mijn dochter is nu 1,5 en ben af en toe zo inspiratieloos qua gerechten voor haar. Probeer haar mee te laten eten maar soms kook ik ook apart voor haar ( oppasdagen sowieso) Hebben jullie nog simpele en gezonde recepten?
Kijk eens in het wat at jou kindje vandaag topic. En als tip, eten wat jij eet. Onze zoon eet nu al praktisch wat wij eten. Geen zout, weinig kruiden. Uit pakjes of zakjes kook ik niet. En nitraatrijke groente max 2 keer per week. Plus bepaalde groente nog niet, dan vervang ik dat of laat t weg. En ik heb altijd groenten in de vriezer, een aardappel, wat rijst of spaghetti is zo gekookt.
Ik pluk vaak wat dingetjes van ons eten af. Een stukje courgette, met een paprika en daar kook ik dan pasta of rijst bij en als we zelf aardappel eten, krijgt hij aardappel. Soms doe ik een inimini beetje paprikapoeder door zijn eten of een beetje kaneel op zijn appeltje. Gewoon om te laten wennen en gelukkig gaat dat goed. Ik kook ook vaak uit het kookboek opperdepop voor mijn zoontje. Daar staan recepten in tot en met 3 of 4 jaar. Zou je ook eens in kunnen kijken