Is er hier toevallig iemand die een beetje verstand heeft van fotografie? Ik ben 38 weken zwanger dus de bevalling zit er aan te komen. Ik wil graag de eerste babyfoto's met de spiegelreflex maken, bijv. navelstreng doorknippen en die zaken. Echter kan ik die op het moment supreme natuurlijk niet zelf instellen. Ik moet in het ziekenhuis bevallen dus weet niet goed hoe het licht zal zijn. Iemand tips op wat voor instellingen ik mijn camera (canon eos700d) het beste kan zetten zodat eventueel de verpleging er ook nog redelijke foto's mee kan maken? Als ze maar niet bewogen zijn, dat vind ik het belangrijkste. Alvast bedankt!
Hmmm, ook nog afhankelijk van overdag of nacht. Denk niet dat je dat van te voren kan instellen... misschien doen tussen een wee door? Zonder gekheid, kun je niet van te voren de persoon instrueren die erbij is? Man/vriend/moeder/vriendin/zus. Neem aan dat je niet in je eentje gaat?
Wij maken ook gebruik van een spiegelreflex maar op de momenten dat de verpleging fotos maakt zorgen we dat de camera op Automatisch staat. Dan krijg je de beste foto's icm een onervaren iemand. Ik zou het risico niet nemen dat je foto's mislukken door wellicht op dat moment niet de juiste instelling...
Inderdaad automatisch. Als je zelf de camera even later overneemt om foto's te maken van je kind of man en kind kan je m altijd opnieuw instellen. En soms als er voldoende licht is ipv automatisch flitser uit stand, fijner voor je baby en niet overbelicht...
Automatisch, ook al staan je instellingen goed, als het licht al iets veranderd moeten de instellingen weer veranderd worden en een leek heeft geen idee hoe dat werkt. Ik ben fotograaf maar tijdens de ks maakt een vpk foto's op automatische stand, anders veel te bang dat het mislukt
Idd automatisch. Ik zou dr gok niet nemen. Dan zijn je foto’s misschien iets minder mooi qua diepte en kleur, maar stukken mooier dan bij verkeerde instellingen.
Wij hadden het zonder flits, maar dat was tijdens een keizersnee, met felle lampen dus. Ik zou dat even van het moment af laten hangen. Als je overdag bevalt is een flits vaak niet nodig, en kan ook erg vertekenen.
Bedankt voor jullie reacties! Ik ga dan zeker voor automatisch! En neem mijn compactcameraatje voor de zekerheid ook maar mee...
Wij gebruikte hem ook (wel met een lichtsterke lens erop) Ik beviel thuis en omdat de gordijnen dicht waren was er niet veel licht vandaar. Maar idd op de automatische stand
Dit doen wij idd ook. Heb een Nikon spiegelreflex en een Nikon compact camera. Voor de keizersnee zit de compact in de koffer.