Hoe lang moet je de primperan zetpil ongeveer binnenhouden zodat hij blijft werken? Ik was vanmorgen bij het opstaan zo ontzettend misselijk dat ik direct een zetpil heb ingebracht zonder eerst mijn ontlasting af te wachten. Dit was om 8.00 en ik moet nu dus al een kwartier naar het toilet, maar probeer t nog even tegen te houden al gaat dit niet gemakkelijk. In de bijsluiter staat er niet echt over hoe lang je het binnen moet houden, maar zou dit hetzelfde zijn als bij een zetpil paracetamol? Een half uur tot een uur?
Ben wel verbaasd dat je primperan hebt. Ik had het bij mijn tweede maar mijn huisarts wou mij het nu niet geven omdat hij hoorde geen goede dingen erover tegenwoordig? Vandaar Emesafene. Heb ik bij beide voltooide zwangerschappen gebruikt
Thnx voor je reactie! Heb t nu idd een uur binnen gehouden. Emesefane heb ik hiervoor gehad, maar sloeg niet aan. Primperan gelukkig wel nu, want zat tegen uitdroging aan.
Ja dat probleem had ik ook wel eens, lastig! Weet het ook niet zeker maar denk zelf half uur-uur voordat het volledig is opgenomen. Primperan kan geen kwaad, ik mocht het van mijn gyn. zelfs langere tijd achter elkaar gebruiken. (Geen bijwerkingen gehad) Ze zei nl ook, als we mensen moeten opnemen in het ziekenhuis wegens uitdroging tijdens de zwangerschap dienen we veel zwaardere medicijnen toe dan Primperan. Ze zouden het echt niet geven als het kwaad kan voor de baby of jezelf!
Ik wacht ook altijd een uur. Ik blijf eerst een half uur liggen na t inbrengen en dan ga ik naar de wc (komt dan hoop lucht uit )
Ja ik heb ook primperan. Probeer inderdaad wel eerst ontlasting te krijgen. Dan heeft het ongeveer een half uur nodig om te gaan werken. Ik heb primperan ook van de gynaecoloog voorgeschreven gekregen. Mocht het zelfs 3x daags gebruiken.
Ik gebruik ook primperan. Al een aantal weken. Gekregen van de gyn en mag het 3 keer daags gebruiken. Ik probeer ook altijd een uur te wachten voordat ik naar de wc ga
Ik heb toen ook Primperan gebruikt, 3x daags voor een aantal weken omdat de Emesafene niet aansloeg. Ik weet alleen wat mijn huisarts zei ?? Andere kennis wistte dit ook niet. Succes verder, hier lijkt het wat af te nemen, hopelijk ook snel bij jou TS
Thnx voor al jullie reacties! Toevallig had ik vanmorgen weer een nieuw herhaalrecept van de primperan besteld en de ha heeft mij hierover terug gebeld. Zolang ik de primperan echt nodig heb mag ik het blijven gebruiken, maar er is dus niet goed bekend of primperan schade toebrengt aan het ongeboren kindje. Vandaar dat artsen er erg voorzichtig mee zijn. Zodra ik dus ook merk dat het minder wordt moet ik het gaan afbouwen. Bij emesefane is er wel bekend dat het geen kwaad kan voor het ongeboren kindje, vandaar dat ze dit liever voorschrijven.
Hier bij de 2e zws hele zws primperan gebruikt. Bij 3e kon ik er niet tegen (allergische reactie erop) en mocht ik het nooit meer hebben. Toen zofran gekregen en nu gebruik ik dat ook.
Ik wist dat niet. Volgens mijn gyn kan het geen kwaad nl. Wel moet ik eerst stoppen met primperan en daarna pas met emesefane, maar laatstgenoemde doet (alleen) niets bij mij.
hier werkt primperan goed, zeker gezien ik het gebruik voor overgeven bij migraine (12 uren lang elk kwartier wc knuffelen....) gelukkig werkt het goed, maar neem wel de halve dosis, vind het toch beetje eng spul