goeie morgen ik heb een vraagje ik ben op het moment 32 weken zwanger ben van af week 16 al insuline aan het spuiten 3 keer per dag(mijn suikers zijn stabiel) nu hebben ze in het ziekenhuis een echo gemaakt want ze waren nogal geschokken vanme buik de echo zag er goed uit alleen de groei das wel erg het kindje opgemeten en gedaan en uit de berekeingen kwam dat het kindje al 5 weken voor op groei ligt dat wat ik best eng vind kind moet er ook uitmijn dochter is met 36 weken spontaan gekomen en woog bijna 10 pond. nu mijn vraag hoe groot is de kans dat ze het eerder gaan halen of dat het spontaan komt en als het spontaan komt hoe schadelijk is het als het kindje voor 36 weken geboren word groetjes me to you
hoi, de kans dat ze het kindje eerder geboren laten worden lijkt me vrij groot als het nu al zo ver voor loopt in groei. Het is niet erg schadelijk als het kindje voor 35 weken geboren wordt, maar het is wel beter om het zo lang mogelijk te laten zitten. De arts zal goed afwegen welke belangen er meespelen en een verantwoorde keus maken! Mirjam