Ik ben nu 27 weken zwanger en voel me verder prima. Dus als er een leuk dancefestival is,ga ik er gewoon nog steeds heen. Met als enige verschil dat ik nu nuchter blijf en niet te dicht bij een box ga staan en zorg dat ik de ruimte heb.. Heb nu nog 2 feestjes gepland staan,de laatste over een maand en dan is het wel ff over denk ik.. Ook ga ik nog paar keer per week naar de sportschool en volg ik groeplessen als zumba,bodypump enz.. Ik merk wel dat ik mensen soms zie kijken op die feesten en sportschool..zo van : wat doet zij hier nog ? Zelf zie ik het probleem niet zo eigenlijk.... Hoe denken jullie hierover? Nog meer die dit gewoon nog doen? Ik zie ze weinig eigenlijk
Ik ben net (tijdelijk) gestopt met sporten op de sportschool. Ga met vakantie en heb het idee dat ik daarna niet meer ga (ben nu 33 weken zwanger). ik stond daar nog gewoon gewichten te heffen en op de crosstrainer enzo. Natuurlijk ging ik er niet heen om steeds een tandje bij te zetten, maar juist door te blijven sporten en te bewegen voel je je lekker! En het maakt je sterker en dat heeft je lijf ook nodig. Dus zolang je niet over een grens gaat is het prima hoor, je merkt het vanzelf. Net zoals met uitgaan! Ik ben tot 28 weken gewoon lekker gaan stappen hoor..haha..En ja dan krijg je opmerkingen en vragende blikken..nou en? Je leven is niet voorbij en nogmaals..zolang jij het volhoudt en je ook je rust neemt is het prima. Lekker van genieten hoor!
Gewoon lekker doen waar jij zin en behoefte aan hebt. Maar ik denk inderdaad dat je een van de weinige bent die nog naar festivals gaat. Ik ben daar al ver voordat ik zwanger werd mee gestopt, omdat ik die behoefte ook niet meer had (ben denk ook al wat ouder dan jij).
Ik denk dat naar de sportschool gaan juist nog goed is voor je lijf! Zolang jij je er goed bij voelt en niet meer doet dan dat je lichaam aan geeft is t prima toch! Ook de feestjes moet je zelf weten. Mensen weten t toch altijd beter, je doet t niet gauw goed als zwangere meent iedereen iets over je te mogen zeggen
Gewoon lekker doen wat voor jou goed voelt! Mijn vriend moet 3 weken geleden nog optreden hier in de stad met zijn band, nou daar ben ik dus écht wel bij geweest hé ze hadden wel geregeld dat ik regelmatig kon zitten, maar heb ook nog genoeg gestaan en een beetje gedanst. En tot twee weken geleden zat ik ook elke week nog bij hun in de oefenruimte... Nu niet elke keer meer omdat ik meer moe ben en dan niet de hele avond daar wil zitten, maar mezelf meer een plezier doe met lekker op de bank in m'n pyama maar jammer vind ik dat soms wel en soms ga ik nog steeds mee Sporten deed ik voor de zwangerschap al niet bij een sportschool, dus daar kan ik weinig over zeggen. Maar vind wel dat je gewoon lekker moet doen wat je zelf wil en wat goed voelt.. Ik doe bv nog wel gewoon boodschappen, lopend of op de fiets. Ja dan moet ik soms wel wat tillen (niet te zwaar hoor, daar hou ik echt wel rekening mee) maar ik heb er geen last van... Zie dus niet in waarom dat niet zou kunnen...
Hoi, Bij sporten zou ik zeggen: oké Maar een dancefestival? Heb weleens gelezen over een onderzoek naar harde muziek en zwangeren in het derde trimester. Deze zwangere vrouwen moesten aangeven wat de reactie van hun ongeboren kind was op harde muziek. Volgens mij was het onderzoek afgeblazen omdat meer dan de helft van de vrouwen afhaakte omdat hun kind zo vreselijk onrustig werd en het niet goed voelde. Lees dit maar eens: Fun in de zwangerschap De menselijke maat - MoedersMoeders Het is jouw verantwoordelijkheid natuurlijk en misschien blijft jouw baby er wel heel relaxed onder maar ik zou het mn beeb niet aan willen doen eerlijk gezegd...
Zeker blijven doen. Vind het juist supertof van je dat je het gewoon nog doet en kunt. Mensen kijken, naar mijn inziens, altijd raar wanneer het iets betreft wat ze zelf nooit zo zouden doen. Hoezo oogkleppen?
Ik ben niet zo van het uitgaan maar af en toe ga ik wel eens naar een leuk concert. Gisteravond nog gedaan, had een stoel gevraagd zodat ik kon zitten ivm rugpijn en dat ging prima. Nog eentje gepland in november. Vond het wel wat griezelig gisterenavond, was het eerste concert sinds ik zwanger ben, maar het ging super. Ik zou daar zeker niet mee stoppen ineens.
Ik heb dit overlegd met mijn vk, gelijk aan het begin van mijn zwangerschap, omdat mijn vriend dus in een rockband speelt en nog wat optredens geplanned had staan, die ik niet wilde missen. Ook ga ik altijd regelmatig (wekelijks) mee naar de oefenruimte. Volgens mijn vk komt het dat veel baby's in de buik onrustig worden omdat ze 'schrikken' en overweldigt zijn door het geluid, omdat het vaak een kwestie is van een keer naar een concert of optreden. In mijn geval raadde ze me aan om gewoon lekker mee te blijven gaan naar de oefenruimte omdat de baby went aan het geluid en de trillingen. En toeval of niet, zowel in de oefenruimte als bij een optreden merk ik geen verschil in activiteit en heb ik niet het idee dat het onprettig is ofzo. Denk dat ook hierin gewoon geld, doe wat goed voelt. Voor mij voelde dit goed. Lekker buiten op een zomeravond, genieten van de muziek en stem van mijn lief, terwijl ik zachtjes tegen onze zoon zei dat ie goed moest luisteren omdat dat z'n papa is.. <3
In de auto en thuis heb ik mijn muziek ook altijd keihard staan, dus die van mij zou het onderhand ook wel gewend moeten zijn
Je zegt het als grapje, maar ik heb dus onderzoeken gelezen waaruit wel bleek dat baby's met zangeressen als moeder, die tijdens de zwangerschap doorgingen met zingen, beter muzikaal aangelegd schijnen te zijn vond het een leuk weetje...
Mijn zusje ging toen ze zwanger was regelmatig naar concerten van haar favoriete band (metal) waarvan de laatste toen ze 37 weken zwanger was. Na de bevalling kon ze op vol volume een cd van die band aanzetten en ging die kleine heerlijk slapen, was het beste middel als hij zijn huiluurtje had . Dat waren bekende geluiden. Nu nog vindt hij het leuk, hij is 15 maanden en als hij die ene band hoort gaat hij klappen en dansen en stopt spontaan met mokken of huilen, haha. Ik geloof niet dat hij er last van heeft dat zijn moeder concerten bezocht .
Je moet doen waar je je goed bij voelt Ik heb nog gesport tot 2 weken voor de bevalling. Niet meer zo actief als daarvoor uiteraard ooo vanwege de bekkeninstabiliteit. Ik fitness trouwens en ik had het programma gewoon aangepast. Vond het heerlijk om nog beetje beweging te krijgen zo.
Inderdaad gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Je lichaam of baby geeft het vanzelf aan, als het niet goed is.
Lekker doen joh! Ik heb nu (38 weken 4 dagen) m'n radio echt niet zachter, ik stoei nog met m'n dochter, ik heb haar (veertien kilo) nog op m'n nek als we samen een ochtendje dierentuin doen, fiets met haar achterop de heuvels rond onze woonplaats op, wandel nog 10 kilometer als het moet. Op feestjes ben ik niet de eerste die een stoel pakt en ik voel me er niet onprettig bij om meer dan honderd kilometer van huis te zijn. Ook niet met het openbaar vervoer. Als dat kan, schijn je te mazzelen. Nou, dat is dan denk ik zo!
Ik zou er ook echt mee stoppen als ik steken ofzo zou krijgen Rij nu ook altijd zelf,dan kan ik weg als ik wil maar vorige maand bij DanceValley bijv nog 8 uur gedanst...zaterdag weer festival,ben nu wel stukje dikker dus zal wel iets meer 'merken' ervan.. Sporten gaat ook steeds iets minder makkelijk merk ik maar zolang het allemaal gaat..ga ik niet op de bank hangen