

Share This Page