Ineens slaapprobleem(pje)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Daan0201, 29 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Evi heeft altijd (nou ja, vanaf 6 maanden écht) goed geslapen. Nooit geen probleem, als ik haar erin legde viel ze in slaap en heel af en toe een keertje eruit om haar speentje te geven (zit ze rechtop en weet dan niet meer hoe ze moet gaan liggen) en dan sliep ze meteen weer verder.
    Nu slaapt ze sinds een week ongeveer veel onrustiger. Ik heb het idee dat er wat tandjes aan zitten te komen en ze is/was ook een beetje verkouden.
    Nu had ze alleen eergisteren dat ze om 04.30 uur wakker werd en dus echt niet meer wilde gaan slapen. Uiteindelijk hebben we haar om 6 uur teruggelegd en toen heeft ze nog tot half 8 geslapen, maar dit had ze nooit. Nou had ze gisteren al geslapen, werd ze om kwart over 10 zoiets wakker, even laten gaan, toen ernaartoe geweest, toen ik wegging begon ze alleen maar harder te brullen, na 5 minuten weer geweest, maar weer hetzelfde; haar neergelegd, speentje gegeven, maar ze kwam meteen weer overeind en brullen als ik wegging. Op een gegeven moment heb ik haar dik een half uur laten huilen (tussendoor was ze wel af en toe even stil) en daarna naar haar toe gegaan, neegelegd, speentje gegeven en toen heeft ze tot vanochtend doorgeslapen. Ik heb haar er dus niet uitgehaald.
    Waardoor zou dit ineens komen? Heeft dit misschien te maken met het feit dat ze het lopen begint te ontdekken?

2. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
  3. evy261

evy261 Actief lid

11 jul 2006
    403
    0
    0
    hai,

heeft ze mischien ook iets van verhoging? Mischien dat als wat jij denkt, dat de tandjes komen, wil het volgens mij ook wel zo zijn dat ze wat hangerig worden en minder goed slapen. Heb je iets zien zitten?

4. Lente

Lente Bekend lid

12 jun 2007
    615
    0
    0
    Verlatingsangst?

5. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Steven doet het ook sinds 5 weken, en wij doen op aanraden van de huisarts gewoon door laten huilen, nou ja gewoon.
    Zo leuk is het niet, heb er gister zelf ook van gehuild, maar het werkt wel, het is gewoon uitproberen, als ze ziek zijn, zijn ze overdag ook huilerig.Steven heeft gister 1,5 uur gehuild en vanavond 3 kwartier, en nu slaapt hij lekker.
    Het is geen leuke manier, maar als het helpt dan doen we het, we hebben zelf namelijk ook al 5 weken geen fatsoenlijke nacht kunnen slapen.
    p.s je kunt natuurlijk altijd voor de zekerheid in haar oortjes laten kijken, want je weet het nooit, misschien heeft ze toch wat ;)

6. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Nee, leuk is het zeker niet. Vind het vreselijk om haar zo te horen huilen. Maar ik weet dat als ik haar eruit haal, dat ze dan stil is. Gaat ze overal naar wijzen enzo, is het helemaal goed. Dus ik heb ook zieuts van 'als er echt wat is, huilt ze ook door als ik haar eruit haal' en dat is dus niet zo. Dus hoe moeilijk ook, ik laat haar toch liggen. Ik weet dat ze moe is dus...
    Maar wel weer even fijn om te horen dat er meerderen zijn die dit herkennen ;)

7. mamapatricia

mamapatricia Bekend lid

5 feb 2007
    966
    0
    0
    friesland
    romy heeft het de laatste weken ook normaal doet ze het nooit maar nu huilt ze als ze op bed moet in het begin hebben we haar eruit gehaald omdat we dachten dat ze wat had omdat ze het noooit deed.

ik heb haar om kwart over 7 ongeveer op bed gedaan en ze huilt nu nog ben all wezen kijken maar ze ligt gewoon in der bedje en maar huilen ik vind het niet echt leuk ik wil haar er dan wel uithalen maar dan weet ik dat ze gelijk stil is en dan de grootste lol heeft dus ik moet ook even doorzetten

in iedergeval sucses ermee

8. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Ik herken het 'probleem' . Bij ons zoontje is het zo dat hij helemaal over zijn toeren raakt.....En dan ook echt niet meer stopt met huilen. We laten hem normaliter liggen als hij huilt, maar een baby van 9 maanden die anderhalf uur lang helemaal over zijn toeren is.....pfff.....soms weet ik het niet meer hoor!
    Als hij eenmaal slaapt gaat het goed en slaapt hij heerlijk tot de volgende ochtend door. Maar elke avond (op een enkele na) hebben we weer hetzelfde probleem.
    Laten liggen en laten huilen....ook wij streefden en streven ernaar......maar er is een verschil tussen huilen en helemaal over je toeren raken.......Wij halen hem er dan toch vaak uit. Na een kort troostmoment of even bij ons in bed slaapt hij vervolgens rustig in.
    Fout? Ik weet het niet......Verder is hij supermakkelijk en vrolijk, ik klaag niet. Hij zal hier vast overheen groeien!

9. Lilith

Lilith Fanatiek lid

6 feb 2006
    1.848
    0
    36
    Ja hoor hier nog eentje... Sarah heeft het ineens sinds 3 weken. Ze slaapt de nachten wel gewoon door maar de avonden...pfff... die zijn aardig zwaar...

10. Annet73

Annet73 Actief lid

18 jan 2006
    294
    0
    16
    Toch fijn om te horen, je gaat wel aan jezelf twijfelen hoor!

11. Daan0201

Daan0201 Fanatiek lid

28 okt 2005
    1.830
    0
    0
    Ja precies, toch ff fijn om te horen. Het is inderdaad vooral het in slaap vallen. Evi huilt gelukkig niet echt heel erg lang meestal en als ze huilt stopt het ineens en dan slaapt ze. Dan ga ik meestal na een kartiertje even kijken omdat ze dan helemaal ondersteboven in bed ligt, dus dan leg ik haar even goed en weer onder de dekens.
    Ze is trouwens gisterenavond weer gewoon in slaap gevallen. Ik legde haar erin en heb haar niet meer gehoord :D

Deel Deze Pagina