Inspiratieloos

Discussie in 'Babynamen' gestart door Charlie11, 30 nov 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik ben ondertussen 28 weken zwanger van de tweede en we zijn totaal inspiratieloos wilt betreft namen. We weten nog niet of het een jongen of een meisje is.

Voor een jongen vinden we F.inn leuk, maar het staat me niet aan dat het in de top 10 staat. Ook vinden we F.lorian leuk, al heb ik liever iets met 2 lettergrepen.

Voor een meisje zitten we totaal niet op 1 lijn. We vinden L.ynn leuk, maar is ook weer top 10. Zelfde geldt voor F.enna. B.enthe vind ik ook leuk, maar heeft een rare betekenis is in de taal die m'n man spreekt. Bij de eerste vonden we L.isa leuk als het een meisje was geweest, maar ook deze naam vind ik te populair.

Ons eerste zoontje heet erruJ (even omdraaien)

Ik word nu toch wel een beetje nerveus dat we niets hebben. Wie kan helpen?

2. Tamar86

Tamar86 Lid

30 jun 2014
    93
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou het loslaten dat het al in de top 10 staat. Als jullie de naam leuk vinden, en het komt in jullie naaste omgeving niet voor is het prima toch?

3. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een naam die veel voorkomt en vond dat vaak vervelend. F.inn is daarom de vorige keer ook afgevallen. Ik hoorde die opeens overal. Ook voelt het als tweede keus omdat het m dus de vorige keer niet Is geworden.

4. Fides

Fides Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.139
    22
    38
    On plaats van Finn :

Senn
    Quint

In plaats van Florian :

Floren
    Florijn
    Floris

5. Roanna

Roanna Bekend lid

24 aug 2015
    880
    395
    63
    Voor een jongen:
    Niek, Aron, Friso, Timo, Job

Voor een meisje:
    Elise (lijkt op Lisa, maar net wat minder populair)
    Nienke
    Ninthe
    Rosa

6. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik ken een Jurren en z'n zusje heet Lenthe.

7. Aries

Aries Niet meer actief

Felix
    Fedde
    Thije
    Milo
    Cas

Nienke
    Zonne
    Dewi
    Lena
    Femke

8. Merell90

Merell90 Bekend lid

30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Jochem
    Melle

Elles
    Merel

9. Stringetje

Stringetje Fanatiek lid

7 feb 2015
    1.213
    478
    83
    Gelderland
    Tegenwoordig valt het volgens mij echt wel mee met hoe vaak een populaire naam voorkomt. Voorbeeld; bij de opvang van mijn dochter zit 1 Sophie en 2x Willemijn. Dachten de ouders vd Willemijntjes misschien origineel te zijn. ;) Dit zegt ook niet alles maar ik hoor dit vaker.

Ik zou lekker gaan voor Finn of Lisa, en deze namen klinken super bij de naam van jullie zoon!!

10. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ene moment denk ik dat ook, andere moment staat het me gewoon echt tegen. Ook omdat ik het leuk vind dat de naam van ons zoontje minder vaak voorkomt.

De namen die zijn genoemd stonden een aantal van op mijn lijstje, maar vindt ml niet leuk. Jochem, Fedde, Lenthe, Thije. Merel, Femke, Lena en Nienke vindt ml leuk maar is het weer net niet voor mij

11. RosanneMarie

RosanneMarie Bekend lid

19 okt 2015
    751
    133
    43
    NULL
    NULL
    Ik vind Lisa een erg leuke naam! Ik heb juist het idee dat je hem de laatste tijd minder hoort!

Misschien vind je dit ook leuk
    Imme
    Lieke
    Fiene
    Rosa
    Diede
    Jente

Finn en florian ook echt leuk!
    Ik vind Florenz ook altijd een leuke naam voor een jongetje en Floris ook, maar misschien niets voor jullie :)

12. Charlie11

Charlie11 Actief lid

10 aug 2012
    350
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik vind Floris ook leuk, maar klinkt niet lekker met de achternaam.
    Op het werk zijn er 3 lisa's haha. Dat waren er nog meer! Ook heet het dochtertje van een vriend zo, maar die zie ik zo weinig dat dat vrij weinig uitmaakt.
    Toch maar weer een nachtje over slapen. Vind het namelijk wel een hele leuke naam en klinkt ook leuk met de naam van ons zoontje.

13. Mia11

Mia11 Lid

21 okt 2012
    36
    1
    0
    NULL
    NULL
    Charlie!!! Leuk voor allebei :D

Deel Deze Pagina