Ik ben sinds een paar dagen echt heeeeel erg misselijk. Neem mijn emmer overal mee naar toe. Ik vind de ochtend het meest vervelende wanneer ik moet ontbijten. Ik vind niks meer lekker, moet nergens aan denken maar als ik niks eet word het als maar erger. Zit nu aan de vezel Cruesli met chocolade stukjes maar ook dat valt zwaar op mijn maag. Ik wil vragen of er nog iemand is die tips heeft om te eten in de ochtend die niet zwaar vallen op mijn maag. Boterhammen krijg ik niet meer naar binnen...
Hier wisselde het heel erg wat wel of niet goed viel, maar over het algemeen ging zo'n luchtige droge cracker het beste. Later met wat smeerkaas, maar moest die cracker echt in bed opeten anders werd het niets. Bij de eerste kon ik trouwens alleen ontbijten met fruit en dan echt alleen met meloen. Anders ook enorm overgeven.. Kwestie van uitproberen wat voor jou en op dit moment werkt. Succes!
ik ben ook erg misselijk in de morgen.. neem nu elke morgen 2 crackertjes met kaas of jam. en dan 2 uurtjes later een plakje ontbijtkoek of een manderijntje ofzo.. dit helpt mij wel om de ochtenden door te komen
Bah, ik weet wat het is...Bij mij begint het nu eindelijk een beetje minder te worden, maar het valt niet mee he? Wat ik vaak at 's ochtends: een droog beschuitje met een kopje slappe thee met suiker. Was licht en toch wat calorieen om wat energie mee op te doen.
Ja het is echt heel moeilijk ik sta een half uur te zoeken van wat moet ik nou weer eten? en word ik steeds misselijker omdat het te lang duurt. Toch maar inderdaad iets van crackers op mijn nachtkastje leggen en proberen dat te eten voordat ik op staat. Roan fijn dat het iets minder aan het worden is. Hoelang heb jij er last van gehad?
Oh meis, wat vervelend. Heb eerlijk gezegd van alles geprobeerd, dus niet echt tips. Het is een beetje persoonsgebonden, denk ik. Zo verdraag ik de ene dag (met moeite) wel appels, de andere dag niet, etc. Maar voor de ochtend is geroosterd witbrood zonder beleg, bij mij nog steeds favoriet. (17 wk zwanger en helaas nog steeds misselijk) Ik hoop voor jou dat het snel over is!
Sugarblossom, Bij mij begon het eigenlijk pas rond de 14e week wat af te nemen..Die 3 maanden grens geloof ik dan ook niet echt in...Maar ik ben nu bijna 16,5 week en de misselijkheid is er nu vaker niet dan wel. Eten gaat nog steeds niet echt heel fijn maar ik voel me tenminste niet voortdurend ziek.
Hier ook heel misselijk geweest en niets wat goed viel. Pas nadat ik flink had overgegeven (er zit nog heel van in een lege maag), kon ik een crackertje ofzo eten. Ben misselijk geweest van 7-16 weken zwangerschap. Gelukkig kon ik de rest van de dag wel goed eten. Succes meid!
Echt heel vervelend, ik ken het helaas ook. Ik was de eerste 16 weken ook zo misselijk dat ik niks binnenhield (van 's ochtends tot 's avonds laat). Enige wat meestal nog binnen te houden was, waren droge crackertjes. Na 16 weken zakte het wat af en nu is het misschien nog 1 à 2 keer in de week overgeven, maar dat is niks vergeleken bij die eerste 4 maanden Sterkte meid!
Pfoe, hier ook iemand die 24/7 kotsmisselijk is, het is voor mij gewoon echt invaliderend Hoe doen jullie dat met werk, huishouden, sociale afspraken, etc.? Ik kan nl écht níets doordat ik zo misselijk ben. En is er dan niets wat een beetje helpt? Ik zou trouwens al heel blij zijn als het enkel naar één dagdeel zou verschuiven...pffff...
Je hebt bij de AH van die koekjes; kano's heetten ze.. Helpt bij mij best goed.. Neem er eentje op bed en dan na half uur kan ik een beetje normaal functioneren en een boterham met kaas eten
Beschuitje met wat boter en suiker en een kopje slappe thee..Hapje van het een, slokje van het ander echt heel rustig aan opeten. Vooral wat suiker is fijn om op te kunnen starten vind ik..Hoop dat het gauw beter gaat!
Bij eerdere zwangerschappen moest er eerst een eierkoekgegetn worden voor opstaan. Nu werkt geroosterd brood wel.
Iets zoets voor je opstaat werkt vaak het beste. Ik eet iedere morgen een fruitkick voor ik opsta. Niet erg misselijk meer nu. Gelukkig maar af en toe
Oh, iets zoets krijg ik echt niet weg...ik kokhals nu al bij de gedachte :') Grappig dat ieder lichaam zo anders werkt hè!
Pff ja hier is t eten ook n probleem momenteel. Eerst vooral in de morgen, maar nu ook door de dag. Wel iets eten/niks eten....het is beide niks. Gelukkig heb ik nog geen emmer nodig gehad. Hopelijk blijft dat zo, want dat vind ik t ergste wat er is. Dus ik lees ff mee voor wat tips om toch iets binnen te krijgen.
Heb zelf niet echt last van misselijkheid, maar vind het zo ie zo moeilijk om 's morgens een ontbijtje te nemen. Wat vaak wel lukt zijn van die luchtige crackers, bijvoorbeeld Cragotte, deze zijn ook zonder beleg goed weg te krijgen. Houd je niet van wat yoghurt of fruitachtige drankjes? Drinkontbijt is er in allerlei smaakjes, misschien dat dat lukt.
Ik ben (nog) niet misselijk, maar was rond oud&nieuw wel heel onpasselijk, geen eetlust, en dat werdt erger als ik helemaal niks at of te weinig. Ik heb toen besloten om alleen te eten waar ik zin in had. Ik heb heb van die kinder-kwarktoetjes gehaald(2 happen dan is ie op) en kuipjes appelmoes. Wat ik al zei, ik hoef niet over te geven, maar dat onpasselijke gevoel ken ik dus wel. Het idee dat je een bord eten weg moet werken, blehhh! Maar je moet wel blijven eten. Bedenk dat je in je eigen tempo mag eten(en drinken), als jij maar 1 hapje wil en pas na 5 min. nog een hap, doe dat gewoon lekker. Ik eet nu graag brinta, kwark, appelmoes, komkommer, geroosterd brood met boter, een gewone boterham met jam en thee(met suiker, voor een oppepper). Heb je trek aan zout, probeer dan eens drinkbouillon van Knorr(groene smalle pakjes met 5 zakjes poeder). Ik hoop dat je snel opknapt, want van je zwangerschap genieten is er nu echt niet bij... Sterkte!