Inspiratieloos voor avondmaaltijd

Discussie in 'De lounge' gestart door julialove, 24 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Altijd dat avondeten weer.. Wat moet ik nu weer eten? Dit zijn de dingen die ik altijd denk als ik weer een avondje alleen ben met het avondeten.

Voor dl is het makkelijk, dan trek ik een bakje ingevroren eten uit de vriezer en klaar. Zelf eet ik dan altijd wat simpels als een broodmaaltijd of een soepje. Maar ik ben het ondertussen een beetje beu, zeker nu ik de laatste weken wat vaker alleen ben 's avonds.

Maar dan sta ik in de supermarkt en kun ik me niet bedenken wat te eten. Terwijl ik al heel de ochtend aan het verzinnen was wat ik ga eten. Nu moet ik straks dus alsnog naar de supermarkt, maar ik heb nog altijd geen flauw idee wat ik ga halen.

Mijn vraag aan jullie: als je vanavond alleen voor jezelf moest koken, wat zou je dan eten?

Ik heb geen zin om lang in de keuken te staan, in de avond is het hier altijd hectisch dus een snel gerecht is wenselijk. Een budget heb ik niet echt hoewel ik het niet al te duur wil maken. En liever geen aardappelen omdat we dat doorgaans elke avond eten als mijn man mee eet. Verder lust ik heel veel, het enige wat ik echt niet eet is tomatensaus of gerechten waar dit in zit.

Verras me maar!

2. mammie1982

mammie1982 Fanatiek lid

25 aug 2010
    1.459
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als ik alleen eet dan trek ik meestal een zak gemengde sla open, blikje tonijn, pijnboompitten en geitenkaas erdoor. Met olijfolie besprenkelen. Stukje zalm erbij bakken en een stokbroodje

3. kaatjuh81

kaatjuh81 Actief lid

20 apr 2015
    141
    0
    0
    NULL
    NULL
    de nieuwe maggie noodles, kipfilet bakken wat groente erbij wokken en dan de kruiden, water en noodles toevoegen. Vind het erg lekker wanneer ik alleen ben en weinig tijd wil spenderen aan het avondeten

4. ShineBright

ShineBright Fanatiek lid

29 jan 2014
    2.251
    670
    113
    Als ik alleen ben nou ja zonder man dan maar wel met mijn zoontje dan rijden wij naar de MacDonalds ;)
    Maar dit komt dus niet vaak voor vandaar dat wij dat dan doen.

En anders ben ik gerust van het makkelijke hoor, pizza of broodjes ofzo.

Maar ja als het vaker zou zijn dan zal ik gewoon koken.

5. julialove

julialove Actief lid

23 dec 2014
    152
    0
    0
    NULL
    NULL
    McDonalds is idd lekker maar helaas heb ik geen rijbewijs en auto dus is dat al geen optie. Eten bestellen doe ik niet zo graag, bovendien zit je dan vaak met een minimumbedrag wat je moet bestellen hier.

Ik heb een tijdlang veel eten ingevroren en dat moet ook een keertje op dus doe ik dat vaak opwarmen voor dl als mijn man niet thuis is. De avonden dat hij er wel is eet dl met ons mee en anders blijft dat eten maar liggen.

6. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    pasta naar keuze
    kipfilet bakken in stukjes, met een paar spekjes.
    Daar doorheen spinazie (deelblokjes) en dan boursin.
    Heel snel klaar en hier eten de kinderen de vingers erbij op.

7. Zusterke

Zusterke Niet meer actief

Volgende keer ook eten voor jezelf invriezen. Eet je samen met je dochter uit de vriezer.

8. Lisa2

Lisa2 Fanatiek lid

21 apr 2013
    3.540
    1.551
    113
    Als ik alleen eet haal ik altijd een maaltijdsalade bij de ah en het liefst met zo'n 35% korting sticker.

Soms met een broodje erbij, want ik vind ze niet echt vullen.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Als ik alleen eet dan maak ik vaak iets van:
    Kip tandoori
    Kip madras
    Italiaanse salade
    Pasta di olio
    Soepje

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Lekkere maaltijdsalade met alles wat je nog hebt liggen. Altijd goed :)

11. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.500
    4.342
    113
    Vrouw
    Als ik alleen eet of samen met mijn dochter, dan haal ik zo'n viscuisine van iglo met zo'n bakje magnetron-rijst, dat roer ik dan door elkaar.

(Haha, is echt heerlijk. Maar de omschrijving klinkt toch goor!)

12. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik eet graag dan een maaltijdsalade. Vind de Marokkaanse van de AH wel heel lekker :) Of maak er zelf 1 met gemengde sla, geraspte wortel, gebakken champignons, stukjes gebakken kipfilet en walnoten.

Ook hebben ze van de Knorr van die zakken pasta, ff in kokend water en je hebt lekkere pasta..jajaaaaa uit een zakje (i know!!!) maar voor de vlot vlot of als je gewoon geen zin hebt om uitgebreid te koken.

13. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Vis en rijst is ook lekker!
    Ik kies dan vaak voor een pangasiusfiletje, lekker gekruid. broccoli en rijst.

14. sanna1986

sanna1986 Niet meer actief

Ohh ik eet heel vaak alleen vaak was het ook slecht. Nu doe ik sonja bakker sinds maandag wat een verademing dat ik niet hoef te bedenken wat ik moet eten :p

15. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
  16. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Ik eet dan vaak: couscous met komkommer, feta, rozijnen, cherrytomaten en wat griekse yoghurt als dip.
    Of ravioli met rode pesto, rucola mozzarella en cherrytomaten
    Of een makkelijke soep
    Of een maaltijdsalade
    Of wraps

17. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Pasta carbonara en salade
    Pasta met tonijn beetje tomaat witte wijn ui en knoflook.
    Rijst met kip, groenten en een woksausje
    Maar het liefst dan biefstuk brood en gebakken groenten.

18. Chocochippie

Chocochippie Niet meer actief

Ik eet om de week elke avond alleen.
    Gisteren heb ik tagliatella met broccoli cherrytomaatjes en kip gemaakt.
    Vanavond eet ik een kant en klaar maaltijd.
    Beetje verschillend eigenlijk, maar probeer wel zoveel mogelijk zelf te koken.

19. Rylie

Rylie VIP lid

14 jun 2010
    5.757
    490
    83
    Vrouw
    Patissier
    Noord Brabant
    Als ik alleen moet eten maakte ik vaak gevulde paprika met rijst.
    Of een stukkie vis. Met groente.
    Lasagne per portie invriezen. Hoef je alleen maar in de oven te doen en wat geraspte kaas overheen te doen. Deed ik altijd wat later anders verbrande het. ;)

Verder zorgde ik er voor dat als ik iets maakte vaak voor 2 personen kookte of meteen Een grote pan soep. Lekker invriezen.
    je zelf voor al niet te moeilijk maken

20. 2jees

2jees Niet meer actief

Ik ga vaak op maandag naar de winkel en haal dan een paar soorten groentes, net wat er ligt. Ik zoek er vlees oid bij, pasta en rijst heb ik vaak nog wel, sla ik alleen groot in met een aanbieding.
    Dus met prei en paprika lekker macaroni, andere groenten gewoon met aardappels en klaar.

Trouwens, waarom voor je dochter uit de vriezer en zelf brood?
    Maak iets lekkers vers en smul er samen van!?

Deel Deze Pagina