verhogen ampulles menopur ?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door kermit, 11 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kermit

kermit Lid

10 apr 2008
    36
    0
    0
    hoi meiden,

Momenteel ben ik bezig met 2de ronde spuiten Menopur ivm pco.
    1ste ronde 9 dagen 75IE gespoten.
    Vandaag op cd 12 niet echt veel reactie. Moet nu 1.5 ampulles spuiten.
    Ik ben hiervan behoorlijk geschrokken. Vind het vreemd dat eerste ronde wel lukte met 1 ampulle, nu niet meer :confused:
    Word hier behoorlijk onzeker van.

Wie heeft dit ook meegemaakt?

bedankt voor jullie reacties !

2. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Kermit,

Ik heb ook Menopur gespoten. Het was in het begin erg zoeken hoeveel eenheden ik nodig had. Soms had ik te weinig eenheden en dan gebeurde er niet veel. En soms had ik te veel eenheden en dan groeide er te veel follikels.
    Ook scheelde dat heel erg per cyclus bij mij. Dus maak je daar niet druk om.
    Je moet wel in de gaten houden, dat je ook weer snel terug moet komen voor een echo als je de Menopur verhoogt hebt. Want je wilt natuurlijk niet dat ze het af gaan blazen, doordat er te veel follikels groeien, dat is echt heel erg! Ze moeten dit goed in de gaten houden.

Succes ermee!

3. kermit

kermit Lid

10 apr 2008
    36
    0
    0
    hoi mariel

bedankt voor je snelle reactie.
    Eerst en vooral een dikke proficiat met je zwangerschap !

Maandag moet ik terug op fm. Hopelijk is er dan wat te zien..
    Hoeveel ampulles moest je spuiten en hoelang ?

liefs
    Kermit

4. Mariel77

Mariel77 Bekend lid

17 aug 2007
    969
    0
    0
    Brabant
    Dank je wel!

Het wisselde dus heel erg per cyclus. Ik ben begonnen met 1 ampul en daarna verhoogd naar 1,5 ampul. Maar toen ik de keer daarop begon met 1,5 ging het veel te hard. Ik heb ook wel eens 1,25 ampul gespoten en dan weer 1. Er was geen peil op te trekken, maar ze begonnen altijd heel voorzichtig.
    Daarbij had ik meestal ook een vrij lange cyclus, omdat ze voorzichtig begonnen met de Menopur. Maar ook dat verschilde per keer. Je kunt er echt niets van zeggen.

Nogmaals heel veel succes, ook voor maandag! Ik hoop dat je snel zwanger mag zijn.

Liefs Marielle

5. kermit

kermit Lid

10 apr 2008
    36
    0
    0
    bedankt ook ! en jij veel succes met de bevalling hé binnen een maandje

liefs

6. Nikkie80

Nikkie80 Fanatiek lid

9 aug 2007
    2.252
    0
    0
    Zuid-Oost Brabant
    Ja ik heb dat ook meegemaakt. Het lijkt wel of mijn lichaam elke keer soort van antistoffen aanmaken tegen die hormonen. Ik ben begonnen met 1 ampul Menopur. Eerste ronde sloeg deze goed aan. Tweede ronde totaal niet. Het duurde een eeuwigheid voordat er iets gebeurde. Ze wilde niet groeien. Toen ophogen naar 1,5 ampul Menopur. Nou dat sloeg aan als een BOM! Meteen ontzettend veel follikels en veels te groot. Uiteindelijk zat ik tegen een overstimulatie aan en moest de cyclus afbreken! Zie onderschrift. Dat wil je echt niet hebben want dan ben je ruim 1,5 maand verder zonder resultaat! En wel gewoon tig keer naar het ziekenhuis gemoeten voor de controles.
    Ik hoop dat het bij jou wel goed uitpakt.

Edit moderator: aanbod verwijderd... zie PB

Liefs Nikkie

7. kermit

kermit Lid

10 apr 2008
    36
    0
    0
    Hoi Nikkie

Bedankt voor je reactie !
    Het is me wat met die menopur. Je weet inderdaad niet wat je moet verwachten en zeker geen overstimulatie natuurlijk.

Edit moderator: deel post verwijderd, zie PB

Veel succes en hopelijk ben je snel zwanger !

Kus
    Kermit

Deel Deze Pagina