Nachtzindelijk

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door frannie82, 11 feb 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Mijn oudste was 3 weken na haar zindelijkheid overdag ook in de nacht zindelijk. Na 3 weken elke morgen een kurkdroge luier de luier afgelaten.
    De jongste is nu sinds november 2015 zindelijk maar in de nacht nog niet.
    Luier maakt ze 's morgens zelf los en deze ploft dan op de grond zo zwaar. Ze wil graag zonder luier.....
    Ik heb naast een waterdichte matrasbeschermer nu een wasbare mat gekocht waar ze zelf op ligt. Incontinentiematten voor volwassenen. Dat lijkt me handiger dan alles van het matras af trekken als het mis gaat. Wat ik me eigenlijk nog afvraag; heeft het zin wat we doen? Ze wil het zelf echt heel graag. Of moeten we wachten tot ze zelf droog wakker wordt?

2. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Wij hebben bij de oudste geholpen door hem 's nachts op de wc te zetten. Toen hij pislink werd op mijn man omdat hij niet wilde is mijn man op een gegeven moment gestopt. Vanaf toen ging het goed. Maar hij was toen wel al ruim een half jaar overdag zindelijk.
    Bij de middelste probeer ik het nog niet. Hij heeft ook nog vaak een volle luier. En hij slaapt meestal zo diep dat ik het niet wil verstoren. Ik merk wel dat het langzaam beter wordt.

Maar als je dus wilt helpen, dan zou ik haar als jullie naar bed gaan even op de wc zetten.

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Dat hebben we inderdaad afgesproken en ik heb gezegd dat ze daar echt even wakker voor moet worden. Potje zet ik naast haar bed.

4. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Hier was ze s ochtends nooit droog en ze had het nooit over zonder luier slapen. Totdat ze bij haar neefje en nichtje ging logeren en zij hadden helemaal geen luier aan s nachts (6 en 9 jaar ;)). Toen wilde ze ook proberen. Inderdaad ook gedaan wat jij doet, de eerste 2 nachten plaste ze in dr bed, maar daarna ging het goed. Ik had het potje op haar kamer gezet, zodat ze niet meteen alleen naar de badkamer moest lopen in het donker. En voor het slapen gaan laten plassen. Zou het zeker proberen, dat ze wil is al knap!

5. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Ja dat wil ik ook echt voor haar een kans geven...! Ze is nl wel al droog als ze overdag in slaap is gevallen. In het begin was ze dan toch nat maar nu kan ze wel zonder luier.

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Laten plassen, klein plasje maar. Vannacht was ze toch helemaal nat. Verschoond en ze wilde graag een luier om. Dit uiteraard gedaan. Samen afgesproken dat we nu gaan wachten tot ze zelf wakker gaat worden als ze moet plassen of ze droog wakker wordt in de ochtend.

7. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Onze zoon is al ruim 2jaar dag zindelijk maar de nachten helaas nog niet. (Nu 5jaar).
    We wachten het gewoon af. Proberen op eigen initiatief soms zonder broekje maar tot heden nog geen resultaat. Papa was ook laat dus we wachten nog maar even af..

Deel Deze Pagina